recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HbbTV: Derfor er TV Avisen forsinket ca. 1 time
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HbbTV: Derfor er TV Avisen forsinket ca. 1 time

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bach4life Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach4life Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HbbTV: Derfor er TV Avisen forsinket ca. 1 time
    Sendt: 03-Maj-2020 kl. 10:44
Hej - dette har irriteret mig længe og nu fandt jeg tilfældigvis en forklaring på dr.dk:

"HbbTV: Hvorfor kan jeg ikke afspille TV Avisen lige efter at den er lagt på DRTV?
Når en TV Avis er færdig, bliver den i første omgang lagt ud på DRTV i en midlertidig version, som er i lavere kvalitet og hvor der ikke er undertekster på. Den komprimering der bliver brugt på denne "tidlige" version af TV Avisen kan desværre ikke afspilles på HbbTV.
Det er først når den endelige version, bliver lagt ud på DRTV, at den kan afspilles på HbbTV."

Jeg forstår ikke, hvorfor DR ikke kan lave en version, der virker med det samme...?

Beklager, hvis dette allerede har været delt...
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2020 kl. 11:04
Jeg har selv undret mig over at jeg ikke kunne se Versus lige efter det var sendt på hbbTV. Skrev derfor til DR, og fik bare at vide at det kunne man ikke når det er en direkte udsendelse. Jeg har så måttet vente ca 2 timer på at se det. Så rart at få en ordentlig forklaring, selvom det lyder lidt kryptisk.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2020 kl. 11:30
Det er helt sikkert et spørgsmål om konvertering af materialet.

Udsendelser der er produceret i forvejen er materialet konverteret.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu