recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hauppauge går i blåt (sort)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHauppauge går i blåt (sort)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Emne: Hauppauge går i blåt (sort)
    Sendt: 08-September-2008 kl. 13:02

Håber der er nogle som kan hjælpe mig videre.

Setup:

Gigabyte MA-78GM-S2H, 4 GB ram, 750 MB harddisk, Hauppauge PVR 150, Windows Vista, Panasonic 42-PZ85

Problem:

Tidligere har mit analoge TV-kort virket perfekt, men hvis jeg nu vælger "live tv" i Windows Mediacenter eller Mediaportal, så går PCen ned (blue screen of death) og genstarter. Fejlmeddelelsen siger noget med uendelig løkke.

Mulige problemstillinger:

Ny ATI driver installeret (fjernet den gamle og installeret ny) - er der noget i driveren man kan/skal skrue på får at se analogt TV?

Media portal installeret - da jeg efter installation skannede for kanaler fandt den fint alle mine kanaler, men når jeg vil se TV crasher den ligesom Windows Mediacenter. Har efterfølgende afinstalleret Mediaportal, men crasher stadig i Window Mediacenter.

Nogle forslag til løsning af problemet? Har desværre deaktiveret genddannelse Skal jeg eventuelt tage kortet ud, fjerne drivere og "starte forfra"?

Redigeret af SSvenSSon - 08-September-2008 kl. 13:04
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 08:07

Har researched lidt mere og fundet ud af at det kunne være noget med at mine codecs konflikter!

Hvordan ser man hvilke codecs der installeret og hvad de bliver brugt til?

Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 16:25

Dit tunerkort understøtter ikke 4gb ram. Prøv med 2gb.

http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=14947

Fik dette link tilsendt fra Hauppauge da jeg havde lignende problemer med mit pvr-500.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 01:00

Hmmm det lyder suspekt, da det jo har virket i Windows Media Center (med 4 gb ram)!!

Især fordi jeg har nu har fået tv-billede på skærmen ved at installere WinTV som følger med  hauppauge driveren - men Windows Media Center crasher stadig når jeg vælger "live tv".

Jeg tænker på om der findes en metode til at "resette" Windows Media Center totalt, så man kan starte på en frisk?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 06:09
Din Hauppauge laver det analoge format om til MPEG2, og derfor skal du have codecs på maskinen der kan håndtere dette. Home Premium og Ultimate kommer med MPEG2 decodere i som bruges af Windows Media Player og Windows Media Center. Hvis du har installeret codec packs osv, bør du sikre dig at de rette codecs anvendes til afvikling af din MPEG2 stream. Mere konkret skal der bruges et codec til Billede(MPEG2) og et til Lyd MPEG lydstream. Du kan checke og manipulere med default MPEG2 decoder vi Vista Decoder Check Up utillity....(Vælg MS Decoders begge steder)

Det eneste du har brug for er på systemet allerede, så det er et spørgsmål om at du har lavet lort i den et eller andet sted. Hauppauge kommer med et utillity der kan flushe driveren + registry settings. Dette vil jeg anbefale at du gør, og installere driveren på ny(Hvis du kører 64bit, så geninstaller i 32bit) hvis altså ovenstående ikke virker...

I øvrigt kan du resette Windows Media Center i gennem settings menuen...

Redigeret af Patriarken - 10-September-2008 kl. 06:19
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev:

Hmmm det lyder suspekt, da det jo har virket i Windows Media Center (med 4 gb ram)!!

Især fordi jeg har nu har fået tv-billede på skærmen ved at installere WinTV som følger med  hauppauge driveren - men Windows Media Center crasher stadig når jeg vælger "live tv".

Jeg tænker på om der findes en metode til at "resette" Windows Media Center totalt, så man kan starte på en frisk?

Jeg kan kun nikke genkendende til dit problem, mit opførte sig ligesådan. Prøv nu med de 2gb ram.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 13:15

Der er lidt pinligt , men jeg har faktisk fået systemgendannelse til at virke.

Jeg skulle åbenbart bare vente ca. 100 år til listen med gendannelsespunkter kom frem!!

Nå, men det glædelige er, at da jeg valgte et gendannelsespunkt umiddelbart før jeg installerede ny ATI driver og Media Portal, så virker Live TV i Windows Mediacenter igen :-) 

Nu vil jeg så prøve at forske i, om det ATI driveren eller Media Portal, der forårsager ulykken.

allannissen: Nu fandt jeg foreløbig ovenstående løsning, så jeg har ikke prøvet at fjerne den ene ramklods (endnu), men var det også i Windows Media Center at det crashede for dig?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 15:17

Ja, jeg bruger Vista Home Premium 64bit Media Center delen. Hvis du mener XP Media Center, så har jeg ikke prøvet det med 4gb ram, kun 2gb.

Jeg har kørt nu i 3 dage siden jeg fjernede 2gb ram, og der ikke været nogen som helst problemer i den tid.

Jeg kunne også foretage installations ændringer eller skifte pci slot som afjalp problemet, desværre kun kortvarigt.

Håber da for dig at du har knækket den med dine findings.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu