recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD afspillere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD afspillere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Easterfarm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 14:46

Jeg overvejer også stærkt at købe sony S300 afspiller. Grunden til at jeg præcis kigger på den er at den står til ca de 3000,- og at man får 6 film med, når man registerer til en værdi på ca. 1200.-

Ellers så synes jeg at priserne stadig ligger for højt på blu-ray afspillere, men de falder jo med tiden. Ellers vil jeg aller højest give 2000 kr for sådan en afspiller, men det er jo bare mig

Ved godt den har mangler på lydsiden, men min 3 år gamle JVC receiver kan alligevel ikke modtage de nye HD lydsignaler, så til den tid hvor jeg skal have den skiftet ud så ryger S300 bare ind til mit tv i soveværelset. Der er priserne for blu-ray afspillerne også faldet til et fornuftigt niveau.

Hvad er det PCM som I alle snakker om, og hvordan ved man om ens receiver únderstøtter det? Er klar over min receiver nok er for gammel til at gøre det, men til når jeg skal ud og kigge på en ny?

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 19:20

Oprindeligt skrevet af Easterfarm Easterfarm skrev:

Hvad er det PCM som I alle snakker om, og hvordan ved man om ens receiver únderstøtter det? Er klar over min receiver nok er for gammel til at gøre det, men til når jeg skal ud og kigge på en ny?

Hvis du 5.1 analog indgang, så kan du overføre færdig d/a konverteret PCM og TrueHD fra en Samsung BD-P1400. Desværre er analog lyddelen på sådan en Samsung BD-P1400 ikke noget, at råbe hurra for.

Derudover er der mange aspekter til det med loss-less lyd. Kvaliteten af udstyret har kæmpe betydning.

Jeg har fx haft en Denon AVR-4308 med hjemme på prøve for, at se hvad hvor godt den lød som pre-amp. Fx sammenligning af DTS mod DTS HD Master:

• NAD Master Series M15 (pre-amp)
  • Overførsel af lyd via coax (DTS 1.509 kpbs)

• Denon AVR-4308 (pre-amp)
  • Overførsel af lyd via HDMI (DTS HD Master)

Selvom det var loss-less lyd som Denon'en havde at arbejde med, så var der slet ingen tvivl om, at lyden var langt bedre når NAD'en var pre-amp. Der betyder forforstærker kredsløb opbygning af volumekontrol mv. alt for meget. Her vandt komprimering og bit-rate ikke over kvaliteten af udstyret.

EDIT: Bare lige så vi har det på rene, så er HD-lyd selvfølgelig bedre end lossy lyd, men der er bare forskellige forudsætninger for, om man får det udbytte af det.

Alene opgradering af Dolby Digital til, at køre fuld 640kbps er KÆMPE forbedring i forhold til DVD. Det betyder udbeskriveligt meget for, hvor komprimere stemmer lyder.

Redigeret af Iron Man - 01-Februar-2008 kl. 19:30
Til top
Easterfarm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 19:29

Okay måske skulle man overveje samsungen istedet for, selvom der ikke følger film med. Min Reciever har faktisk 6.1 analog lyd ud, mener jeg da, den har ihvertfald 6 højtaler og en subwoofer sat til(den sidste højtaler er placeret mellem de to bagerste).

Men som I kan høre er jeg ikke så meget inde i alt det, men tak for hjælpen. Tror jeg vil tage ud (Aalborg) og se om der ikke er en DEMO model af samsungen et sted, for at se den i "action".

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu