recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hbbtv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hbbtv

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken fjernbetjening følger med til den?

Ingen.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kan fjernbetjeningen styre et fjernsyn?

Se ovenfor.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kan man bruge fjernsynets fjernbetjening til den?

Nej

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kan man installere DRTV app på den?

Nej

En ChromeCast er en video-fremviser du styrer fra din mobil-telefon eller tablet (eller PC i Chrome). Du finder det du vil se på din mobil, og så - hvis app'en understøtter det - beder ChromeCast om at overtage visningen af video-streamen på dit TV.

Så din mobil-telefon/tablet/PC er "fjernbetjeningen" til din ChromeCast.

F.eks. med DRTV, så installerer du DRTV på din mobil/tablet eller går til DRTV i din Chrome browser (ved ikke om DRTV i Chrome virker) og finder det du vil se. Men i stedet for at afspille det på din enhed, så klikker du på ChromeCast ikonen i app'en, som så vil sende streamen over til din ChromeCast.

Redigeret af HeartWare - 15-Maj-2020 kl. 09:51
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 10:00
Tak, så blev jeg en smule kloger.

Mine forældre tåger rundt i om de skal have en chromecast, men hvis de skal bruge telefon/tablet for at se tv, så går det hurtigt fløjten.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 11:00
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 11:53
Alternativet til dem er jo så en Shield TV eller en ATV, den medfølgende Remote til enhederne kan sættes op til at styre Volume på TVet, tænd/sluk af TV er via CEC.

 App til DR TV er på vej til Shield. Derudover har den hvad der skal bruges til afvikling af interne/externe medier + Chromecast.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tak, så blev jeg en smule kloger.
Mine forældre tåger rundt i om de skal have en chromecast, men hvis de skal bruge telefon/tablet for at se tv, så går det hurtigt fløjten.
Klaus

Det er altså virkelig så nemt Wink
(I forklaringen, som er rigtig  - lød det lidt besværligt)

Hvis de kan bruge en mobil bare til husbehov,
så kan de også hurtig lære at bruge en Cromecast.

Man kan faktisk få live udsendelserne både på Drtv og tv2 play
hvis man bruger app på mobilen.

1. åben DrTv app trykke på et icon i højre hjørne
2. trykke på "Live" på den øverste linie
3. så ser de - det samme - som andre betaler i dyre domme for at se LOL

Klaus - det kan næsten ikke være nemmere - at se "gratis" live tv.LOL


Redigeret af Queen - 15-Maj-2020 kl. 13:41
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:41
Jo, en antenne, så skal man kun bruge fjernsynets fjernbetjening.

Eller en AppleTV4, så kan man kun bruge dens fjernbetjening.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:48
Ja, selvfølgelig hvis man har en udendørs antenne Thumbs Up - og hvis den altså kan tage dr 1 i en ordentlig kvalitet
Hvilket ingen af mine kan.

Chromecast + mobil - her har man mulighed for at vælge mellem tidligere udsendelser og live tv.

AppelTV er ikke billig - det er en Chrome cast Smile




Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:53
 Det er nok billiget med en CC, men hvorfor gå efter det billigste og mere besværlig måde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Ja, selvfølgelig hvis man har en udendørs antenne Thumbs Up - og hvis den altså kan tage dr 1 i en ordentlig kvalitet
Hvilket ingen af mine kan.

Chromecast + mobil - her har man mulighed for at vælge mellem tidligere udsendelser og live tv.

AppelTV er ikke billig - det er en Chrome cast Smile





Jeg har chromecast og Apple TV. Jeg bruger ALDRIG chromecast.

Det er nemmere med fjernbetjeningen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Mine forældre tåger rundt i om de skal have en chromecast, men hvis de skal bruge telefon/tablet for at se tv, så går det hurtigt fløjten.

Hej.

Jeg syntes først at dine forældre skal finde ud af, om de skal bruge antenne eller streaming, eller måske en blanding.

Hvad har de i øjeblikket af internet abonnement. Skal det ændres til et dyrere, hvis de begynder at streame?

Hvad har de i dag af antenne mulighed. Har de, eller har de mulighed for at sætte en egen antenne op. Eller skal de betale til en fælles antenne?

Da jeg skulle vælge for min søster på 65, var valget nemt. Hun har mobilt internet hos Telmore, med et ekstra data simkort. Hun giver 29,- ekstra om måneden for mobilt internet på hendes iPhone samt hendes PC.
Hvis hun skulle over på en streaming løsning, skulle hun over på en ADSL forbindelse med max 18 Gbs til 200-250 kr om måneden. De penge bruger hun så på en Boxer abonnement.

Det næste spørgsmål er, hvilke programmer ser dine forældre i dag, og hvilke ønsker de at se i fremtiden?

Er alle mulige både hos Boxer eller streaming?

Ønsker de at kunne optage?
Og ønsker de at kunne optage en program, mens de ser et andet.

Jeg kan oplyse, at min søster har fundet ud, af at når kun optager mange programmer fredag og lørdag, ser hun dem resten af ugen. Og har hun ikke behov for at abonnere på så mange kanaler, som tidligere.

Hilsen Carsten.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 16:52
De har fiber hos yousee med tilhørende modtagerboks.

Der er kun trukket kabel til et sted i huset. Deres tv nummer 2 er et ældre tv og de vil gerne kunne se deres forskellige kanaler på det tv også.

Nogen af naboerne (samme alder) har den billige og lette løsning (Harwaremæssigt) - chromecast og deler abonnementer med deres børn til både Netflix og andre stramingstjenester.

Det kommer så ikke til at sker her, da jeg kun “abonnerer” på dr via licens/medieafgift.



Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

  Der er kun trukket kabel til et sted i huset. Deres tv nummer 2 er et ældre tv og de vil gerne kunne se deres forskellige kanaler på det tv også.


Hej.

Først vil jeg uddybe forskellen mellem en Android Boks og en Android TV Boks.

Normalt siger jeg at der findes to slags Android enheder. Mobil og Tablets der bruger Android, samt nogle meget billige TV Bokse UDEN DRM, der bruger samme Android styresystem som Mobiler og Tablets.
Og så finders der nogle få Android TV Bokse MED DRM, til at vise Netflix og Amazon Prime Video i Høj opløsning. Her kan nævnes nVidea Shield og Xiaomi Mi Box.

Sidste efterår bestilte jeg en af de første, nedsat til under 20$ incl forsendelse, p.g.a. en Kinesisk helligdag. Her er et link til et Review:


Det er helt rigtigt at min H96 Max Android TV Boks kun har DRM til at vise Netflix i 540p og Amazon Prime Video i 480p. Nu ser vi ingen af dem, og hvis vi en dag skulle finde på at prøve en af dem, kan begge vises i max opløsning på vores OLED55B6V TV.

Men til at se DR på H96 Max Boksen bruger vi KODI 18.6 og DR App eller DR Channels App. Kodi bruger jeg hår jeg ønsker at bruge DR's Arkiv. Og DR Channels bruger jeg, når jeg ønsker at vælge en DR Udsendelse fra at andet tidspunkt af dagen.
Begge kan vise DR flow TV.

Andre gange bruger jeg at se DR i Chrome Browseren. Jeg har lagt både den gamle og den nye programguide ind som bookmarks:



Hvis jeg skulle købe i dag ville jeg nok vente og ønske mig en som har AV1 video decoding, som bliver det fremtidige streaming format. 


Men hvis jeg forstår dig rigtigt, ville det være bedst for dine forældre, hvis de kunne tilslutte deres 2. TV trådløst til Internettet?

For at måle både min H96 Max boks kablede og trådløse internet hastigheder valgte jeg at køre Ookla Speedtest.net 

På Boksens 100 Mbs ethernet port måler jeg 85 Mbs og på 5G WiFi 47 Mbs. Det syntes jeg begge er OK for streaming, og vil mene at dine forældre med en tilsvarende eller lignende boks sagtens kan forvente
at streame trådløst.

Sidste gang jeg skrev om min H96 Max boks, var der to forum medlemmer, der hver bestilte en til under 80 DKr. det var ikke seriøst og eBay stoppede stoppede betaling til sælger.
Prisen på fabrikkens hjemmeside er ved 10 stk $20.54 Tax Excluded.


En anden mulighed vil være at finde en sælger med mange positive handler på eBay eller aliexpress.


Men ellers har jeg fundet mit gamle spørgsmål på androidpctv.com frem:

QUESTION: 'I don’t play Games or watch NetFlix.

Quote Kim: 'Select a S905X2 or S922X, are the best now if you can’t buy the Nvidia Shield.'
Are S905X3 boxes better than S905X2 boxes?

Quite Kim: 'The best are in this list, if you are looking for a cheap model go for X96 MAX, forget the others without custom roms.'
Which model: X96 Max, X96 Max Plus, X96 Air or X96 Mini?'

ANSWER: 'Kim
If you don’t play games go for S905X3
If you can’t buy the Beelink GT1 mini 2 (best support, build quality, remote and community) go for X96 MAX PLUS better hardware than the others.
X96 Max Plus review will be published tomorrow.

Anbefalingen var en X96 MAX PLUS. Og igen, køb kun fra sælgere, med mange gode handler. Jeg har tidlige linket til denne YouTube om IKKE en X96 MAX PLUS. men bare en X96: 

'Smart tv X96 VS X96 fake unboxing and compare (English)'


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 15-Maj-2020 kl. 18:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu