|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Jeg er enig i at dette er en dårlig illustration....Men vil ikke slette den....Jeg har før set anandtech lave nogle brølere...De er bedst til OC....anyways Jeg er klar over at det at dekode lyd i et hvilken som helst format, ikke er noget problem på en computer... Men repeaterfunktionen, som er afgørende understøttes officielt, og dermed er der ikke brug for SP/DIF og dermed ingen Hardwarebegrænsninger. Intel gør selvopmærksom på at problemet er isoleret til software, og Windvd løser således dette... Redigeret af Patriarken - 08-Oktober-2008 kl. 14:06 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det er jeg klar over. Men det har stadigvæk været et spørgsmål om at få den rette hardware, og derefter softwaren til at håndter dette. G45 er godtnok ikke helt ny, men heller ikke så gammel igen. Radeon 48xx er også forholdsvis nye kort.
|
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
En baggrundsartikel |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Slate, bemærk at det forklares ved, at man i Intel G965/G35/G45 på forhånd har valgt at udvide båndbreden, så man har langt mere kapacitet, og på den måde har siddet og ventet på en software løsning. Men den rette hardware løsning er der ganske enkelt ikke, endnu, udover på de to lydkort som nævnes til sidst, og som mig bekendt stadigvæk ikke er tilstede. Han skriver også netop, at de softwareløsning der findes i dag, de udnytter en downsample rate, sandsynligvis fordi båndbreden alligevel ikke er hurtig nok via software. De trækker nemlig voldsomt meget når vi snakker de formater og den bitrate det skal/bør gøres i. Det er igen den manglende hardware som mangler. Altså en GPU som kan afkode krypteringen hurtigt nok i den hastighed som DTS-HD og Dolby TrueHD kræver. Reelt set mangler der en accelrator for lydformaterne, ligesom det praktisk talt var nødvendigt for billedeformaterne H.264. Det er jo ikke bare et spørgsmål om at få 8 seperate kanaler. De skal jo også gerne ud i den rette "såkaldt" lossless bitrate. Og det var det jeg startede med at skrive, ikke rigtig muligt i dag, heller ikke med Radeon kortene.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |