recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD 4800 og lossless lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD 4800 og lossless lyd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Men jvf. "All of AMD's Radeon HD graphics cards have shipped with their own audio codec, but the Radeon HD 4800 series of cards finally adds support for 8-channel LPCM output over HDMI. " er lydchippen i ATI kortene med indførelsen af 48xx kortene blevet ændret (noget som også skulle være inkluderet i 46xx kort). Og det er det der har skabt min interesse.

Ja, det er også den del der har manglet, sammen med noget software til at dekode signalet fra kilden (BD skiven eller filen). Det er det som alle skriver er på plads nu med eksempelvis PowerDVD eller Windvd 9. Som Patrinarken viser herover, så kan Windvd nu afkode signalet fra skiven. Det er/burde heller ikke være det store problem. Nu mangler næste led, at få det sendt videre fra computeren, ud igennem gfxkortet og til receiveren. Der viser det andet billede herover, at de åbenbart gør via et bitstream signal, så selve afkodningen foregår i receiveren. Jeg kan dog stadigvæk ikke se på receiveren, at det er et DTS-HD signal den modtager. Der står jo bare DTS stream. Ergo kan man ikke umiddelbart sige, at det ikke er downsamplet.

Jeg er enig i at dette er en dårlig illustration....Men vil ikke slette den....Jeg har før set anandtech lave nogle brølere...De er bedst til OC....anyways

Man kan læse lidt her Som illustrerer min pointe ...

Jeg er klar over at det at dekode lyd i et hvilken som helst format, ikke er noget problem på en computer...

Men repeaterfunktionen, som er afgørende understøttes officielt, og dermed er der ikke brug for SP/DIF og dermed ingen Hardwarebegrænsninger. Intel gør selvopmærksom på at problemet er isoleret til software, og Windvd løser således dette...

Redigeret af Patriarken - 08-Oktober-2008 kl. 14:06
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 11:06

Det er jeg klar over. Men det har stadigvæk været et spørgsmål om at få den rette hardware, og derefter softwaren til at håndter dette. G45 er godtnok ikke helt ny, men heller ikke så gammel igen. Radeon 48xx er også forholdsvis nye kort.

Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 11:30
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 11:58

Slate, bemærk at det forklares ved, at man i Intel G965/G35/G45 på forhånd har valgt at udvide båndbreden, så man har langt mere kapacitet, og på den måde har siddet og ventet på en software løsning. Men den rette hardware løsning er der ganske enkelt ikke, endnu, udover på de to lydkort som nævnes til sidst, og som mig bekendt stadigvæk ikke er tilstede.

Han skriver også netop, at de softwareløsning der findes i dag, de udnytter en downsample rate, sandsynligvis fordi båndbreden alligevel ikke er hurtig nok via software. De trækker nemlig voldsomt meget når vi snakker de formater og den bitrate det skal/bør gøres i. Det er igen den manglende hardware som mangler. Altså en GPU som kan afkode krypteringen hurtigt nok i den hastighed som DTS-HD og Dolby TrueHD kræver.

Reelt set mangler der en accelrator for lydformaterne, ligesom det praktisk talt var nødvendigt for billedeformaterne H.264. Det er jo ikke bare et spørgsmål om at få 8 seperate kanaler. De skal jo også gerne ud i den rette "såkaldt" lossless bitrate. Og det var det jeg startede med at skrive, ikke rigtig muligt i dag, heller ikke med Radeon kortene.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu