recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hastigheds test bredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hastigheds test bredbånd

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djangs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hastigheds test bredbånd
    Sendt: 17-November-2019 kl. 20:19
hey der. nogen der kan give en forklaring på dette, inden jeg ringer og fejlmelder net.
har internet 225/25 m/bit.
når jeg laver en hastigheds test at nettet på min iphone, har jeg ca 150/25 på den.
prøver jeg på alt andet dvs ipad/bærbar/android tablet bliver det max 50/25.
samt har jeg kabel i til bærbar ligger den også på det samme.

router jeg har er den fra yousee til kabel tv sagem fast 3890 v3. 










Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 20:28
1. man laver ALDRIG hastighedstests af "internet" via trådløs internt netværk.
2. du beskriver intet om dit netværk. en internethastighed er måling af hastigheden fra internettet til din router. Alle de ting du måler på forskellige enheder i netværket - med mindre de er kablet, så vil de afhænge alene af dit trådløse netværk, dækningen af det og kvaliteten af din router.
Til top
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djangs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 20:43
okSmile
ja det hele køre på wifi. troede bare at hvis man fik 225/25 ind i huset,ville den også sende det ud på de forskellige enheder i huset , med den hastighed.










Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 21:17
har du super wifi kan du også opnå gode hastigheder .

Men mange faktorer spiller ind på wifi hastighed.

Så en måling der er tit langt fra virkeligheden 
Til top
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djangs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 21:23
men målinger på 50/25 er dog pænt langt fra de 225/25 der skulle være.
nå men må se hvad der kan gøres.
tak for inputSmile











Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 21:25
Jeg får 170/34 når jeg tester forbindelsen direkte på min router. Forbindelsen er 150/30.

Den sender lidt over 169/33 ind i soveværelset hvor min iMac står.

Men det er altså også fordi jeg har købt en RIGTIG router, i stedet for det bras man får fra udbyderen. Der findes rigeligt med Netgear Nighthawks på DBA til rimelige penge. Det gør en kæmpe forskel.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2019 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af djangs djangs skrev:

men målinger på 50/25 er dog pænt langt fra de 225/25 der skulle være.
nå men må se hvad der kan gøres.
tak for inputSmile

sikkert fordi du kører på 2,4GHz
Hvad får du på 5GHz netværket ?
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af djangs djangs skrev:

hey der. nogen der kan give en forklaring på dette, inden jeg ringer og fejlmelder net.
har internet 225/25 m/bit.
når jeg laver en hastigheds test at nettet på min iphone, har jeg ca 150/25 på den.
prøver jeg på alt andet dvs ipad/bærbar/android tablet bliver det max 50/25.
samt har jeg kabel i til bærbar ligger den også på det samme.

router jeg har er den fra yousee til kabel tv sagem fast 3890 v3. 

Din bærbare burde være hurtigere når det er med kabel. Ved du hvilket netværkskort der er i? Er det en ældre model? 

Hvilken ipad model?

Hvilken Android ?


Redigeret af OleA - 18-November-2019 kl. 08:57
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djangs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 17:30
nu har prøvet de forskellige enheder jeg har ved nabo, og der måler de nogenunde det der skal være.

det jeg syntes er spøjst er, er at måler jeg på min iphone, så er der 200/25 ca, så det køre bare.

men prøver jeg alt andet, ligger den max på 50/15.

tror den router fra yousee laver sjov, må se om ny router evt løser problemet.
kan vel koble en ny router på og så sætte den fra yousee i bridge mode.










Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 17:51
 Har lige målt På Wi-Fi med min Chromebook på 3890 Modemmet på min 100/20, og der måles 108/28
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af djangs djangs skrev:

det jeg syntes er spøjst er, er at måler jeg på min iphone, så er der 200/25 ca, så det køre bare.

Hvilke enheder kører på 2,4 GHz og hvilke kører på 5GHz?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djangs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 19:35
det hele kører 5ghz. prøvede at sætte  yousee router i bridgemode og så koble min netgear på. det blev samme resultat.

forstår bare ikke hvorfor der  fuld udslag på min iphone og resten er der max 60mbit










Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu