recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD DVD :Hvor bruger jeg mine penge bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD DVD :Hvor bruger jeg mine penge bedst?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, men nu hvor PV60 jo lissom er, giver det ingen mening at hive et ikke-HD plasma ind i debatten som argument for, at det er fuldstændig tilfældigt hvilke modeller der har blæser, og hvilke der ikke har.

Det var nu ikke et argument for at det er tilfældigt, men et argument for at det er typisk for de første generationer at være større, have flere blæsere etc etc. Det er jo ikke fordi ordet "HD" gør, at noget elektronik automatisk SKAL have blæser
 Lur mig om næste generations Panasonic plasma - også i Full HD - ikke kommer uden blæsere:) Så vidt jeg har læst er et af målene med næste generation bl.a. lavere strømforbrug, så det ville være en logisk konsekvens.

Redigeret af Simon R. - 19-September-2007 kl. 22:07
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Det er jo ikke fordi ordet "HD" gør, at noget elektronik automatisk SKAL have blæser

Nej, det er der jo lissom heller ingen der har sagt, men for at vende tilbage til kernen i debatten, så er det nok ikke tilfældigt at der ér blæsere i de HD-afspillere der findes i dag, og hvis man vil se HD-film nu, så må man leve med dem.
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 09:11
Måske der kommer et fælleskøb i løbet af efteråret - på en maskine med lavere opstartstid, mindre larm,  og god scaler. Vi får se når de nye produkter kommer på markedet, om det bliver et reelt alternativ til mit setup...
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 18:05
Så vidt jeg husker er opstartstiden på Samsungs UP5000 til at leve med... Den er nærmere angivet i et review på HD Guru, den skulle være 35 sek. om at starte op, yderligere 25 sek. før en HD film går igang og 15 sek. for en SD-DVD.

http://hdguru.com/?p=184

Desuden har den jo en god scaler (HQV Reon), som bliver rost. Men om den larmer, det skriver de vist ikke noget om. Men man ku frygte den ville overdøve både ens X-Box og PS3

/Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 18:19
~30 sekunder er også hvad det tager en HD-E1 om at starte op. Det virker til at være normen for alle andre afspillere end PS3'en.

Men en UP5000 overdøver selvfølgelig ikke en X360 eller PS3'en. Det ville være helt uacceptabelt for sådan et apparat, hvis den larmede mere end en Xbox 360.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Så vidt jeg husker er opstartstiden på Samsungs UP5000 til at leve med... Den er nærmere angivet i et review på HD Guru, den skulle være 35 sek. om at starte op, yderligere 25 sek. før en HD film går igang og 15 sek. for en SD-DVD.

http://hdguru.com/?p=184

Desuden har den jo en god scaler (HQV Reon), som bliver rost. Men om den larmer, det skriver de vist ikke noget om. Men man ku frygte den ville overdøve både ens X-Box og PS3

/Simon

Ja den lyder som en super maskine - og bliver sikkert prissat så mine lommepenge ikke rækker....

Krydser fingre for Toshiba eller Onkyo snart smider deres produkter på markedet, så vi kan se hvad de kan.... og selvfølgelig prisen....
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 19:06

Ok, vidste ikke om de 30 var hurtigt eller langsomt - tak Naira.
Kan de ikke komme længere ned, eller...!?

Jeg HÅBER ikke heller ikke den kommer til at larme, for det ville da ødelægge et super produkt. Men man frygter jo altid... Det var mere apropos til diskutionen om blæsere!

Jeg syntes også det ville være TOTALT uacp. hvis den larmer meget, men håber på den er forholdsvis stille. Det står der bare ikke noget om i nogle af de tests jeg har kunnet finde.

Dyrt og dyrt... Altså, de oplyste priser ligger jo lidt i den højere ende. Men syntes da det er billigt for en afspiller af den kaliber!

/Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 17:43
Hmm hvis opstartstiden er 30 sek. har du så overvejet at bygge en HTPC?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 18:11
Så vi sender prisen og besværet i vejret uden at vinde noget som helst?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 18:24
Ja jeg er nu osse helst færdig med at rode rundt med alt muligt - vil bare have en afspiller der ikke larmer med de bedste specs mulige til min setup...

og det snart...

/Christian

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 12:35

Igen et eksempel på at kopibeskyttelser går ud over den lovlydige forbruger...

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu