recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Havetraktor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Havetraktor

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Du er stadig gået ud på et sidespor og får dermed bragt TRÅDENS topic i uføre. Off-topic er altid i henhold til TRÅDENS emne.
Og du leger selvbestaltet smagsdommer ;-)

Hvad er det forøvrigt for et indlæg at komme med?: "Stiga". Det lugter sq lidt af at du bare skal promovere dig selv :-p

Hvis du vidste noget om det emne du kommenterer - som vel burde være hovedgrunden for at du skriver - ville du vide at Stiga havetraktorer er et mærke man altid kan stole på. Det er kvalitet. 

Smagsdommer eller ej - jeg er træt af at læse alt dit off-topic. Opret din egen tråd.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 13:54

Stiga

Tænker du på en speciel model?

Det findes jo en del modeller fra fx Stiga, men den behøver ikke, at være overdimensioneret.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 14:01
Nej, jeg har ikke deres modelprogram i hovedet. Men jeg kan fortælle mit første arbejde indfattede at slå græs omkring et nedlagt landbrug (større areal end dit) og det blev gjort på en stiga med frontklip og knækstyring. 

Landmanden jeg arbejdede for købte den brugt i Almas og det eneste vi skiftede over 3 år var klingerne (skærebladet) og to tandremme.. og self. benzin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 14:10

Landmanden jeg arbejdede for købte den brugt i Almas og det eneste vi skiftede over 3 år var klingerne (skærebladet) og to tandremme.. og self. benzin

Skiftede benzin?

Klaus :-)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 14:12
Jeg brugte en knækstyret Stiga med frontklipper i et halvt år på parkarealet ved Sostrup slot og omkring klosteret. Et meget stort areal, og det kørte bare.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 14:52

Nej, jeg har ikke deres modelprogram i hovedet. Men jeg kan fortælle mit første arbejde indfattede at slå græs omkring et nedlagt landbrug (større areal end dit) og det blev gjort på en stiga med frontklip og knækstyring. 

Tak for input, jeg kigger nærmere på en Stiga Smile

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

Så nu skal al den CO2 udledning du sparer ved jordvarme, brændes af med en havetraktor 2x i ugen. Hvad med at få et par får istedet LOL

Får udleder også co2Wink

Derfor er får også forbudt i boligområder

Det er iøvrigt også kendt at havegril er overordentlig farlige
i boligområder..... værre end brændeovne

sådan er der jo så meget

og forresten: i Australien bruger man have-traktorer med solceller
E.L.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 15:51

Du er stadig gået ud på et sidespor og får dermed bragt TRÅDENS topic i uføre. Off-topic er altid i henhold til TRÅDENS emne.
Og du leger selvbestaltet smagsdommer ;-)

Hvad er det forøvrigt for et indlæg at komme med?: "Stiga". Det lugter sq lidt af at du bare skal promovere dig selv :-p

Hvis du vidste noget om det emne du kommenterer - som vel burde være hovedgrunden for at du skriver - ville du vide at Stiga havetraktorer er et mærke man altid kan stole på. Det er kvalitet. 

Smagsdommer eller ej - jeg er træt af at læse alt dit off-topic. Opret din egen tråd.
Texas!
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 16:50

Texas!

Har du erfaring med Texas? (Eller er det bare for at give igen fordi en anden bruger skrev Stiga?)

Så vidt jeg kan se har deres havetraktorer ikke frontklipper. Jeg ville personligt ikke købe en uden, da frontklipper gør det meget lettere at klippe under buske, lavthængende grene og lign.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Texas!

Har du erfaring med Texas? (Eller er det bare for at give igen fordi en anden bruger skrev Stiga?)

Så vidt jeg kan se har deres havetraktorer ikke frontklipper. Jeg ville personligt ikke købe en uden, da frontklipper gør det meget lettere at klippe under buske, lavthængende grene og lign.

Vi skal have en frontklipper, så det har du helt ret i. Husqvarna laver også en masse modeller.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 18:00
Husqvarna er også et fint mærke. Jeg har dog ikke selv prøvet at sidde på en så jeg har ikke rigtig et indspark omkring Stiga vs Husq. 

Men jeg vil anbefale dig at købe brugt.. dels fordi du lige skærer toppen af prisen men også fordi du tit kan prutte lidt om prisen.. det kan man ihvertfald i nordjylland. En havetraktor er heller ikke så high-tech så de er, hvis man undlader at købe sine varer i Bilka, rimelig driftsikre. Den jeg har erfaring med var vist 5-8 år gammel og blev gennemgået på Almas' værksted inden køb.

Nu kan det godt lyde som en god reklame for Stiga og Almas, men det er sq det eneste sted jeg kender til.. Jeg har ikke lige været i en situation siden hvor en traktor var nødvendig..
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu