recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Haves: Boxee, ønsker man NAS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Haves: Boxee, ønsker man NAS?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Haves: Boxee, ønsker man NAS?
    Sendt: 15-Februar-2012 kl. 16:35
Hey
haft en Boxee siden juletid og det er vældigt fint. Dog har jeg slet ikke brugt apps eller tv funktionen til noget. Hvis man har gode tips og ideer til forbrug så hører jeg da gerne.

Så pt streamer jeg bare film, musik og billeder fra mine hard diske som er sat til min PC. En enkelt er dog lokalt sat til ved Boxee. Alt det bruger jo strøm... og PC'en trænger til hvile synes jeg.

Er NAS så løsningen? Jeg er helt blank på det område. Ved det er en form for ekstern hard disk der kan streame diverse ting og også styre torrents. Der ophører min viden så også.

Kan forstå Synology og Qnap er bedste bud, korrekt? Men hvilken skal man vælge. En kammerat har også sagt det skal være med minimum 512mb ram eller en atom processor??? Korrekt og hvorfor? Tyder på det bliver pebret...

Når man så køber sådan en NAS satan så er der ingen HD med og mine Medion HD kan vel ikke bruges. Skal nok have en 2TB i første omgang måske to. What one choose?

Raid.... hvad er det lige? Er det back up'en? Jeg vil gerne have back up af billeder og måske lidt andet, men ikke et must. Kan gemme dem(som pt) på flere HD med musik.

Sorry, sgu blank og synes ikke jeg lige kunne surfe mig frem til noget fyldest gørende... håber ikke ovenstående er helt volapyk Ouch
TV:LG 77" C4

Receiver: Denon AVRX2800H
Surround: Dali OBERON ONWALL

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 16:11
slet ingen?Cry

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 10:18
Jeg har en Synology DS111 og jeg elsker den, før havde jeg en 107+ og den elskede jeg også.
Jeg streamer 25GB+ MKV filer uden nogen som helst problemer til min Mac mini (2011) med XBMC.

Men pointen er at specs er fuldstændigt ligegyldige min har ingen Atom processor og den pakker fint mine film ud.
Jeg vil dog nok anbefale en 212+ alligevel, grundet en ekstra disk.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 10:32
RAID er en spejling af data fra en HDD til den anden (2x2TB HDD giver så kun 2TB plads i alt) men det beskytter dig kun mod HDD failure men ikke indbrud, brand, oversvømmelse m.m. - hertil bruger man en off-site backup (jeg har en ekstern HDD liggende i skuffen på arbejde)
Du burde vel sagten kunne bruge din medion HDD - hvis det er en ekstern er det bare at pille den ud af kabinettet og smide den i NAS'en (data går tabt da den skal formateres).
Kik på nogle af Synology's x10,x11,x12 modeller (tallet er modelår).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 15:53
manne tak for svarene ind til nu

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 15:54
manne tak for svarene ind til nu

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu