|
Harmony One og ir receiver hvilken? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
rexuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2007 Status: Offline Point: 55 |
|
Så længe de kører med mce platform om man vil det, tror jeg ikke der er nogen problemer. De fleste mce remote virker også i andet mce look alike :)
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
|
Hvad mener du helt konkret med det? Zoomplayer f.eks. er jo blot en afspiller. Kan MCE remotens taster mappes til keyboard kommandoer?
Og et andet spørgsmål: Kan MCE remoten vække PCen fra standby?
Det har jeg nemlig ikke set andre USB remotes der kan, med mindre der monteres en eller anden strømforbindelse direkte på bundkortet, som f.eks. Imon Inside gør det.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
TheRealBamse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 93 |
|
Altså... Snakker vi Stand-by som i dvale eller som i slukket...
For hvis det er som en dvale, så er det da ikke et problem?
|
||
![]() |
||
|
Ingen af delene. Standby, dvale og slukket er tre forskellige funktioner på en PC. Og jeg snakker om standby. I windows 7 kaldes tilstanden dog slumre.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
|
Jeg har prøvet usb løsninger fra 3 forskellige producenter, og indtil videre er iMon's de eneste som ikke kan vække fra standby. Deres software er dog IMO langt at foretrække, så jeg skubber i stedet bare lidt til mit Microsoft keyboard med bevægelsecensor for at vække PC'en.
Redigeret af audio - 25-Juni-2011 kl. 01:43 |
||
![]() |
||
|
Imon har da flere modeller som kan, bl.a. som nævnt Imon Inside som jeg selv har. Den vækker fint PCen fra standby eller endog slukket tilstand.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
|
Jeg bruger en MCE remote og den virker uden problemer sammen med MediaPortal. Derudover har jeg også opdaget at den kan styre grundlæggende funktioner i VLC (start, stop, pause mm), så går ud fra at det vil virke i andre programmer også. Jeg bruger ifbm. MediaPortal et program der hedder IRSS (IR Server Suite). Med det kan man remappe knapper, lave makroer, blaste til IR eller Serial mm. Jeg kender kun en brøkdel af funktionerne, men det virker ret godt og er simpelt at bruge. Min MCE remote kan også sagtens vække fra standby. Jeg kan huske noget om at tidligere (måske det var på XP, er ikke sikker) skulle man slå noget til under enhedshåndtering for USB portene, men ellers virker det fint. Dette er kun via USB stik. Den MCE remote jeg har er dog en sort udgave og en fordel ved den er at der medfølger to kabler til IR blasting, hvilket er ret smart når man gerne vil styre Reciever og tv. Jeg har kodet det så jeg kun trykker på en knap på remoten og så sørger computeren for at blaste IR signaler til de andre enheder. Det er i bund og grund det samme man kan med fx. en Harmony, men en fordel (imo) er at man ikke behøver at have remoten pegende på enhederne mens den sender signaler.
Redigeret af jonaskp - 25-Juni-2011 kl. 13:36 |
||
![]() |
||
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
|
Ja, men deres eksterne usb løsninger kan ikke.
|
||
![]() |
||
|
Du har helt ret. Af en eller anden grund kan deres rene USB modeller ikke.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
rexuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2007 Status: Offline Point: 55 |
|
Denne her virker.. :) Så en ret billig måde at få en ir modtager på. Så er det bare om at få opsat sin harmony. Nogle sider folk kan anbefale man læser? For det er da vidst fin just. der tager tid. Er der evt. en metode til at få skruet ned for lyden på tv'et når man vil se en film via forstærker? For en masse volumedown virker ikke særlig godt.
|
||
![]() |
||
|
Pudsigt, den har jeg også, men kan ikke få den til at vække nogle af mine tre PCer.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |