|
Havetraktor |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvis du vidste noget om det emne du kommenterer - som vel burde være hovedgrunden for at du skriver - ville du vide at Stiga havetraktorer er et mærke man altid kan stole på. Det er kvalitet. Smagsdommer eller ej - jeg er træt af at læse alt dit off-topic. Opret din egen tråd.
|
|||
![]() |
|||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
||
Tænker du på en speciel model?
Det findes jo en del modeller fra fx Stiga, men den behøver ikke, at være overdimensioneret.
|
|||
![]() |
|||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
||
Nej, jeg har ikke deres modelprogram i hovedet. Men jeg kan fortælle mit første arbejde indfattede at slå græs omkring et nedlagt landbrug (større areal end dit) og det blev gjort på en stiga med frontklip og knækstyring.
Landmanden jeg arbejdede for købte den brugt i Almas og det eneste vi skiftede over 3 år var klingerne (skærebladet) og to tandremme.. og self. benzin
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19671 |
||
Skiftede benzin? Klaus :-) |
|||
![]() |
|||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
||
Jeg brugte en knækstyret Stiga med frontklipper i et halvt år på parkarealet ved Sostrup slot og omkring klosteret. Et meget stort areal, og det kørte bare.
|
|||
![]() |
|||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
||
Tak for input, jeg kigger nærmere på en Stiga
![]() |
|||
![]() |
|||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
||
Derfor er får også forbudt i boligområder Det er iøvrigt også kendt at havegril er overordentlig farlige i boligområder..... værre end brændeovne sådan er der jo så meget og forresten: i Australien bruger man have-traktorer med solceller ![]() |
|||
E.L.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
|
|||
![]() |
|||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
||
Har du erfaring med Texas? (Eller er det bare for at give igen fordi en anden bruger skrev Stiga?)
Så vidt jeg kan se har deres havetraktorer ikke frontklipper. Jeg ville personligt ikke købe en uden, da frontklipper gør det meget lettere at klippe under buske, lavthængende grene og lign.
|
|||
![]() |
|||
||
Vi skal have en frontklipper, så det har du helt ret i. Husqvarna laver også en masse modeller.
|
|||
![]() |
|||
||
Husqvarna er også et fint mærke. Jeg har dog ikke selv prøvet at sidde på en så jeg har ikke rigtig et indspark omkring Stiga vs Husq.
Men jeg vil anbefale dig at købe brugt.. dels fordi du lige skærer toppen af prisen men også fordi du tit kan prutte lidt om prisen.. det kan man ihvertfald i nordjylland. En havetraktor er heller ikke så high-tech så de er, hvis man undlader at købe sine varer i Bilka, rimelig driftsikre. Den jeg har erfaring med var vist 5-8 år gammel og blev gennemgået på Almas' værksted inden køb. Nu kan det godt lyde som en god reklame for Stiga og Almas, men det er sq det eneste sted jeg kender til.. Jeg har ikke lige været i en situation siden hvor en traktor var nødvendig..
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |