recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HASTER! Skal bruge gps hurtigt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHASTER! Skal bruge gps hurtigt!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 13:25

Til p-HD

De returret betingelser du har indsat er kun gældende ved handel via deres hjemmeside.

Følgende sætninger er hentet fra Navigon-user.com forum, hvor elgiganten returret ved GPS'er har været til diskussion:

"På et skilt i Ålborg afd. står der at der kun er 6 dages returnet på gps udstyr. "

"Købte navigation som gave i julen og på kassen kom der et mærke på hvor der stod noget med " 14 dage returret uåbnet og 6 dage åbnet. "
 



Redigeret af sodaha - 25-September-2007 kl. 13:32
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Kimbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 17:27

Det er helt korrekt.

Da jeg købte en Garmin i Elgiganten, satte sælgeren en mærkat på papkassen så den ikke kunne åbnes uden at bryde mærkaten.

På mærkaten stod der "14 dages returret uåbnet og 6 dages åbnet".

Og på en eller anden måde er det vel fair nok. Ellers ville alle dem som blot bruger GPS'en på sommerferien jo ikke behøve at købe en... - De kunne bare låne en i Elgiganten.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 18:14

Okay, mente nu at det var 30 dage i ubrudt emballage.. Der er åbenbart forskel på dette, alt efter butik? I Elgiganten i City2 og Megastore kører de med mærkatet 6 dages returret, og 30 dage i ubrudt..

Men det er ikke så væsentligt i denne sammenhæng.. Man skulle mene, at du har rent faktisk krav på de 30 dages returret, hvis sælgeren ikke har gjort dig opmærksom på dette, enten ved en mundtlig aftale, et mærkat, eller en lille note på fakturen, nu når de reklamerer med 30 dages returret..

Hvis det så ikke engang står på deres hjemmeside, Jamen så har du heller ikke mulighed for at vide det..!

Til top
Bendtsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 21:53

Elgiganten på fisketorvet sælger nuvi300t til 1499kr. det er et godt bud på hvad du søger.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 22:29

For ind i Helvede
'Lukket på grund af vedligeholdelse'
Ej, hvor FEDT

Totalt spild af tid og alt bliver slettet!
Glem alt efter go'morgen



Redigeret af Breddam - 26-September-2007 kl. 22:32
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af sslarsen sslarsen skrev:


Men hvis du derimod vil have en dejlig stor skærm (4,3"), hurtig og stabil navigation samt map share og TMC, så vælg en TomTom.



Nå, så prøver jeg igen, og så må vi se, om det hele bliver slettet endnu en gang

En stor skærm er efter min mening ikke specielt attraktiv. Den formindsker udsynet og bidrager ikke nævneværdigt til en forbedret navigation. Derimod er en god auditiv vejledning særdeles vigtig, og den er nok at foretrække rent trafiksikkerhedsmæssigt.
Garmin kan jo også levere 'hurtig og stabil navigation' men sikkert hverken værre eller bedre end TomTom eller de andre seriøse aktører.
Jeg har selv en Garmin, men den er absolut ikke fejlfri.

Brugergrænsefladen er fin, og den finder frem til bestemmelsesstedet, men at forvente den optimale rute af dén eller andre, lignende produkter er ikke seriøst!
Hvis de 'kender' bestemmelsesstedet, skal de mobile GPS'er nok finde frem, men hvis det er ad den optimale rute, er det held!
De har simpelthen ikke regnekraft nok til en så kompliceret analyse som en netværksanalyse, hvis det skal gøre ordentligt. Jeg synes, det er vigtigt at holde sig dét for øje, når man kører rundt i fædrelandet

& det betyder jo, at man stadig skal huske at kigge på vejskilte, og man skal stadig huske at bruge sin sunde fornuft!

Venligst
Søren
Til top
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 00:09
garmin nuvi 250 kan også lades op via A/C adapter med mini USB stik, skal købes som ekstra udstyr og koster 299kr ifølge garmins hjemmeside har selv fået en kammerats A/C adapter med mini USB stik fra hans 660 som han fik stjålet og elgiganten har også haft trykt i deres reklamer at de kun har 6 dages returret på navigation.
allan

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 00:11
Seks dage er en flot service
Til top
John L. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 11:55

Hej

Ph-d: Skrev:

Jeg har kastet mig ud i en Garmin 250 alligevel. Købte den i Elgiganten og fik den presset ned i pris

Kan man handle med El-gigangten?? Var det derfor pigen ved kassen spurgte, om jeg havde talt med en sælger, da jeg købte en støvsuger til den pris, der stod på skiltet?

Hvad fik du så nuvi'en til?

Vh. John

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 12:10

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:



En stor skærm er efter min mening ikke specielt attraktiv. Den formindsker udsynet og bidrager ikke nævneværdigt til en forbedret navigation. Derimod er en god auditiv vejledning særdeles vigtig, og den er nok at foretrække rent trafiksikkerhedsmæssigt.
Garmin kan jo også levere 'hurtig og stabil navigation' men sikkert hverken værre eller bedre end TomTom eller de andre seriøse aktører.
Jeg har selv en Garmin, men den er absolut ikke fejlfri.

Det er også derfor at navigation virker fint med Tomtom6 og en Nokia E50. Man sidder jo ikke og stirrer på skræmen - man lytter.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu