|
HASTER - Slettet forkert mappe - Synology DS214+ |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@Allan G
Diskene er spejlede (RAID-1) så dataene ligger fysisk på begge drev og du kan "fjerne" den ene uden at miste data.
Tror min løsning nok er lidt for "langhåret" til dig. Så gør som tipsen skriver; hiv fat i Synology's support først. Redigeret af michael9000 - 03-Februar-2015 kl. 22:43 |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Ved RAID 1 er der ikke noget "fikum-dik" ved filerne på harddiskene. Du kan blot tage en af diskene ud af NAS'en, og sætte den i en pc - det skal nok være en Linux pc, da de nok er formateret med ext4. Så kan du køre noget recovery programmel på denne pc.
Men hvis du ikke før har arbejdet med Linux, er det selvfølgelig ikke helt nemt - måske er der en deltager her i forum, der bor så tæt på at vedkommende kan hjælpe? Mvh Lars |
|
![]() |
|
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
Hej Lars.
Jeg har besluttet at jeg ikke vil køre RAID men med 2 almindelige diske og så selv lave backup fra disk1 til disk2, der opfylder mere mine krav. Er i gang med af finde hjælp til at få det op at køre, og det ville da være dejligt hvis der var hjælp at hente her i forummet. Tro ikke selv opgaven er så stor, mere at det er en person der ved hvad han skal gøre. Jeg er i gang med at lave backup af alt vigtigt data på min Synology til en eksten HD, så der ikke skal tænkes på det, så det er noget med at få diskene ud af RAID, formateret og lagt hele mit setup ind igen, og her regner jeg med at den backupfunktion der er i "Synology assistent" kan klare den del.. Bor i Viborg. |
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Vær dog opmærksom på at Synology har deres egen version af RAID-1 kaldet Synology Hybrid RAID (SHR).
Hvis SHR er brugt kan det måske give problemer at gendanne data som hvis det var RAID-1. Jeg er dog ikke klar over forskellen mellem SHR og RAID-1 og evt. kompatibilitetsproblemer. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |