recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony One aktivitetspørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony One aktivitetspørgsmål

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony One aktivitetspørgsmål
    Sendt: 23-Juli-2010 kl. 16:33
Hej

Håber en af jer mange Harmony One-brugere kan hjælpe mig.

Det er ang. aktiviteter. 

Udover at fjernbetjeningen kan tænde det rette udstyr, kan den også gå gennem menuer på en enkelt enhed? F.eks. hvis jeg vil se film, kan den så tænde mit tv, tænde min wd tv, vente til wd tv er tændt og gå gennem de rette menupunkter til den kommer til mine film? Eller ved musik - kan den efter at have tændt min squeezebox gå gennem de rette menuer til den er kommet til f.eks. albums?

Andet spørgsmål. Mit musikanlæg er koblet til mit tv og min squeezebox, men det er en enkelt funktionsknap der skifter mellem de forskellige tilsluttet enheder. Der er altså ikke knapper der hedder tv, cd, tuner osv. Når anlægget slukkes husker det den sidste anvendte enhed og tænder med den funktion. Kan harmony one huske hvilken enhed anlægget står på? Eller bliver man nød til selv at skifte funktion på anlægget, hvis man f.eks. vil høre musik efter at have set en film?

Håber I forstår mine lidt kringlede spørgsmål.

Mvh
Niller
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 17:23
Den kan godt tænde, vente og sende tastetryk (jeg kan ikke lige huske, hvor mange der kan sendes, men det er vistnok 5).

Du skal bare huske, at der ikke er nogen tovejs-kommunikation, så Harmony'en ved ikke, hvor WD'en befinder sig i menuerne, før den sender tastetrykkene. Det kan måske give bøvl, hvis du har flere aktiviteter, som involverer WD'en, og den derfor allerede er tændt, når du skifter fra den ene til den anden aktivitet. Harmony'en fint holde styr på, om WD'en allerede er tændt, men den holder ikke styr på, om den står i en forkert menu.

Hvis du har en speciel tast, som bringer WD'en helt ud i starten af menusystemet, uanset hvor den står i forvejen, bør du nok indlede alle dine sekvenser med denne tast.

Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 12:26
Hej

Mange tak for svaret.

Nogen der kan bekræfte om det kun er 5 tastetryk? Det er lidt vigtigt for mig, for med fem tryk kommer man kun halvvejs igennem nogle af de genveje, jeg vil lave.

Ang. anlæg så ser det ud til, at det ikke er muligt medmindre ens anlæg kan modtage nogle "descrete codes" - altså IR signaler der stiller anlægget på bestemte inputs istedet for et enkelt signal der skifter mellem inputs. Nogle der kender en hjemmeside hvor sådanne koder kan findes? Mit anlæg er et Denon F102.

Mvh
Niller
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 23:50
Hvis dit anlæg har diskrete IR-kommandoer til f.eks. indgangsvalg, kender Logitech dem, og de kommer automatisk ind i din Harmony-konfiguration.
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 14:45
Hej igen

Tak.

Kan man finde ud af om det har diskrete IR-kommandoer inden man køber produktet? Jeg kan ikke finde noget på Denons hjemmeside eller ved at google. Har logitech en database man kan kigge i?

Mvh
Niels
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 15:33
Hvis diskrete IR-kommandoer ikke findes i Logitechs arkiv, men du ellers kan finde dem på nettet (som hex-kode) så sender du bare en mail fra Logitech applikationen og senest 48 timer senere har Logitech oprettet dem privat til dig. Det oplevede jeg for en måned siden - super service!

Min gamle Harmony 588 kan huske mindst 15 tastetryk (havde ikke brug for flere).

/ Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 18:11
Nice - må lige prøve igen om jeg kan finde dem til mit Denon F102.

Et relateret spørgsmål: 
Kan en Harmony 900 sende IR fra selve fjernbetjeningen? Problemet er, at mit tv jo ikke skal gemmes af vejen, men alt andet skal - dvs. at tv og alt andet gear kommer til at stå i forskellige lokaler. Jeg kan sagtens leve med at skulle pege på tv'et. Eller kan man få flere stationer til at modtage RF?

/Niels
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Kan man finde ud af om det har diskrete IR-kommandoer inden man køber produktet? Jeg kan ikke finde noget på Denons hjemmeside eller ved at google. Har logitech en database man kan kigge i?

Du kan bare downloade softwaren og gå i gang med at konfigurere fjernbetjeningen. Man behøver ikke eje en Harmony-fjernbetjening for at bruge softwaren. Så ser du, hvilke kommandoer der er til rådighed for dine apparater.

Edit:
Med ovenstående metode får du også besvaret dit spørgsmål om IR direkte til TV'et. Jeg er næsten sikker på, at den kan sende IR direkte, og at du i softwaren angiver for hvert apparat, om du vil sende direkte.

Redigeret af Allan Olesen - 26-Juli-2010 kl. 19:16
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 22:46
Er virkelig glad for hjælpen.

Prøvede at installere softwaren, men kan ikke komme igang uden en fjernbetjening. 

Underligt at logitech ikke giver bedre info - det er jo ret afgørende for om, den kan erstatte mine fjernbetjeninger.

Nogen der kan give en sikker bekræftning af, 

at Harmony One (og 900) kan lave aktiviteter på mange tastetryk (mindst en 10-20 stykker)?

at Harmony 900 fjernbetjening (selve fjernbetjeningen) kan sende IR udover RF?

Mvh
Niller
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 00:45

Prøvede at installere softwaren, men kan ikke komme igang uden en fjernbetjening.

Det forstår jeg ikke. Som jeg husker det, fortæller man bare softwaren, hvilken type fjernbetjening man har, og derefter går man i gang med opsætningen. Først til allersidst skal man forbinde fjernbetjeningen til computeren for at overføre opsætningen.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det forstår jeg ikke. Som jeg husker det, fortæller man bare softwaren, hvilken type fjernbetjening man har, og derefter går man i gang med opsætningen. Først til allersidst skal man forbinde fjernbetjeningen til computeren for at overføre opsætningen.

Software kræver en fjernbetjening koblet til for at komme igang!

Forstår ikke producentens valg her, der er så meget isenkram der understøttes at det burde være god reklame.

Min erfaring er dog at det ikke er helt let at programmere events!

Mvh FNørd

NB. Er ikke lige hjemme ved fjernbetjeningen, så jeg kan ikke være behjælpelig med at se på hardwaren.
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 20:58
Har nu checket at min Harmony 655 kan man have makroer med mindst 19 koder ved opstart og mindst 12 ved nedlukning af en aktivitet. Derudover kan der kodes makroer inde i aktiviteten, men de kan højest rumme 5 koder.

(Tallene 19 og 12 er bare mine længste makroer - og består iøvrigt hovedsageligt af volume up/down til TV)

/ Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu