Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1575
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 14:43 |
Skyum skrev:
quarkir skrev:
Skyum skrev:
Jeg er utrolig glad for min Harmony One, men som beskreveet andet sted i denne tråd, så har jeg også problemer når jeg eks. ser TV fra funktionen"se tv", som i mit tilfælde er at se tv via YouSee boksen, receiver og TV, og så skal skifte til "Se tv på projektor", hvor den ikke tænder tv, men i stedet for tænder projektoren. Her er jeg nød til at slukke det hele, for derefter at tænde "Se tv på projektor". Hvis jeg bare trykker på "se tv på projektor", så slukker den de app. der i forvejen er tændt, og tænder projektoren... Det jeg savner er en form for "hukommelse" eller korrespondance, således at Harmony ved hvad der er tændt.
Er det mig der har begået en fejl under programmeringen? | Jeg tror du skal kigge din programmering efter i krogene. Hvis jeg f.eks. hører radio (på min surroundreceiver) og derefter vil se TV, ved Harmony'en godt at receiveren er tændt og skifter bare indgang på den.
|
Hej Jesper
Er det også en Harmony One du har?
Så må jeg jo kigge det igennem  |
Jeps, det er en Harmony One.
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 14:44 |
Skyum skrev:
quarkir skrev:
Skyum skrev:
Jeg er utrolig glad for min Harmony One, men som beskreveet andet sted i denne tråd, så har jeg også problemer når jeg eks. ser TV fra funktionen"se tv", som i mit tilfælde er at se tv via YouSee boksen, receiver og TV, og så skal skifte til "Se tv på projektor", hvor den ikke tænder tv, men i stedet for tænder projektoren. Her er jeg nød til at slukke det hele, for derefter at tænde "Se tv på projektor". Hvis jeg bare trykker på "se tv på projektor", så slukker den de app. der i forvejen er tændt, og tænder projektoren... Det jeg savner er en form for "hukommelse" eller korrespondance, således at Harmony ved hvad der er tændt.
Er det mig der har begået en fejl under programmeringen? | Jeg tror du skal kigge din programmering efter i krogene. Hvis jeg f.eks. hører radio (på min surroundreceiver) og derefter vil se TV, ved Harmony'en godt at receiveren er tændt og skifter bare indgang på den.
|
Hej Jesper
Er det også en Harmony One du har?
Så må jeg jo kigge det igennem  |
OK, så må jeg i gang  Tak for det
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 16:35 |
Skyum skrev:
Er det mig der har begået en fejl under programmeringen? |
Ja det må det være, for det virker fint med min Harmony 885. Og da One er nyere, så tror jeg da ikke den ligefrem er blevet dårligere på dette punkt.
Som sagt er der en indstilling til at styre dette. Det er ikke noget jeg har haft problemer med på noget tidspunkt, så jeg vil tro det er en default indstilling du har fået ændret.
Det kan også være fordi du simpelthen ikke har fået alle komponenterne med i dine aktiviteter. Men så burde de heller ikke kunne tænde.
Når jeg ser TV, tændes mit TV, Yousee receiveren og min surround receiver. Hvis jeg så finder ud af, at jeg vil spille PS3, så slukker Yousee receiveren, TVét forbliver hvor det er. Surround receiveren skifter mode, men forbliver tændt, da PS3éren og Yousee receiveren begge går ind via HDMI.
Hvis jeg så vil spille Wii, så slukker Surround Receiveren, da denne ikke bruges i forbindelse med Wii (jeg har været for doven til at sætte ordentlig lyd på). TVét skifter over til Component indgangen, som er den der bruges til Wii. Skifter jeg til MediaCenteret, så tænder Surround Receiveren, da MediaCenteret er tilsluttet via HDMI igennem Surround Receiveren. TVét skifter fra Component indgangen tilbage til HDMI.
Alt virker altså som det skal, bortset fra de ting jeg ikke kan styre med Harmony remoten, (eksempelvis Wii/PS3, da jeg endnu ikke har en IR controler til PS3).
|
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 19:51 |
Kandersen skrev:
Skyum skrev:
Er det mig der har begået en fejl under programmeringen? |
Ja det må det være, for det virker fint med min Harmony 885. Og da One er nyere, så tror jeg da ikke den ligefrem er blevet dårligere på dette punkt.
Som sagt er der en indstilling til at styre dette. Det er ikke noget jeg har haft problemer med på noget tidspunkt, så jeg vil tro det er en default indstilling du har fået ændret.
Det kan også være fordi du simpelthen ikke har fået alle komponenterne med i dine aktiviteter. Men så burde de heller ikke kunne tænde.
Når jeg ser TV, tændes mit TV, Yousee receiveren og min surround receiver. Hvis jeg så finder ud af, at jeg vil spille PS3, så slukker Yousee receiveren, TVét forbliver hvor det er. Surround receiveren skifter mode, men forbliver tændt, da PS3éren og Yousee receiveren begge går ind via HDMI.
Hvis jeg så vil spille Wii, så slukker Surround Receiveren, da denne ikke bruges i forbindelse med Wii (jeg har været for doven til at sætte ordentlig lyd på). TVét skifter over til Component indgangen, som er den der bruges til Wii. Skifter jeg til MediaCenteret, så tænder Surround Receiveren, da MediaCenteret er tilsluttet via HDMI igennem Surround Receiveren. TVét skifter fra Component indgangen tilbage til HDMI.
Alt virker altså som det skal, bortset fra de ting jeg ikke kan styre med Harmony remoten, (eksempelvis Wii/PS3, da jeg endnu ikke har en IR controler til PS3).
|
Hov, ja men den gør det sgu da rigtigt nu  Super.
Så har jeg kun ET problem tilbage, og det er når jeg går fra projektor til tv, så kommer der et spørgsmål om jeg vil slukke for lampen (i projektoren), og det skal jeg bekræfte, og det kræver at jeg manuelt går ind på komponentet (projektor) og finder power knappen, og så svarer ja til at jeg vil slukke lampen... Er der noget at gøre her? 
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
humperdink
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2004
Point: 377
|
Sendt: 09-Januar-2011 kl. 08:43 |
Sådan løses det
|
Alt for meget grej at opgradere på.
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 09-Januar-2011 kl. 15:30 |
Det ser sgu nemt ud  Det mærkelige er at det tilsyneladende sker automatisk når jeg skifter fra "se tv på projektor" til "se tv (på TV)".
Problemet opstår når jeg slukker hele skidtet efter at have set TV på projektoren, så "kræver" den at jeg siger ja til at slukke lampen, og så skal jeg ind i projektorens menu og trykke på OK knappen der, før den slukker lampen..... 
|
|
 |
humperdink
Super bruger
|
Sendt: 09-Januar-2011 kl. 17:05 |
Så vælger du bare "OK" som den anden kommando...
|
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 09-Januar-2011 kl. 17:15 |
humperdink skrev:
Så vælger du bare "OK" som den anden kommando... |
SÅDAN.. Fantastisk  Tusinde tak
Nu tror jeg sgu jeg vil prøve at bruge noget af aftenen på at omprogramere med koderne til YouSee boksen, således at jeg ikke behøver at pege direkte mod den 
|
|
 |
humperdink
Super bruger
|
Sendt: 09-Januar-2011 kl. 18:30 |
Fik vist ikke lige læst dit indlæg ordentligt og fangede ikke lige at der var forskel på de forskellige scenarier. Det har jeg ikke lige nogen forklaring på, men jeg havde også problemet med at skulle finde "Sluk/Tænd" funktionen under "Devices" efter at have slukket det hele (undtagen projektoren som afventede en bekræftelse).
|
|
 |