recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hauppauge WINTV HVR-1100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHauppauge WINTV HVR-1100

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 01:25

Ken - Selv med et virkelig godt Scart <> s-video kabel her, så synes jeg ikke jeg opnår samme kvalitet, som når min Selector er koblet direkte til tvét, via scart.
Selvfølgelig har det også noget med codec at gøre. Men så meget som der er forskellen her, det mener jeg ikke.

Udover det, så er det hulens bøvlet at styre en Selector via en HTPC. En selector er længe om kanalskift i forvejen. Gang så denne tid med mindst det dobbelt, så du har tiden via en HTPC. Plus at man lige skal have en IR booster (mener jeg de hedder), og dermed mulighed for at sende IR signaler ud via sin HTPC.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Ken - Selv med et virkelig godt Scart <> s-video kabel her, så synes jeg ikke jeg opnår samme kvalitet, som når min Selector er koblet direkte til tvét, via scart.
Selvfølgelig har det også noget med codec at gøre. Men så meget som der er forskellen her, det mener jeg ikke.

Udover det, så er det hulens bøvlet at styre en Selector via en HTPC. En selector er længe om kanalskift i forvejen. Gang så denne tid med mindst det dobbelt, så du har tiden via en HTPC. Plus at man lige skal have en IR booster (mener jeg de hedder), og dermed mulighed for at sende IR signaler ud via sin HTPC.

Kvaliteten i en HTPC er i høj grad bestemt af hvorledes du har optimeret din HWencoder og ligeledes din SW/HWdecoder... Hauppauge Tweaker eller Registry edits + lidt fintuning af grafikkortet og slutteligt lidt nørden med graphedit kan frembringe et fornuftigt billede mener jeg...

Bruger man MCE Remoten medfølger der IRblastere, men det gør hverken en selector hurtigere eller langsommere.....Men nemt er det da...

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 15:06
patriark:

Du skriver "optimeret din HWencoder og ligeledes din SW/HWdecoder", hvad betyder det rent faktisk?

Jeg ikke uenig med dig generelt. men ved ikke lige hvad det ovenstående betyder. Lyder interessant.

Ken_T
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 16:11
Det betyder at du kan indstille et godt stykke over 30 parametre her der har indflydelese på din TV kvalitet... Således foregår fx Analogt TV på en HTPC:

SW = Software
HW=Hardware

Antennesignal-->HW Encoder-->SW(Eller HW) Decoder--> Grafikkort-->Fjernsyn
                                     -->SW Sound Decoding-->Lydkort

Hardware encoderen på dit TVkort encoder jo alt i MPEG2 hvorpå det sendes til din Software decoder/DirectShow filter hvor skærmen tager sig af resten...

Men eftersom MPEG2 er et lossy format, vil ting som GOP structur, Motion Blur, Spatial Temporalfilter og ikke mindst bitrate have KÆMPE indflydelse på dit endelige billede.....Disse paramentre kan man ændre på via graphedit, regedit eller diverse værktøjer(Hvis man har et udbredt kort som fx pvr-150/250/500).

Din software/hardware decoder er ligeledes en vigtig parameter, her kan man indstille bla, deinterlacing/ VMR mode, procAmp DXVA acceleration osv osv..(dvs postprocessing)

Dit Gfxkort er ydermere noget der kan have indflydelse på din TV kvalitet, ting som opløsning (Vi skal stadigvæk skallere 576i) color profiles, color correction udgangsformat osv osv..er vigtige at optimere..

I MCE er det vigtigt at vælge det rigtige skærmtype og forbindelses type...

Endeligt har du så dit fjernsyn som ligeledes skal indstilles korrekt mht input skalering osv osv....

Alt i alt kan man sige at  HTPC's billedekvalitet ikke bør vurderes førend man har været hele denne liste igennem.....(og har prøvet sig frem: det kan godt tage et par dage )

Mht DVB-c fra Selector Kontra DVB-c fra Firedtv, vil forskellen være at selectoren vil decode DVB-c streamen(som er i MPEG2) og sende den til din pc via s-video, hvorpå der foretages en reencoding af det selectoren decodede. Derpå skal de så dekodes af din SW decoder jvf ovenstående...
((MPEG2= Lossy = ekstra transcoding = lort) (Alt andet lige)) Flot ligning

Med DVBc fra FireDtv sendes MPEG2 streamen direkte til din SW decoder = Bedre....

(HUSK en DVB tuner er ca= et Netkort

Men stadigvæk....Det digitale signal er stadig 576i langt hen af vejen og bliver alligevel grimt på en 50" 1080p skærm...

Mvh Anders

Redigeret af Patriarken - 07-Marts-2007 kl. 17:01
Til top
hworm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 17:34

Hej Alle

Takker for den fine hjælp, har nu købt et PVR-150 og sat det i dyret, må sige at jeg er lidt imponeret, syntes faktisk at billedet står bedre end på mit PV 60 direkte. Med hensyn til det digitale billede tror jeg lige jeg venter til at Sagem 81, kommer på markedet. Er jo desværre bundet af TDC kabelTV. 

Redigeret af hworm - 07-Marts-2007 kl. 17:34
Mvh. HWorm

Panasonic TH42 PV60EH
JVC XV-N33
HTPC specialmodel
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu