recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hauppauge PVR-150 kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHauppauge PVR-150 kvalitet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 13:25

Den model du har lånt er "den rigtige". Husk dog, at den bruger sin egen driver. Du kan altså ikke få det til at køre med PVR 150 driveren.

Flemming

Til top
ret64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 17:30

Yeeeeee haaaaaaaaaaa !!!!

Så kan denne tråd vel egentlig godt sluttes...... Jeg har nu prøvet "Hauppauge WinTV PVR-usb2", og der er en verden til forskel....., billedet er nu helt perfekt..... jeg undres dog stadigvæk over den forskel der er i forhold til PVR-150 pci-kortet, der er jo samme indgangssignal der bliver brugt..... men nu er jeg "lidt" glad igen, for nu ved at det er muligt at for et godt billed.

Så er spørgsmålet, tør "man" prøve andre PCI-haugpauge kort ?, det koster jo penge hver gang....

/René

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 08:33

Tuneren og/eller encoderchippen i PVR 150 kortet er åbenbart ikke på højde med de dyrere modeller fra samme firma.

Flemming

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 08:54

Flemming: Hvilke modeller hentyder du til som de "dyrere" modeller - tuner og chip på 150, 250, 350 og 500 er identiske.

Mvh

Brian

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2003
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 09:47

Mit bedste bud er at der enten er tale om a) et "mandags" kort der er smådefekt eller b) støj i din pc (herunder kabling) c) problemer med drivere/software og grafikkort eller 4) en blanding af forholdene a) - c).

Bemærk det er ikke nok med et tuner kort for at se tv på en pc - du skal også have et velegnet grafikkort. Hvilket leder mig til et spørgsmål: Har du brændt optagelser ud på dvd og set dem på alm. tv? Og hvordan er kvaliteten på dem?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 10:29

Hej Binnerup.

Hvis det forholder sig sådan som du nævner, at tuner og encoderchip er identiske, så er jeg mest tilbøjelig til at give Bølge ret i, at der er tale om en "mandags" udgave.

Flemming

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 10:56

Jeg syntes det mest sandsynlige er at et eller andet i den maskine giver en masse statisk støj, og det er der problemet ligger..

Mvh

Brian

Til top
ret64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 13:25

Jeg har naturligvis forsøgt at brænde et klip ud på en DVD og afspille dette i min stationærer DVD-afspiller, og det var den samme kvalitet, altså rimeligt dårligt.

Jeg tror/ved ikke og det er "støj" fra pc'eren jeg tror det ikke, hvad skulle sende støj ?.

.... mit gæt er ligesom "Bølge", at jeg desværre har haft et mandagskort som ikke har været "kalibreret" korrekt.

Det gode er jo at jeg ved at det kan se pænt ud og fungere....

Mvh.

René

Til top
ret64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 13:28

.... kortet er sendt retur, så nu må jeg finde et andet, findes der i øvrigt andre TV-tuner kort som understøttes af MCE ???, jeg  syntes ikke lige at jeg kan finde nogen.

Er det andre / bedre kort en haugpauge ???? og det er ikke et krav at det skal undestøttes af MCE.

Mvh.

René

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2003
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 13:54

Jeg har generelt gode erfaringer med Hauppauge, så jeg vil egentlig anbefale dem - også da de har en god kompatibilitet med Windows MCE.

Se her for tuner-kort men bemærk langt fra alle passer til MCE.

Ellers kig i de andre tråde om emnet - det har været oppe før.

Til top
Quewer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2006
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 16:08
Jeg har netop fået PVR-150 i julegave, og er egentlig nogenlunde tilfreds. Der er dog én ting der er ved at dræbe mig, og det er at jeg ikke har fundet ud af hvordan man arrangerer kanalerne. Er der nogen der ved hvordan man gør?
www.stream.hotserv.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu