|
HBO Max på Apple TV: fejl i søgefunktion? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6215 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-April-2022 kl. 19:06 |
Her de seneste dage har søgefunktionen i HBO Max ikke virket korrekt
Deres support siger bare, at jeg skal opdatere appen Jeg har afinstalleret appen og installeret den igen to gange Jeg har logget af og logget på igen Alt andet end søgefunktionen virker Er der andre med samme problem?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er fejlen?
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1403 |
Funktioner
Tak(0)
|
Virker fint her på vores gamle ATV4
|
|
Mvh Jesper
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6215 |
Funktioner
Tak(0)
|
Søgeskærmen blinker
Det er kun a til e, der vises (resten af bogstaverne er der ikke) Jeg har Apple TV 4K med seneste software
Redigeret af jake51 - 26-April-2022 kl. 21:31 |
|
Mikael Simpson |
|
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det er nu anden gang, at udviklerne af HBOmax app'en får smadret søgefunktionen. Den var også ødelagt i ugevis efter lanceringen sidste efterår. Åbenbart vakte det så meget glæde, at udviklerne måtte genindføre fejlen (eller en meget lignende) med den nye version af app'en.
Helt konkret er det tegnmatricen, der er ødelagt. Altså den blok af 6 x 6 tegn, der vises, når man ikke lige tilgår søgefunktionen med touch-funktionalitet. Bruger man denne, så vises tegnene i én linje, og dét virker. Det er bare hammerbesværligt at betjene. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Så det er fordi, jeg bruger en universalfjernbetjening?
Hader det touch-felt Men det har virket fint før
|
|
Mikael Simpson |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1403 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg benytter også en universalfjernbetjening på vores ATV4, men uden nogle problemmer, så det må være et problem der kun opstår på ATV4k.
|
|
Mvh Jesper
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4584 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er relateret til, at du i Apple TV's indstillinger har ændret tastatur-typen til 'grid' i stedet for rækken, som er standard. Når grid vises i HBO Max appen så overlapper resultatfeltet tastaturet. Det er en fejl i design fra deres side.
Indtil HBO får rettet det så tror jeg, at du kan løse det ved midlertidigt at ændre Apple TV's tastatur til række-format igen: Indstillinger -> Generelt -> Tastatur
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Funktioner
Tak(0)
|
AppleTV sætter i øvrigt 'grid' tilstand automatisk efter (gen)start, hvis du tilgår enheden med en 3. parts fjernbetjening (eller den gamle AppleTV2/3 fjernbetjening). Heldigvis da, for 'række' tilstanden er en pine at bruge.
Et andet tegn på, at det er HBOmax app'en, det er galt med, er, at det fint virker i de andre apps, der anvender funktionaliteten. Det gør det i al fald i de apps vi har installeret på vores AppleTV 4 og 4K (1. gen.). Har prøvet at melde fejlen til kundeservice, ligesom tidligere, men det ser ikke ud til at komme igennem til udviklerne. Man må bare krydse fingrene og håbe, at de selv finder ud af det på et tidspunkt. Det er i øvrigt langt fra den eneste fejl i appen. F.eks. kan man pludselig risikere, at app'en tror man er i en anden region. I den gamle app blev jeg f.eks. flere gange præsenteret for det amerikanske udvalg, inkl. manglende danske/nordiske undertekster. I den nye version har app'en et par gange troet, at jeg befandt mig i Sverige. Næsten værre er, at app'en sommetider tror man har set et afsnit af en serie og straks hopper videre til næste. Og så er problemet med undertekster midt i billedet stadig ikke løst. Lige pludselig hopper teksterne grundløst derop i et minuts tid. Apropos undertekster, så har vi oplevet, at noget slet ikke er oversat. F.eks. i serien 'Warrior' (kan i øvrigt anbefales), hvor der fra tid til anden snakkes kinesisk. Dette oversættes til engelsk med undertekster, men altså ikke til f.eks. dansk. Hvis man er af den ældre generation, som nogen i husstanden er, så kan det være svært at følge med. Jeg har forsøgt mig som simultanoversætter, men med begrænset succes. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Det skal prøves, tak
|
|
Mikael Simpson |
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Det virker med lineært tastatur
Besværligt, men bedre end ingen søgefunktion
|
|
Mikael Simpson |
|
kimols
Guld medlem Oprettet: 21-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1485 |
Funktioner
Tak(0)
|
Detsamme her. Har kontaktet kundeservice på Hbo 4-5 gange. Og teknisk afd siger at det virker efter opdateringen. Men det gør det bare ikke.
|
|
Mvh KimOlsen
LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |