|
Harmony opsætning (HD-Boks) |
Besvar | Side <1234 18> |
Forfatter | |
jens0804
Super bruger Oprettet: 18-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 393 |
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 22:00 |
Jeg har samsung boksen med harddisk og en Logitech 885. Jeg kan ikke få den til at spille ordentlig med samsung boksen, til gændgæld er den orginale fjernbetjening meget lidt retningsfølsom, jeg kan såmænd pege på vægen bag mig, det virker stadig fint. Med Logitech er det som om den bare overhører nogen komandoer, selvom man kan se på samsung boksen at den modtager signalet. På alle mine andre enheder virker Logitech bare super. Sjovt som vi kan opleve det forskelligt
|
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8 |
|
mjohansen
Super bruger Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 349 |
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 22:18 |
Jeg har samme oplevelse (Harmony One), meget retningsfølsom mod Samsungen, alle mine andre apperater kan jeg stort set pege den hen hvor vil så reagere de. Jeg er lige ved at tror at der er en forskel på Samsung'erne siden folk oplever forskellige ting. Nogen der har haft låget af Samsung'en og set hvordan modtageren er placeret ? |
|
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
|
|
DonJensen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
Sendt: 03-Januar-2009 kl. 00:26 |
Nej, men det skulle da være mærkeligt hvis originalremote virker fint, og så Harmony ikke gør. Men det er ved at drive mig til vanvid, især fordi at da jeg fik min logitech virkede den bedre end alle mine andre remotes m.h.t. rækkevide og retningsdfølsomhed! |
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8641 |
Sendt: 03-Januar-2009 kl. 10:48 |
De to sidste er i mit tilfælde sat til 0, og hvis du derudover går i Problemløsning og vælger "HD modtager reagerer for meget eller kun lejlighedsvis på visse kommandoer", kan du sætte værdien til 0. I øvrigt virker min nuværende Harmony One bedre end min 525 gjorde. Redigeret af lunddal - 03-Januar-2009 kl. 10:49 |
|
braape
Ny bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
Sendt: 03-Januar-2009 kl. 13:02 |
Jeg har også en Harmony One, som efter den sidste SW opdatering skal pege direkte mod IR øjet for at virke. DET skulle den ikke inden opdateringen!!! Så efter min vurdering er der noget i SW opdateringen der har forringet IR.
|
|
Samsung LE-40M86BDX - Samsung HR-757 - Samsung SMT-H3106 - Denon 1502 - Micropods - Harmony One
|
|
mikkelp
Bruger Oprettet: 03-Maj-2004 Status: Offline Point: 167 |
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 00:35 |
Jeg har bemærket at model uden og model med HDD må have haft en vis forskel i firmware i forbindelse med IR. Ved den sidste opdatering af H3106 var der rigtig mange der rapporterede om nyindfundene problemer med IR modtagelsen som jeg har haft det med min H3126 siden jeg fik den ved release. Jeg har Harmony One og original remoten. De reagerer lige dårligt i forhold til vinkel og retning (hvilket vil sige MEGET dårligt), men med den originale er det som om boksen reagerer lidt hurtigere på trykket. Jeg sidder ca, 3 meter fra boksen som er ca 1 meter til venstre for midten. Alle andre IR modtagerhardware jeg ejer kan betjenes uden problemer. Kan de som ikke har problemer sige noget omkring deres setup? Sidder de tæt på og lige på boksen? Kan de pege remoten lige op i luften og stadigt få signal igennem? Har de H3106 eller H3126? Hvis man har en Logitech, hvilke indstillinger har man så forsøgt med hvilke resultater? Har nogen byttet deres boks og fået bedre IR modtagelse? Kan man kigge på serienummere for at finde ud af alder på hardwaren for på den måde at finde en forskel i IR hardware?
|
|
tobywan
Super bruger Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 11:33 |
Jeg har både en 525 og en One, samt begge bokse fra YouSee - jeg har ingen problemer med IR retning eller lignende - i begge tilfælde har det faktisk været en markant forbedring i forhold til de medfølgende betjeninger.
|
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
mikkelp
Bruger Oprettet: 03-Maj-2004 Status: Offline Point: 167 |
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 12:32 |
Hej Tobywan Kan du ikke beskrive lidt om hvordan din modtager er sat i forhold til dig og hvilke indstillinger du har på dine remotes? Sidder modtageren oppe, nede, 10m/1m væk etc. Har originalremoten det svært med vinkler/retning? Har du anskaffet dig modtagrene for nyligt? Redigeret af mikkelp - 05-Januar-2009 kl. 12:33 |
|
tobywan
Super bruger Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 13:49 |
Hej Mikkelp
Jeg har haft begge modtagere siden release dato(hentede dem første dag i begge tilfælde). Originalbetjeningerne er _elendige_ Jeg oplevede, at de i begge tilfælde krævede flere tryk og meget præcis retning. Du kan se et billede af mit setup her - vi sidder ca. 3 meter fra skærmen, og HD modtageren(den med harddisk er det øverste apperat over xbox'en - nederst til ventre på billedet). http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58190&K W=tobywan&PN=0&TPN=1 Med hensyn til indstillinger har jeg ikke gjort så meget andet end at tilføje komponenten og derefter lavet en aktivitet - alt er sådan set med standardindstillinger. Jeg har ikke rettet på delay, rækkefølge osv. Hvis du vil have mig til at checke noget konkret, vil jeg gerne gøre det. men så skal du i så fald nok være lidt mere specifik. Boksen uden harddisk står tæt på fodenden af sengen, og er vel ca. 1½ meter fra hvor vi trykker på fjernbetjeningen - der er faktisk kun problemer, når dynen ligger umiddelbart hen foran boksen :) Denne er også sat op med standardindstillinger. Jeg kan også tilføje, at mine forældre har den første digital modtager fra Stofa - også fra Samsung. Her var problemastikken nøjagtigt den samme, og blev løst helt på samme måde også ved køb af en Harmony. Redigeret af tobywan - 05-Januar-2009 kl. 13:50 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
DonJensen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 16:34 |
Jeg prøvede originalremoten i går, og den virker langt bedre end min 525,
hvilket slet ikke giver mening. Er det ikke muligt at finde ud af hvilke indstillinger harmony´en skal være? |
|
Mlarsen
Bruger Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Sendt: 19-Juli-2009 kl. 16:49 |
Jeg har en Harmony One remote til min YouSee HD-boks og ved denne skal jeg næsten altid trykke "hjælp" hvis jeg prøver at slukke min boks og jeg bare peger lidt skævt. Er der nogen som har den perfekte opsætning til Harmony One/YouSee HD-boks så den fanger bedst mulig remote signalet? |
|
tbj2803
Bruger Oprettet: 22-Januar-2008 Status: Offline Point: 76 |
Sendt: 20-Juli-2009 kl. 23:12 |
Jeg har en smth3126 og en harmony one. Jeg sidder ca 3.5 meter væk, en meter til venstre og så står boksen lidt under sidde højden. Den originale remote reagerer af H til!! Jeg skal pege direkte ellers vil den INTET. Det samme gjorde min logitech(da jeg tilføj smth3126). En dag prøvede jeg at tilføje smth3106 istedet for og det virkede!! Jeg kan pege i hvilken som helst retning i hele værlset(5x5m) eller jeg kan sidde bag en stol og den reagere stadig! :)
|
|
Besvar | Side <1234 18> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |