recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO Max på Apple TV: fejl i søgefunktion?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO Max på Apple TV: fejl i søgefunktion?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HBO Max på Apple TV: fejl i søgefunktion?
    Sendt: 26-April-2022 kl. 19:06
Her de seneste dage har søgefunktionen i HBO Max ikke virket korrekt
Deres support siger bare, at jeg skal opdatere appen
Jeg har afinstalleret appen og installeret den igen to gange
Jeg har logget af og logget på igen
Alt andet end søgefunktionen virker
Er der andre med samme problem?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2022 kl. 19:15
Hvad er fejlen? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2022 kl. 19:17
Virker fint her på vores gamle ATV4
Mvh Jesper
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2022 kl. 21:14
Søgeskærmen blinker
Det er kun a til e, der vises (resten af bogstaverne er der ikke)

Jeg har Apple TV 4K med seneste software

Redigeret af jake51 - 26-April-2022 kl. 21:31
Mikael Simpson
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 07:42
Ja, det er nu anden gang, at udviklerne af HBOmax app'en får smadret søgefunktionen. Den var også ødelagt i ugevis efter lanceringen sidste efterår. Åbenbart vakte det så meget glæde, at udviklerne måtte genindføre fejlen (eller en meget lignende) med den nye version af app'en.

Helt konkret er det tegnmatricen, der er ødelagt. Altså den blok af 6 x 6 tegn, der vises, når man ikke lige tilgår søgefunktionen med touch-funktionalitet. Bruger man denne, så vises tegnene i én linje, og dét virker. Det er bare hammerbesværligt at betjene.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 07:54
Så det er fordi, jeg bruger en universalfjernbetjening?
Hader det touch-felt Angry
Men det har virket fint før
Mikael Simpson
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 08:02
Jeg benytter også en universalfjernbetjening på vores ATV4, men uden nogle problemmer, så det må være et problem der kun opstår på ATV4k.
Mvh Jesper
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 08:05
Det er relateret til, at du i Apple TV's indstillinger har ændret tastatur-typen til 'grid' i stedet for rækken, som er standard. Når grid vises i HBO Max appen så overlapper resultatfeltet tastaturet. Det er en fejl i design fra deres side.

Indtil HBO får rettet det så tror jeg, at du kan løse det ved midlertidigt at ændre Apple TV's tastatur til række-format igen: Indstillinger -> Generelt -> Tastatur
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 08:59
AppleTV sætter i øvrigt 'grid' tilstand automatisk efter (gen)start, hvis du tilgår enheden med en 3. parts fjernbetjening (eller den gamle AppleTV2/3 fjernbetjening). Heldigvis da, for 'række' tilstanden er en pine at bruge.

Et andet tegn på, at det er HBOmax app'en, det er galt med, er, at det fint virker i de andre apps, der anvender funktionaliteten. Det gør det i al fald i de apps vi har installeret på vores AppleTV 4 og 4K (1. gen.).

Har prøvet at melde fejlen til kundeservice, ligesom tidligere, men det ser ikke ud til at komme igennem til udviklerne. Man må bare krydse fingrene og håbe, at de selv finder ud af det på et tidspunkt.

Det er i øvrigt langt fra den eneste fejl i appen. F.eks. kan man pludselig risikere, at app'en tror man er i en anden region. I den gamle app blev jeg f.eks. flere gange præsenteret for det amerikanske udvalg, inkl. manglende danske/nordiske undertekster. I den nye version har app'en et par gange troet, at jeg befandt mig i Sverige.

Næsten værre er, at app'en sommetider tror man har set et afsnit af en serie og straks hopper videre til næste.

Og så er problemet med undertekster midt i billedet stadig ikke løst. Lige pludselig hopper teksterne grundløst derop i et minuts tid.

Apropos undertekster, så har vi oplevet, at noget slet ikke er oversat. F.eks. i serien 'Warrior' (kan i øvrigt anbefales), hvor der fra tid til anden snakkes kinesisk. Dette oversættes til engelsk med undertekster, men altså ikke til f.eks. dansk. Hvis man er af den ældre generation, som nogen i husstanden er, så kan det være svært at følge med. Jeg har forsøgt mig som simultanoversætter, men med begrænset succes.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 12:03
Det skal prøves, tak
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 16:27
Det virker med lineært tastatur
Besværligt, men bedre end ingen søgefunktion
Mikael Simpson
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-April-2007
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2022 kl. 18:50
Detsamme her. Har kontaktet kundeservice  på Hbo 4-5 gange. Og teknisk afd siger at det virker efter opdateringen. Men det gør det bare ikke. 
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu