recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony One og ir receiver hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony One og ir receiver hvilken?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rexuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 17:57
hmm.. var måske lidt hurtig.. Kan få den til at virke med vække og slukke i slumre. Men kan så ikke bladre i xbmc med den :S - Ja pt. det eneste den kan er at tænde og slukke :S Hvordan har du sat din op? Min bliver fundet som en Terratec Cinergy 1200C men denne kan jeg sgu ikke rigtig få til at virke med XBMC. Er lige nu ved at tvinge kommandor igennem.
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:02
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 02:59
Undskyld jeg blander mig...:-)

Men jeg har et meget tæt relateret problem.....

Jeg har købt et par MCE remotes på eBay, og efter jeg fik dem hjem, er jeg ret sikker på at den ene af pakkerne blev afprøvet uden problemer, på en Win7 maskine. Men nu idag, skal jeg til at have det ordentlig op og køre og så kan jeg ikke få nogle af fjernbetjeningerne til at virke??....... Jeg er ret sikker på at det er IR receiveren den er gal med - Windows ser ud til at installere receiveren forkert "Sammensat enhed". Hvor jeg mener den skal installeres som ehome receiver??....

Hvad kan jeg gøre for at få receiveren installeret korrekt??
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Installer deres Remote Control Editor:

32bit:

64bit:

Deres software stinker IMO, men det kan oversætte til tastetryk.
Nu er jeg ikke lige i nærheden af min HTPC, men er jeg er nysgerrig efter hvad det er for noget SW. Er det en editor til en MCE remote?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 02:42
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Nu er jeg ikke lige i nærheden af min HTPC, men er jeg er nysgerrig efter hvad det er for noget SW. Er det en editor til en MCE remote?

Det ved jeg faktisk ikke. Hvis fjernkontrollen kan betegnes som en MCE remote, så ja!
Softwaren gør det muligt at mappe hver enkelt knap til det man nu ønsker.

Forøvrigt, når man bruger den originale Terratec remote, så fungerer piletaster ikke ret godt. I softwaren er der default sat op til at Repeate, så når man trykker på en piletast så hamrer den bare derudaf en 10-15 gange. Slår man det fra, så virker det ikke når man holder piletaster nede. Jeg tror simpelthen ikke at remoten kan genudsende piletast når man holder knappen nede. Måske kan Harmony?
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Dette er den originale.....Dem har jeg bestilt mange af....
Kan den skilles ad. Skal nemlig bruge den til noget indbygning i sådan en blindplade til væg.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Dette er den originale.....Dem har jeg bestilt mange af....
Kan den skilles ad. Skal nemlig bruge den til noget indbygning i sådan en blindplade til væg.

Ja det kan den sagtens. Indmaden er identisk med den originale fra Microsoft. Denne er  HP branded og er, fysisk inklusiv alt, en del mindre end den originale Microsoft Brand. Den modtager i øvrigt særdeles fremragende.... Den fåes både med og uden Microsoft Fjernbetjeningen. Vær opmærksom på de små forskelle der er på de forskellige produkter i denne ebay store. Recievermæssigt skal du gå efter de HP brandede og skal du have fjernbetjeningen med så kig nøje efter de modeller der har Teletext knapper og andre EU specifikke knapper.

Omtalte er det bedste køb. Indeholder alt undtaget en dedikeret OFF button til TV, som var at finde på den originale Version 2 EU model i fordums tid.

Redigeret af Patriarken - 14-December-2011 kl. 13:16
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 14:01
Prøver at bestille sådan et par stykker. Ved i hvad beløbsgrænsen er for at slippe gennem uden toldafgift?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 14:28

Prøver at bestille sådan et par stykker. Ved i hvad beløbsgrænsen er for at slippe gennem uden toldafgift?

80kr
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

80kr
Takker. Det er ikke nemt at købe noget til under 80,- idag - heller ikke på Ebay... :)
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sarge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 14:48
hey

jeg har en af de originale remotes som blev solgt bundlet med en xp mce edition i 2005, den er ved at være lidt træt efter et par gang på gulvet, men det har vist også tjent mig godt i sin tid.

jeg vil enlig gerne have en magen til, men det kan jeg ikke finde!

min har 2 tænd/sluk knapper, en til tv og en til htpc'en.
dem som er på f.eks. ebay er kun med én tænd/sluk knap.

jeg læste i denne tråd at man kan få nogle blasters, hvordan fungere det? kan det sættes op at tænde/slukke mit tv og styre lydniveauet på forstækker som lyden kører igennem?

pft.
christian
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 14:59
Et alternativ er at anvende logtitech harmomy remotes.

Her kan man sætte funktioner op, som f.eks. at se TV.
Dvs. man kan specificere hvilke enheder, der skal anvendes i en funktion, og de kan automatisk blive tændt/ styret også.

MCE mediacenter er en device man kan udvælge og kan simlulere den orgionale mce-remote... 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu