recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hbbtv - kan ikke aktivere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hbbtv - kan ikke aktivere

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

En af disse er, at al indhold via DR, skal være let tilgængeligt. 


Det er det også


Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

Vi forbrugere har krav på, at have adgang til DR’s inhold, uanset mærke på tv’et.

Det har i også.



Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

Det er ikke vores pligt, at sidde og skulle undersøge hvorvidt DR understøttes af det mærke tv man nu køber, som de iøvrigt er forpligtet til via lov.


Jeg kender simpelthen ingen tv der ikke kan modtage DR - via antenne.

Menige kan forstå at du mellem linjerne mener at DR skal udvikle apps til alle mulige tv, så man kan til indholdet af DR’s webbaserede tjenster.
Fin ide, hvor mange penge vi, du sætte af til sådan en opgave og hvor skal pengene komme fra?


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 18:51
Så længe Samsung vælger at bruge deres egen platform (Tizen) så vil DR og andre under ingen omstændigheder lave app's til dem. De følger de 2 markedsledende platforme - ios og android, hvilket må siges egentligt at være ganske ok. Det er trods alt en hel del penge der skal til for at få udviklet ordentlige apps til hver sin platform (og jo jeg er bekendt med crossplatform værktøjer - de virker bare ikke lige til Tizen)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Jeg har lige fået et 40KU6405 og vil gerne se DR.
Jeg har installeret Hbbtv app'en på tv'et, men hver gang jeg starter app'en siger den at den skal aktiveres i indstillinger. Det er den dog allerede. 

Hvad gør jeg?

Jeg tror, at du misforstår aktiveringen. Du skal blot aktivere DATA under indstillinger
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Thias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 12:28
Hej Carsten

Web butikkerne har nøjagtig samme varer som de fysiske butikker har, tilgengæld til en mere fair pris. Det er da netop disse fysiske butikker, som er skyld i, at folk køber varerne på nettet. Det giver kun konkurrence. Derudover er det ikke Samsung, der lavede TV2’s PLAY -app, det var TV2, og det samme gælder DR. DR har et produkt, de skal sende ud til diverse platforme, ikke Samsung.
Til top
Thias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 12:37
Det er da netop >ikke< tilgængeligt, idet der aldrig har været en app til en af de mest solgte mærke (hvis ikke det mest solgte), nemlig Samsung, blandt andre

Derudover har DR udviklet en app til langt de fleste andre mærker. Hvordan kan du tro, at de ikke har råd til at understøtte en sådan, af samme skuffe, til Samsung tv’er? Og for at male fanden på væggen, kan jeg refererer til heste-sagen, hvor der var råd til at sende en ansat’s private hest med et fly til USA til over 100.000kr - Jeg tror ikke økonomien trykker...
Til top
Thias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 12:44
Hej Claus

Samsung er en af de  est sælgende (hvis ikke den mest solgte). Jeg synes de kan betragtes som en kæmpe platform, og dermed et ‘must’. 

Derudover kan jeg kun konstaterer, at man kan få åbnet en DR app via hbbtv. Den virker da ellers meget fint, kan jeg forstå. Problemet ligger bare i, at man skal gennem 27 forskellige trin for både, at kvalificere sig til at få den åbnet, og i det hele taget få den åbnet.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Thias Thias skrev:

Det er da netop >ikke< tilgængeligt, idet der aldrig har været en app til en af de mest solgte mærke (hvis ikke det mest solgte), nemlig Samsung, blandt andre

Derudover har DR udviklet en app til langt de fleste andre mærker. Hvordan kan du tro, at de ikke har råd til at understøtte en sådan, af samme skuffe, til Samsung tv’er? Og for at male fanden på væggen, kan jeg refererer til heste-sagen, hvor der var råd til at sende en ansat’s private hest med et fly til USA til over 100.000kr - Jeg tror ikke økonomien trykker...
Og det var så heller ikke rigtigt, det var knap 70k, som en side udgift, fordi de ønskede Johannes Langkilde på posten som korrespondent i US
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 15:17
Jeg skriver ikke at de ikke har råd. Jeg skriver at det er omkostningsfyldt (og her tænker jeg især på tid), og jeg er egentlig ligeglad med hvad du mener er "stor andel", faktum er at ios og android er til andet end bare TV'ere.  MEN DR har nu engang valgt en strategi, og den inkluderer ikke TV-apparater med mindre de passer ind i en af de 2 platforme. Man kunne jo med rette også sige at mængden af Tizen enheder er minimale når nu samsung i forvejen er en af verdens største producenter af android enheder. Så de kunne jo også bare tage og rette ind! - At du synes det bare ikke kan være rigtigt er fint, men så må du kontakte DR og fortælle dem at de tager fejl.
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 16:25
Da jeg købte mit Samsung for 3½ år siden (topmodel på det tidspunkt) havde jeg et helvedes hyr med at få HBB tv til at virke. For et år siden holdt det op med at virke uden advarsel og kan ikke aktiveres igen,
(aktivering af data er forsvundet fra menuen), det er godt nok lidt træls, køber ikke det mærke igen.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 17:26
Det lyder lyder ikke som en fejl. Så vidt jeg husker, skal hbbtv-appen aktiveres på smarthub, før menuen med data kan ses.
Så du har måske ikke opdateret dine apps, og her specielt hbbtv-appen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Thias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 20:06
Claus,

Hermed sidste svar fra egen side, da jeg mener emnet går fra “hjælp” til “diskussion”

Android og iOS er blot 2 brugergrænseflader. At Apple’s iOS har 37 forskellige snake spil er fuldstændig irrellevant for DR. Det der er relevant er, hvor mange danskere DR’s indhold kan nå ud til. Her er det rigtigt, at netop Android og iOS er blandt de største, men det er Samsung’s Tizen ederboderme også, skal jeg hilse og sige, idet Samsung har så stor en andel af pladser i de dansker stuer. Du skal huske på, at et selskab som DR, leverer underholdning til TV’er. Du kan ikke finde et vigtigere apperat at levere TV-indhold til end et TV, uanset hvor stort Android styresystemet er blevet pga. Facebook- og Wordfeud-brugere på Android systemer via mobiltelefoner, selvom at det også er meget vigtigt at indholdet bliver leveret til disse også.

DR er ikke i position til at vælge strategi i en sådan situation. DR har, værsgo bare, at gøre indholdet let tilgængeligt (selvfølgelig indenfor rimeligheders grænse, men Samsung er i allerhøjste grad en kæmpe brik). Hvordan Samsung kører deres frie forretningsplan, er underordnet for DR. DR er underlagt en lov, som gør at de skal gøre deres indhold let tilgængeligt og dermed levere indhold til Samsung systemet, om det så hedder Android, iOS eller Tizen.
Til top
Thias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 20:07
Munch,

Hermed sidste svar fra egen side, da jeg mener emnet går fra “hjælp” til “diskussion”

Helt kort, synes du 70.000kr lyder bedre?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu