Hej alle,
jeg slæbte igår min Panasonic BD-60 hjem til mine forældre, for nu skulle jeg vise dem fremtiden (!). Anledningen var den nyeste Harry Potter film, som jeg for en måneds tid siden fik øjnene op for. Før slog jeg dem blot hen som værende børnefilm, men man har en mening til man får sig en ny... :)
Anyways, jeg smækkede den stolt i afspilleren (som jeg faktisk for første gang kunne afspille med 24p og 1080p qua mit fars Sony W3000), og blev noget så skuffet.
Jeg oplevede flimmer i billedet i rolige scener og en enorm uskarphed når der skete mange ting. Selv i de store åbner scener, hvor jeg normalt plejer at kunne at kunne spejde en masse detajler, virkede det utroligt utydeligt. På et tidspunkt mistænkte jeg endda blockbuster for at have lejet mig en dvd...
Filmen var ok, men min far og bror var stadigvæk ikke imponerede. Så satte jeg Watchmen på, og straks kunne vi se en betragtelig forbedring i billedkvaliteten.
Er det kun mig som har oplevet ovenstående? Jeg sad under hele Harry Potter filmen og grublede hvor jeg havde lavet en forkert indstilling, men da Watchmen aldrig havde set bedre ud (pga. min egen skærm!), så kan det vel kun være den ene films transfer, som er dårligt?
Udøs af jeres visdom... :)