recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony One og ir receiver hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony One og ir receiver hvilken?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Dette er den originale.....Dem har jeg bestilt mange af....

Virker den kun med Windows MCE eller kan den også bruges med andre applikationer, f.eks. DVBViewer og Zoomplayer?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2007
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rexuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 18:15
Så længe de kører med mce platform om man vil det, tror jeg ikke der er nogen problemer. De fleste mce remote virker også i andet mce look alike :)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af rexuz rexuz skrev:

Så længe de kører med mce platform om man vil det, tror jeg ikke der er nogen problemer.

Hvad mener du helt konkret med det? Zoomplayer f.eks. er jo blot en afspiller. Kan MCE remotens taster mappes til keyboard kommandoer?
Og et andet spørgsmål: Kan MCE remoten vække PCen fra standby?
Det har jeg nemlig ikke set andre USB remotes der kan, med mindre der monteres en eller anden strømforbindelse direkte på bundkortet, som f.eks. Imon Inside gør det. 

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
TheRealBamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheRealBamse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 19:08
Altså... Snakker vi Stand-by som i dvale eller som i slukket...

For hvis det er som en dvale, så er det da ikke et problem?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af TheRealBamse TheRealBamse skrev:

Altså... Snakker vi Stand-by som i dvale eller som i slukket...

For hvis det er som en dvale, så er det da ikke et problem?

Ingen af delene. Standby, dvale og slukket er tre forskellige funktioner på en PC. Og jeg snakker om standby. I windows 7 kaldes tilstanden dog slumre.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 01:43
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det har jeg nemlig ikke set andre USB remotes der kan, med mindre der monteres en eller anden strømforbindelse direkte på bundkortet, som f.eks. Imon Inside gør det. 

Flemming

Jeg har prøvet usb løsninger fra 3 forskellige producenter, og indtil videre er iMon's de eneste som ikke kan vække fra standby. Deres software er dog IMO langt at foretrække, så jeg skubber i stedet bare lidt til mit Microsoft keyboard med bevægelsecensor for at vække PC'en. 

Redigeret af audio - 25-Juni-2011 kl. 01:43
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Jeg har prøvet usb løsninger fra 3 forskellige producenter, og indtil videre er iMon's de eneste som ikke kan vække fra standby.

Imon har da flere modeller som  kan, bl.a. som nævnt Imon Inside som jeg selv har. Den vækker fint PCen fra standby eller endog slukket tilstand.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 13:34

Så længe de kører med mce platform om man vil det, tror jeg ikke der er nogen problemer.

Hvad mener du helt konkret med det? Zoomplayer f.eks. er jo blot en afspiller. Kan MCE remotens taster mappes til keyboard kommandoer?

Flemming
Jeg bruger en MCE remote og den virker uden problemer sammen med MediaPortal. Derudover har jeg også opdaget at den kan styre grundlæggende funktioner i VLC (start, stop, pause mm), så går ud fra at det vil virke i andre programmer også.
Jeg bruger ifbm. MediaPortal et program der hedder IRSS (IR Server Suite). Med det kan man remappe knapper, lave makroer, blaste til IR eller Serial mm. Jeg kender kun en brøkdel af funktionerne, men det virker ret godt og er simpelt at bruge.

Min MCE remote kan også sagtens vække fra standby. Jeg kan huske noget om at tidligere (måske det var på XP, er ikke sikker) skulle man slå noget til under enhedshåndtering for USB portene, men ellers virker det fint.
Dette er kun via USB stik.

Den MCE remote jeg har er dog en sort udgave og en fordel ved den er at der medfølger to kabler til IR blasting, hvilket er ret smart når man gerne vil styre Reciever og tv.
Jeg har kodet det så jeg kun trykker på en knap på remoten og så sørger computeren for at blaste IR signaler til de andre enheder.
Det er i bund og grund det samme man kan med fx. en Harmony, men en fordel (imo) er at man ikke behøver at have remoten pegende på enhederne mens den sender signaler.

Redigeret af jonaskp - 25-Juni-2011 kl. 13:36
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 17:48

Imon har da flere modeller som  kan, bl.a. som nævnt Imon Inside som jeg selv har. Den vækker fint PCen fra standby eller endog slukket tilstand.

Flemming
Ja, men deres eksterne usb løsninger kan ikke.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Flemming
Ja, men deres eksterne usb løsninger kan ikke.

Du har helt ret. Af en eller anden grund kan deres rene USB modeller ikke. 

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2007
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rexuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 16:45

http://www.proshop.dk/Fjernbetjening/TERRATEC-Remote-Control-incl-USB-bulk-2111215.html

Denne her virker.. :) Så en ret billig måde at få en ir modtager på. Så er det bare om at få opsat sin harmony. Nogle sider folk kan anbefale man læser? For det er da vidst fin just. der tager tid. Er der evt. en metode til at få skruet ned for lyden på tv'et når man vil se en film via forstærker? For en masse volumedown virker ikke særlig godt.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 17:25

Pudsigt, den har jeg også, men kan ikke få den til at vække nogle af mine tre PCer.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu