recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD DVD til Xbox 360 hvornår?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD DVD til Xbox 360 hvornår?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2006 kl. 18:19
Microsoft lovede fuld bagudkompatibilitet, men det vi har nu er en meget begrænset liste af fuldstændig tilfældige spil der virker, og ikke alle virker lige godt. F.eks. har vi NBA Live 2004, og ingen af de senere spil i serien, men så er der selvfølgelig Barbie Horse Adventures! Begge Halo spil virker, så vidt jeg husker, men ellers er listen ret begrænset og ikke noget nær det M$ lovede.

Det er lidt til grin, at det ikke kunne gøres bedre, og det er dét Sony vil undgå at komme ud i.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2006 kl. 18:42

 - tror sønnen på 13 vil være fint tilfreds når bare Barbie Horse Adventures stadig virker - NOT 

Nej - det duer ikke hvis ikke der er bagudkompatibilitet.

En anden ting der foreløbig har afholdt mig fra at købe eks. x360, er den mulighed jeg har med min gamle xbox og xbmc som mediacenter. Mediacenterfunktionaliteten i x360 syntes jeg er noget begrænset i forhold til eks. mulighederne med xbmc der afspiller alt (undtagen selvfølgelig WMV9HD)

Har vi nogen ide om evt. mediacenter funktionalitet i PS3 på nuværende tidspunkt ?



Redigeret af spawn - 14-Oktober-2006 kl. 18:45
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Tiarn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-September-2006
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Har vi nogen ide om evt. mediacenter funktionalitet i PS3 på nuværende tidspunkt ?

 

...efter sigende bliver det muligt at installere MS MCE på sin Ps3, såfremt det er det man ønsker.



Redigeret af Tiarn - 16-Oktober-2006 kl. 09:50
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

 - tror sønnen på 13 vil være fint tilfreds når bare Barbie Horse Adventures stadig virker - NOT 


Nej - det duer ikke hvis ikke der er bagudkompatibilitet.


En anden ting der foreløbig har afholdt mig fra at købe eks. x360, er den mulighed jeg har med min gamle xbox og xbmc som mediacenter. Mediacenterfunktionaliteten i x360 syntes jeg er noget begrænset i forhold til eks. mulighederne med xbmc der afspiller alt (undtagen selvfølgelig WMV9HD)


Har vi nogen ide om evt. mediacenter funktionalitet i PS3 på nuværende tidspunkt ?



Hvad angår XBOX 360 som medie-center - så tror jeg det bliver noget bedre i fremtiden. Der er fx kommet information frem om at i den nye opdatering af maskinen, skulle der komme understøttelse af DivX og Xvid... så er der jo ikke længere problemer med videoformaterne...
Til top
cigi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 11:31

Tiarn

Hvor har du det fra - det lyder da som totalt bulshit

- MCE på en LINUX - NOPE

Måske XBMC som blev udviklet til den gamle xbox og kører på en linux kerne

Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hej

Er der en mere præcis dato for lanceringen af HD DVD-drevet end "senere på året"?



Du kan bestille det i Tyskland via nettet, og ha det om nogle dage..
Koster omkring 1500,-
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2006 kl. 23:02

www.gamebits.dk siger release 010307

Tjek selv prisen og pas på ikke at besvime...

http://www.gamebits.dk/shop/default.asp?setlng=1&product id=X2A154

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 00:49

2.395,00 DKK De må da have spist søm,  1500 kr kan jeg måske gå med til. Men jeg skal ikke have det drev før der kommer HDMI på Xboxen, og til den tid er der jo nok PS3 der rykker mere ved mig

 

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 19:58
Klander, du kan sagtens få et godt billede via component, så hvorfor vente? Dit TV har måske kun HDMI? Hvor usandsynligt det end ville være..

Det slet ikke sikkert der kommer et sådan kabel. Det gør der forhåbentlig, og det ville da også være en dårlig forretning for MS, at lade være med at sende et ud, men stadigvæk.. Man ved aldrig.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 22:43

Oprindeligt skrevet af Riot Riot skrev:

Klander, du kan sagtens få et godt billede via component, så hvorfor vente? Dit TV har måske kun HDMI? Hvor usandsynligt det end ville være..

Det slet ikke sikkert der kommer et sådan kabel. Det gør der forhåbentlig, og det ville da også være en dårlig forretning for MS, at lade være med at sende et ud, men stadigvæk.. Man ved aldrig.

Hej Riot. Jeg forstår bare ikke hvorfor MS sender et HD DVD drev ud på markedet, når 360'eren kun kører analog og ikke kan andet. Det er jo ikke bare nok med høj opløsning, mange tror at 360'eren er HD men det er jo bare opløsningen der sat op, computere har længe kunnet køre med højre opløsning end 360'eren kan, men er ikke HD. For at Xboxen kan blive "HD READY" skal der vist ny hardware i den. Selvfølgelig med et HD drev for de mere plads at boltre sig på men ikke i "rigtigt HD".

Men så er det ? om det HD er noget værd, så  Blade 3 på Cmore-HD sammen med 4 venner bagefter så vi den igen på min dvd optager  i 1280x720P tjae vi kunne sku næsten ikke se forskel , uha det er flot meeeen. Den store forskel de siger det er på alm dvd og HD dvd er sku ikke nem at se, der er en lille forskel men det er ikke noget at råbe hurra for..

Men så er ? også om C More-HD er i HD og ikke bare er opskaleret



Redigeret af klander - 28-November-2006 kl. 22:56
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 23:41
Hm, jeg troede ellers component udgangen på den, var digital. Den kan outputte 720p materiale, i HD-kval, film som spil. Derfor er den vel også HD-Ready? Forstår ikke helt det du skriver, undskyld :)
Desuden tror jeg, VGA er en del bedre til at afspille film fra drevet i.

C-More sender også med en mindre bitrate end fx der på en HD-DVD, så det nok derfor der ikke er den vilde forskel. Såen vil det altid være i forhold til HD-TV og HD-skiver.. Nu gætter jeg bare, men C-More sender sikkert ud med 8-12 mbps, hvorimod en HD-skive vil ku presse 25 mbps på videomateriale. Give or take.. C-More sender i 720p og 1080i,. Så vidt jeg ved ihvertfald ;) Kan da være de snyder så det driver...


Redigeret af Riot - 29-November-2006 kl. 01:32
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 01:00

hej

er det ikke noget med, når du man får hd drev til sbox 360, så kører man nyt ind fra en cd der følger med drevet , så den kører hd sådan synes jeg at man kan læse det rundt omkring ???

de skriver om den i en anden tråd der er der 2 stk der har modtaget den og her er en test   http://hardware.teamxbox.com/reviews/xbox-360/68/Xbox-360-HD -DVD-Player/p1/ synes det ser godt ud

hilsen agger



Redigeret af agger - 29-November-2006 kl. 01:05
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu