recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hauppauge kort i MCE 2005 og Fedora
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHauppauge kort i MCE 2005 og Fedora

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Emne: Hauppauge kort i MCE 2005 og Fedora
    Sendt: 14-Februar-2007 kl. 23:06

Jeg er lettere forvirret. Min Hauppauge NOVA-T 500 Dual DVB kort har drillet mig siden det landede på matriklen.

Det driller når det sidder i min MCE2005, det hakker i optagelserne (og på live tv) og kan ikke lave en fil af en times varighed uden mindre fejl, det er værst med DR2, underligt når det er samme frekvens.

Jeg har prøvet med 2 forskellige encodere, en Power DVD og en NVidia. Det er samme resultat.

Maskinen er en dual boot.

På sekundær systemet ligger Linux Fedora Core 6 Kernel 2.6.19.1 med MythTV (pyha svært at sætte op), på dette system kører kortet bedre end under windows MCE. Jeg har ikke nogen virus programmer på. Maskinen er nyinstalleret og der er intet andet software på end styresystemet som er fuldt opdateret.

Jeg så i et forum at en havde opdateret VIA USB driveren (kortet kører PCI men via 2 VIA USB controllere). Jeg kan ikke finde nogen driver til VIA på SP2 maskiner.

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt siden det kort skal pine mig sådan.

Myth er fint, men jeg har brugt et halvt år på at programmerer et system der holder rede på alt inden for film, musik og billeder, det er smartere end noget af det der er tilgængeligt syntes jeg selv. Dette programmel vil jeg helst ikke undvære, så ungerne og konen skal helst blive i MCE verdenen. 

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 00:10

Omkring MCE2005 og DVB-T så tror jeg på for dårligt antennesignal. Kunne også være for svag Hardware, men det tror jeg ikke på. Burde kunne køre fint (som det gør her) med en celeron 800 mhz.

I de andre spørgsmål er jeg uden for pædagogisk rækkevidde

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 00:35
Jeg droppede Fedora til fordel for Ubuntu og blev meget gladere. Jeg foretrækker også Kaffeine's simplere betjening i forhold til MythTV. MCE synes at være en hovedpine jeg helst vil undgå 
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 00:39

Nå!

Jeg håber målgruppen forstår. Jeg står af

Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 08:38

Kaffeine's simplere betjening i forhold til MythTV, hvad dækker det over, når myth er startet er myth vel myth.

20 minutter senere --- Glem mit indlæg, jeg er ved at læse om det.

MVH

Redigeret af rasmuzzen - 15-Februar-2007 kl. 08:53
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 11:06
Med hensyn til hovedspørgsmålet omkring hakken i optagelser, vil jeg mene som McCenterFreak, at man først og fremmest  må kigge på antennesignalet. Et svagt antennesignal forårsager netop den slags problemer ved simpel udfald af signal.  Har nu ikke selv DVB-T, men man samler alligevel en forståelse op ved gennemlæsning af andres erfaringer.

Så det ville jeg først kigge og fremmest kigge på. Altså rigtig antenne og et godt dobbelskærmet antennekabel kabel af rigtig længde. Jeg mener, et kabel kan være så langt at at der måske skal forstærkning til.

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 14:32
m.h.t forstærkning af signalet til digital modtagelse, bliver det ofte nævnt at det også forstærker støjen, og kan i mange tilfælde forværre den digitale modtagelse selvom den analoge synes bedre.

Det er underligt at der er mindre hakken i linux. Det kunne tyde på forskelle i codec behandling eller forskellig fejlbehandling af et for støjende signal. Nogle DVB modtagere er mere følsomme overfor signalstyrke end andre - afhængig af den brugte tuner.

Der er også en hotfix til XP mht. DVB - som det tilrådes at man installerer
MS dvb hotfix
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Online
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 15:19

Jeg har bemærket at MCE har en tendens til (ved optagelser) at lave enorme mængder fragmenteret data på harddisken. Dette kan i den grad sløve en disk ned og snildt give det problem du beskriver.

Prøv at køre en defragmentering på det drev MCE optager på og se om det hjælper, (eller start med at køre en analyse og se hvor slemt det er).

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu