recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hauppauge hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethauppauge hakker

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 14:30
Undrer mig lidt den ikke har været her endnu, da det plejer at være det første man tjekker. Men har du indstillet grafikkortet til at spøtte 50hz ud til tv'et? Et grafikkort står nemlig som standard til 60hz, og det kan ofte give problemer med tv signalet, så det hakker.

Redigeret af Nagash - 19-Februar-2008 kl. 14:33
Til top
assassin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Undrer mig lidt den ikke har været her endnu, da det plejer at være det første man tjekker. Men har du indstillet grafikkortet til at spøtte 50hz ud til tv'et? Et grafikkort står nemlig som standard til 60hz, og det kan ofte give problemer med tv signalet, så det hakker.

Som jeg skriver så forekommer hakkeriet ikke i præcise intervaller, der kan gå et minut eller to imellem (i bedste fald)  og derfor tror jeg ikke det er problemet. Desuden virker skidtet med en anden tuner (se tidligere post), og hvis skærmopdateringsfrekvensen var et problem ville det vel også gøre sig gældende med en anden tuner.
Men tak for buddet anyway!

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:56
Men har du prøvet at ændre det. Aldrig udelukke noget der ikke er prøvet når det kommer til computerproblemer.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 19:29

Hvad ligger du forresten i hakker. Det jeg ser er hak med store pixels / kvantiseringer og pip i lyden. Er det det ?.

MVH

Til top
ClausB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 20:32

Hej assassin

Jeg tror bestemt ikke tuneren i dit kort er ringere end de andre tilsvarende kort. Inden du kasserer kortet, så overvej igen om signalet kan være problemet, som flere foreslår. Der er jo meget støj i nærheden af et internt kort, både andre komponenter, og alle de andre kabler bag reolen... De problemer er jo mindre med usb-varianterne.

Jeg har brugt et HVR-1300 meget længe, kun til de tre (nu fire) danske kanaler. Selve kortet har altid fungeret fint, pånær en uges tid her omkring nytår, hvor jeg periodisk oplevede store problemer. Det hjalp at adskille antennekablet fra resten af rodet bag reolen, og fjerne et trådløst adgangspunkt 10-20 cm fra antennekablet...

I starten var jeg meget træt af mystiske driverproblemer, men det var utvivlsomt fordi jeg rodede for meget. Efter jeg affandt mig med at foretage total afinstallering af gamle drivere, før jeg installerede nyere versioner, forsvandt mine problemer. Jeg bruger kun kortets drivere, ikke Hauppauges WinTV m.fl. - og har kun prøvet WinXP

ClausB

Redigeret af ClausB - 19-Februar-2008 kl. 20:34
Til top
assassin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 09:43
Har nu prøvet med et Happauge NOVA-T-500 (dual dvb-t) og det virker.. ingen udfald (hakken).. Så jeg går udfra at mit hvr-1300 har en svag tuner.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu