|
Hauppauge vs. CA-modul - kan det passe? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MichaelJDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2011 Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2012 kl. 20:41 |
Hej.
Lige en kort historie. Jeg har et mediecenter, med TV kort og det hele, og pga. hele misæren med TV2 så har jeg nu også et Boxer abb. (lille film pakke). Ønsket er naturligvis at bruge det via mediecentret, og efter lidt søgen finder jeg ud af at Happuage har lavet et "kort-modul" som jeg kan proppe mit (kommende) Boxer kort ind i. Fint nok! Det køber jeg så efter at have taget højde for Viacces Secure mm. samt sikret mig at det nu også kan fungere med mit TV kort. Det kan det. For sådan rigtigt at putte kryderi på bøffen, så køber jeg en SSD (Samsung 830 på 64 GB) som skulle være "udmærket" og med sata6 som også understøttes af mit bundkort. Fint nok. Så mangler blot en formatering. Får installeret Windows, diverse drivere og Happauge's "MCE Fix", ændret 7MC's layout, får installeret plugins osv... ALT spiller - lige indtil at jeg prøver at se betalingskanalerne (f.eks. TV2)... jeg prøver en del... drivere, fixes, Hauppauges eget TV visnings program (som af én eller anden grund ikke virker), og nu står jeg med et system som allerede nu er begyndt melde fejl fra et MCE som tydeligvis ikke er gearet til plugins mm... Grædende har jeg så lige fundet ud af at denne Hauppauge WinTV-CI kortlæser ikke understøtter CA-modulet fordi det er lavet af "den forkerte producent", NEOTION! ![]() Ydermere tyder det på at Boxer sælger deres "Boxer kort" fra Neotion, omend de engang (dvs. ikke mere) solgte fra en producent ved navn Smit. Nu har jeg så i raseri, med fjernbetjeninger og CDer flyvende gennem stuen indset at weekendens arbejde er spildt, og har netop startet på en frisk og så prøver jeg Mediaportal, og håber på at MP's TV-server ikke vil drille som for et par år siden hvor den var meget ustabil, men MP understøtter trods alt betalings TV... Men altså: Kan det virkeligt være rigtigt at jeg skal skifte fra et CA-modul til et andet - kun pga. producenten? Findes der en workaround? Ville være træt af at skulle ud og invistere "i mere"... Grædende hilsner, Michael Redigeret af MichaelJDK - 30-Januar-2012 kl. 21:28 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er et problem windows 7 mediacenter, det understøtter ikke direkte kodet kanaler... Der skal findes en måde at gøre det på...
(f.eks. ved at anvende TV-source fra dvblogic)
Eller f.eks ved at anvende programmet dvbviewer istedet, det har direkte support af tv-kortet med tilhørende ci-interface/cam..
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
MichaelJDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2011 Status: Offline Point: 37 |
Mit spørgsmål er egentligt om det kan passe at WinTV-CI understøtter Boxer kortet fra Smit men ikke fra NEOTION. Kan det være rigtigt? Kan det omgås? Det lader heller ikke til at fungere i Mediaportal.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Jeg synes ikke, at du har sandsynliggjort at kun den ene type CAM virker...
Det kan lige så godt være problemer i din opsætning, driver og support af hardware..
Hvordan ved du f.eks. at mediaportal ikke virker?
Har mediaportal support af dit TV-kort og winTV ci-interface?
Men hvis din teori holder stik, så kan jeg ikke se der er andre muligheder at skifte til den "rigtige" type.
Redigeret af avh - 31-Januar-2012 kl. 09:15 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
gut guy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2006 Sted: Farsø Status: Offline Point: 83 |
ja den er go nok det er kun fra smit at det fungere
|
|
![]() |
|
Jeg er næsten klar over det (derfor også denne tråd). Jeg synes det er lidt mærkeligt at producenten skulle have noget at sige. Mediaportal understøtter både TV-kort og WinTV-CI modulet. |
|
![]() |
|
Nogen der ved hvor de har Smit modulet på lager?
|
|
![]() |
|
Stub ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
Jeg havde vist misforstået dit problem og troede du havde problemer med SMIT kortet...
Redigeret af Stub - 02-Februar-2012 kl. 08:09 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |