recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hauppauge MediaMVP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHauppauge MediaMVP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Hauppauge MediaMVP
    Sendt: 17-December-2005 kl. 23:33
Er der nogen af Jer, som har erfaringer med en Hauppauge MediaMVP? Billed- og lydkvalitet? Hvor langt kan netkablet være uden at det giver problemer?
Med venlig hilsen
mravn
Til top
fish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2005
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 10:13

Hej
Jeg har to Hauppauge media MVP som jeg bruger i forbindelse med en HTPC baseret på GB-PVR. Hvis du har et fornuftigt opbygget netværk med 100mbit netkort og switche fungerer MVP fint. Jeg har kun et par almindelige TV (B&O MX4000 og et JVC). På dem er billedet helt perfekt. Hvordan det vil se ud på et godt LCD TV ved jeg ikke. MVPens lydudgang lyder udmærket, og da man typisk streamer MP3 til stereoanlægget er det nok MP3 formatet der sætter begrænsningen.
Jeg har PCen stående i kælderen og MVP boxene på hhv. 1. og 2. sal. Den der er længst væk har har ca. 30m kabel og kører gennem to switche, det fungerer uden problemer. Det er vigtigt at der er plads nok i netværket. F.eks måtte jeg udskifte en gammel HUB med en ny switch, ellers mistede MVPen forbindelse engang imellem, især nær jeg overførte store filer mellem andre PCer på samme netværk. Som det er i den nyværende konfiguration kan jeg uden problemer se film på begge MVPer og samtidigt bruge netværket til andre ting.

Hvis du køber MVPen i Computercity koster den lidt mere end på nettet, men til gengæld kan du uden problemer returnere den hvis du ikke er tilfreds.
I øvrigt er den medfølgende software ikke imponerende. Den virker, men er IKKE spændende at se på. MVP understøttes af mange HTPC software pakker, så den er nok det billigste bud på en HTPC løsning til flere TV.

Se evt mit svar i denne tråd:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8243&P N=1

God førnøjelse

Redigeret af fish
Til top
mravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 20:35
Tak for det fyldestgørende svar. Jeg har et almindeligt netkort i pc'en (10/100 BT), så det skulle vel være godt nok? Jeg mangler så bare en switch el.lign. Planen er kun, at det skal kunne vises på ét tv, som står i samme stue som pc'en. Jeg har egentligt allerede forbundet v.hj.a. af et svideo-kabel til tv-udgangen, men det giver en temmelig ringe kvalitet. Med MediaMVP og switch + kabel bliver det nok ca. 1000 kr; så til mit behov var det måske bedre at købe en DVD/HD-optager, når de evt. er faldet lidt i pris. Jeg er lidt i syv sind. Så slipper jeg også for besværet (og tidsforbruget med to små børn i familien) med at sætte et netværk op.
Til top
fish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 22:22

Hej
Hvis du har PCen og TVet i samme lokale er det vel lidt overkill at bruge en MVP. Mon ikke at du bare har brug for et grafikkort med en ordentlig TV udgang. Hvis du ikke har tid til at bygge din egen HTPC er det nok en bedre løsning for dig at købe en færdig DVD recorder eller harddisk recorder. En udmærket DVD recorder kan fås til 12-1500 kr, en harddiskrecorder er naturligvis noget dyrere. En Kiss 558 kan vel fås for ca 3300kr. Der er masser andre i samme prislag, men de mangler alle programguiden som du kun får i en rigtig HTPC, i en Kiss eller i en langt dyrere harddiskrecorder af et andet fabrikat. har man først én gang prøvet at have programguide forstår man ikke hvordan man kunne leve uden. Det må du ikke snyde dig selv for.

Til top
mravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 11:25

Ja, det er nok overflødigt med en MVP.

Ved du om man kan sætte et ekstra grafikkort i pc'en, og køre med de to grafikkort sideløbende? Så skal jeg bare bruge penge på at få en god tv-udgang og behøver ikke tænke på resten. Det gamle Radeon X600 er jo fint nok til spil osv.

Men måske er det nemmere og ligeså billigt, at skifte det helt ud med et nyt, som er ligeså godt, men som dog har en bedre tv-udgang.

Med venlig hilsen
mravn
Til top
fish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 12:39

Så vidt jeg ved kan man godt have to grafikkort monteret samtidigt, men jeg har aldrig prøvet. Jeg bruger selv et Matrox G550 grafikkort. Matrox kortene er berømt for deres fremragende billedkvalitet til almindeligt 2d grafik, men det det dur ikke hvis du skal spille. G550 har to udgange. F.eks kan du bruge den ene til monitoren og den anden til TVet. Hvis du afspiler en film i mediaplayeren på PCen vil Matrox kortet vise filmen på hele TV skærmen, uanset om mediaplayeren kører som fuldskærm eller som et lille vindue på PCen. G550 koster ca det samme som en MVP box, så uanset hvad du vælger skal du op med ca. 800kr.
Jo mere man undersøger mulighederne, jo sværere bliver det at vælge :-)

Til top
jakobevers Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 22:14
Hvor kan man købe en Hauppauge Media MVP box i DK
Mvh

Jakob Evers
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 00:29

Nu har jeg været inde og snuse på Hauppauge. Hvad er det den der Media MVP box kan, som en PC (tilsluttet direkte til TVet) ikke kan?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 15:16

Hvis man har PCen ved siden af TVet, kan MVP kan ikke noget som en PC kan. MVP er en medie streamer som man bruger til at streame lyd eller billede til et TV som står i et andet rum en PCen.
Der hvor man for alvor har brug for en streamer, er hvis man har èn PC som bruges som medie server eller som medie center. Med en eller flere streamer kan man streame lyd og video til forskellige TV i huset.
F.eks har jeg en medie center maskine, som består af en PC med Gb-pvr, (freeware medie center software). Jeg kan se videoen fra alle TV i huset via MVP boxe. Faktisk kan jeg afspille forskellige film eller musik i hver sit rum, fra den samme PC. PCen står gemt af vejen i kælderen.

Redigeret af fish - 09-Oktober-2007 kl. 15:17
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu