recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hauppauge Nova-T-500 svagt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHauppauge Nova-T-500 svagt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Emne: Hauppauge Nova-T-500 svagt
    Sendt: 30-Juni-2009 kl. 20:54
Er der nogle der har erfaringer med Hauppauge Nova-T-500. Det laver mange pixeleringer i billedet. MediaPortal viser også at der er svagt signal.
Jeg har ingen problemer med en lånt Hauppauge usb tuner.
Er det bare et dårligt kort eller er der fejl på det ?
Jakob :-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 21:50

--- og du har installeret nyeste driver?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 22:41
ja, det tror jeg. Nu er Hauppauges hjemmeside jo ikke verdens bedste.
Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 23:10
Jeg har også haft store problemer med mit Nova-T-500, det hakkede helt vildt når man brugte computeren, men efter jeg opdaterede min Nvidia grafikkort driver, så fungere at fint igen også når jeg bruger computeren :-)

Jeg tror nok jeg læste mig frem til løsningen på Hauppauges hjemmeside/forum.

Men hvad jeg har læst mig frem til, så er Nova-T-500 ikke det bedste hauppauge bedste tunerkort som de har lavet, jeg har også et Hvr-1300 som har virket perfekt fra dag et, så de laver også gode stabile tunerkort.

http://www.hauppauge.co.uk/board/index.php
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:55

Jeg har måtte droppe at bruge Nova-T 500 i min HTPC.  Det var simplelthen for ustabilt og gav mig pixeleringer altid og underlige symptomer, hvor billedet hoppede og hakkede.

Jeg har fået byttet mit kort til  et nyt p.g.s mistanke om defekt tuner men det hjalp ikke. Desværre gik forretningen jeg købte det hos konkurs, så  jeg har ikke kunne prøve at få det byttet igen.

Jeg rodede med problemet i næsten et år uden at få det løst. Jeg endte med at købe et Terratec Cinergy 2400dt, som har kørt klippestabilt uden problemer siden.

I forummet på haupauges UK hjemmeside linkes til et værktøj (bda scan et eller andet) der kan scanne kanaler og samtidig vise signal kvaliteten på den enkelte kanal.  Det jeg så var at signal kvaliteten i perioder faldt fra konstant 100% til 25% i en periode og derefter tilbage til 100%.

Jeg udelukkede problemer med antenneforholdne, da jeg har 3 andre DVT-T kort, som kører med konstant 100% signalkvalitet på samme antenne.  Også Terratec kortet som har to indbyggede tunere og derfor burde vise lavere signal styrke p.g.a den interne signal splitter.

ildoc

Redigeret af ildocteur - 01-Juli-2009 kl. 10:57
Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 11:40
Tak for svar

Jeg oplever også det med svingende kvalitet. MediaPortal kan også vise signal styrke og kvalitet. I perioder kan det være ok, og derefter ringe et stykke tid.
Af denne grund har jeg stort set ikke brugt at se eller optage TV på HTPCen
Jeg kørte med en AMD singel core på 1,8GHz og TV out og der var det meget slemt. I en kort overgang skiftede jeg til VGA (da jeg fik nyt TV) og her var det bedre. Ikke til at forstå hvorfor forbindelsen fra PC til TV har betydning.
Nu bruger jeg en AMD x2, men stadig problemer.
Konklusionen er vel at det er et dårligt kort.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 12:00
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 22:59
Det ser ud som noget opsætning for Linux, men der er Windows jeg bruger.
Og hvis problemet skulle være noget med at tænde for den antenneforstærker der sider på kortet, så skulle der jo være et konstant dårligt signal.

Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 08:02

Så vi9dt jeg husker findes der en registry key der styrer den samme setting på windows.  At sætte den hjalp ikke mig noget.

Off:

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\HCW99BDA\Parameters]
"LNA_Mode"=dword:00000000
On:

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\HCW99BDA\Parameters]
"LNA_Mode"=dword:00000001

ildoc

Redigeret af ildocteur - 02-Juli-2009 kl. 08:05
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 11:40
Jeg havde (syntes jeg selv) godt signal på min settop-box, med signal på 60% styrke og kvalitet på 100%. Det hakkede aldrig eller noget, selv ikke i tåge eller regn.

Da jeg lavede min HTPC med samme kort som du har problemer med, fik jeg pludselig fejl i signalet.

Efter jeg har drejet antennen lidt og sat aktivt filter på den har jeg nu noget der ligner 88% styrke og 100% kvalitet på settop-boksen. TV-kortet virkede nu perfekt, men har skiftet det af andre årsager.

Læs evt. http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=12081 hvor du kan hente et værktøj til at måle signalet på dit kort.

Redigeret af pilehave - 02-Juli-2009 kl. 11:40
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu