recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Haupage PVR-350 video-out
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHaupage PVR-350 video-out

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ronin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Haupage PVR-350 video-out
    Sendt: 25-August-2004 kl. 21:26
Halløj i stuen/kontoret!

Jeg går og sparer sammen til at bygge min egen HTPC...
Jeg overvejer kraftigt at investere i et Haupage PVR-350 kort som emnet antyder..

Nogle ting jeg har gået og funderet over er:
Hvilke muligheder har man med TV-Out fra kortet??
Kan man spille på tv'et med den?
Kan man se DiVX-filmklip på tv'et med den??
Eller kan man kun se filmklip optaget med kortet??

Det var alt funderen for denne gang. Håber der er nogen der kan/gider svare på det.
På forhånd tak!

---Ronin---
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2004 kl. 13:42

Mht. at spille.... så skal du nok ikke ønske dig at spille på en tv-skærm, opløsningen er væsentlig dårligere end på en pc-skærm; og helt konkret til kortene fra Hauppauge, så er der tale om tuner-kort, ikke deciderede grafik-kort.

Sæt et rigtig godt Radeon-kort i agp-slottet - det kan klare spil/afspille divx og tv-ud. Brug kun Hauppauge (i pci-slot) til at optage/encode med.

Jeg har købt et 250-kort, fordi jeg ikke skulle bruge radio og ud-funktionen. Bortset fra det er kortene ens.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2004 kl. 14:03

Hej Ronin

Oprindeligt skrevet af Ronin Ronin skrev:

Jeg overvejer kraftigt at investere i et Haupage PVR-350 kort som emnet antyder..
¨

Check også vores anmeldelse af det kort (hvis du ikke allerede har læst den).

http://www.recordere.dk/hauppauge_pvr-350_dk.htm

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2004 kl. 16:24

Så hut jeg visker får du kun outputtet fra WinTV2000 ud på udgangen og ikke andre programmer, incl spil og skrivebordet.

Til gengæld er Haupage PVR-350 ret godt til TV out.

Du skal gå efter et alm grafikkort med TV out. Matrox er der en smule bedre en Ati og nVidia på TV/Video out, men til gengæld ikke det bedste kort når det gælder spil og 3D. Ati er nok det bedste valg - afhængig af model.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
Ronin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2004 kl. 20:35

Godaften igen!

Tak for jeres svar!!

Jeg har ikke haft tid til at spille på pc'en de sidste mange år, så det betyder ikke så meget at den ikke kan det...

Jeg har studeret anmeldelsen for noget tid siden, men jeg friskede den lige op..

Men det vil med andre ord sige at det ikke er muligt at vise DiVX film på tv'et med et 350'er kort??... Øv..

Planen var jo at pc'en skulle stå i stuen og den eneste skærm der skulle sluttes til var tv'et.. Men det bliver jo åbenbart lidt problematisk hvis den ikke kan vise desktoppen...

Så skal jeg ud og investere i et ATi kort også.. Hvordan er deres TV-out kvalitetsmæssigt i øvrigt??? Sammenlignet med en DVD afspiller fra Bilka til 400 kroner?

Gad vide om alt det kan være i en barebone??

Har jeg fat i den lange ende eller er der noget jeg har misforstået??

På forhånd tak,

Ronin...

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2004 kl. 09:05

Jeg har en barebone kørende med 250-kortet og grafik i agp-slottet. (Der er også on-board grafik, men det ved vi jo alle er en joke).

Hvis du ikke skal spille på pc'en (det havde jeg ellers forstået på dit første indlæg), så vil jeg anbefale dig at finde et billigt kort med tv-ud. Ati er et meget godt bud  - evt. en ældre model til max 400 kr. Det vil gøre dig istand til at se desktop/divx.

Qbic's barebone har altså plads til et såkaldt full-size grafikkort, men det er tvivlsomt om der er plads til de nye STORE grafikkort. Endvidere vil du nok gerne have et kort der er støjsvagt, så find et kort der er uden motorkøler, altså alene med køle-plade/gitter. Igen de lidt bedagede synes at være en optimal løsning.

Et nyt (men noget mindre problem) melder sig. Du kommer nok til at skulle skifte antennekablet mellem tv-ind og -ud, alt efter om du vil optage eller se divx. Jeg ved ikke om der findes en dingenot der kan klare sådan en opgave.

 

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2004 kl. 09:10

Hmm, tjae når jeg tænker over det så burde det kunne lade sig gøre at bruge både tv-ind og ud på de forskellige kort; præcis som når du forbinder en video - dvs uden dingenot. Jeg er i tvivl om windows/drivere vil acceptere forbindelserne, men umiddelbart skulle der ikke være noget galt med det. Fordelen ved at bruge almindeligt grafikkort er at de kan afspille både dvd og divx, det vil sige du behøver ikke tilslutte to skærme, du optager bare på det ene kort og afspiller alt fra det andet; selvom optage/encodekortet godt kunne klare noget af afspilningen.

 

Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2004 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Bølge Bølge skrev:

Hvis du ikke skal spille på pc'en (det havde jeg ellers forstået på dit første indlæg), så vil jeg anbefale dig at finde et billigt kort med tv-ud. Ati er et meget godt bud  - evt. en ældre model til max 400 kr. Det vil gøre dig istand til at se desktop/divx.

Jeg har et HELT nyt TerraTec pci 400 tilsalg andet steds på dette udmærket forum

Jeg sælger det fordi det har ikke en indgang til min vhs og dvd, men ellers et godt kort.

Her er link så kan du se hvad der er tale om

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1647&P N=1 

m@dsen



Redigeret af m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2004 kl. 13:48
Madsen; jeg tror projektet var at få vist video på tv
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2004 kl. 17:07

Oprindeligt skrevet af Bølge Bølge skrev:

Madsen; jeg tror projektet var at få vist video på tv

Såvidt jeg kunne forstå gik det ud på at få et kort så kunne optage noget tv og så se det på fjernsynet direkte fra Pc`en.

Det er TerraTeckortet ganske godt til.

Men det kan da godt være jeg ikke helt fik fat i hvad det gik ud på.

m@dsen

"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu