|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
clembourn ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 09-Maj-2007 kl. 18:06 |
Jeg skal ha' ny fladskærm og valget står mellem Sony KDL 40V2500 som er
et HD TV. Eller en Sony KDL 40W2000 som er en Full HD. Jeg har en PS3 som jo viser 1080p. Men når skærmen kun er 40 tommer og man sidder et par meter fra den - er det så nødvendigt med et TV der viser Full HD? Eller kan jeg nøjes med KDL 40V2500 som viser 720p. Der er 3000,- at spare og det er jo også en slags penge... |
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Hej! Den bedtste Sony er x2000.....men det har ikke en skid med opløsningen at gøre.....den har bare det bedste billede p.t i deres program. Drop al den snak om OP(UD)LØSNING.........det er oftest hamrende ligegyldigt......sørg dog istedet for at se de modeller du har interesse for,og køb det du mener har det bedste billede Og lad være med at kigge på tekn. specs overhovedet......kig på skærmen istedet lrev P.s....hvorfor har du oprettet 2 ens tråde om dette?? l Redigeret af lrev - 09-Maj-2007 kl. 18:25 |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Måske var det en ide a læse følgende artikel på siden, hvis det ikke allerede er gjort http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1153&zoneid=24
|
|
![]() |
|
clembourn ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Tak det var en interssant artikel. Men også noget teoretisk. At man skal have
mindst 50" skærm før man får udbytte af 1080 afhænger vel om, hvor kritisk man er. Min far på 72 er tilfreds med grumset vhs på 26". Jeg kræver lidt mere. Det er et spørgsmål om smag og temperament. Derfor sprugte jeg også om nogen havde praktisk erfaring. |
|
![]() |
|
Gerdes ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
![]() |
Det afhænger vel mere af, at øjet skal kunne opfatte den forskel der er mellem fx 720P og 1080P. Hvis øjet ikke opfatter forskellen, er der intet at være kritisk over for |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Tro mig, Otto har spandevis af praktisk erfaring.
![]() Pointen er, at man ikke kan se forskel på 720P eller 1080P, medmindre skærmen er ret stor, elelr man sidder rigtig tæt på. Ligesom man, med et billede der fylder et A4 ark heller ikke kan se forskel på opløsningen er 600dpi eller 1200dpi, hvis man fx er 5m væk. (dette er et eksempel, og passer nok ikke i forholdet, men understreger blot pointen) Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
![]() |
"Pointen er, at man ikke kan se forskel på 720P eller 1080P, medmindre
skærmen er ret stor" Hvor stor er "ret stor"? Er det 40", 46" eller endnu større? Og en væsentlig betydning må 1080 vel have. Man laver da ikke et format som kun gavner de 1 procent af befolkningen der har en 60" Jeg har selvfølgelig været et par ture i diverse Fona'er mv. Problemet er at de sædvanligvis præsenterer TV'erne med en gang TV Charlie eller noget andet analog bras. Man har ikke chancen for at tjekke billedet ordenligt. Et par steder er de dog begyndt at vise noget blue-ray. Men står der et Sony 1080 og et Sony 720 ved siden af hinanden? Nej... |
|
![]() |
|
Gerdes ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
![]() |
Citeret fra den oven for linkede artikel: "Hvor stort skal billedet så reelt være, for at man får glæde af 1080P? Det er et svært spørgsmål at svare på. Der har ofte været linket til denne aldeles udmærkede artikel: http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/ Denne artikel forklarer lidt om hvor grænserne for øjets opfatte-evne ligger, og konkluderer noget i retning af at for at udnytte 1080P på et |
|
![]() |
|
Gert13 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Jeg har set 3 sony'er ved siden af hinanden som alle 3 stod og kørte blu-ray. Den ene var en X2000, den anden var en W2000, begge 2 fuld hd, og den sidste var en U2000 som "bare" er hd. Man kunne sagtens se forskel på fuld hd modellerne og den sidste som ikke er fuld hd, men X og W er de 2 øverste trin i Sony programet, og U er bunden (på alle måder Når du nu har læst "1080 er fedt" skal du også lige læse debatten om samme her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22208& PN=1
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok jeg har tjekket carltonbale.com og de giver et svar jeg forstår: Med et
40"/720 er fedeste sofaafstand min. 2,25 meter. Står sofaen tættere på er det bedst med et 1080. Mange tak for jeres svar.JavaScript:AddSmileyIcon(' ![]() Hilsen Christian |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
W og X modellen er jo lysår bedre end U-modellen, så sammenligningen er absolut ikke fair, eller relevant med Hd-materiale. Som du er lidt inde på, så har de to topmodeller ikke bare bedre paneler, men også bedre farvegradueringer, bedre processor osv.. En reel sammenligning ville være at tage f.eks. 2 X modeller (42 eller derover), og fodre den med 720P Hd-signal på den ene X-model imens den anden, blev vist med 1080P Signal.. Har rent faktisk overvejet at lave en sådan sammenligning, måske ikke lige med de ovennævnte modeller, men kunne være sjovt at prøve, hvis ressorcerne skulle dukke op |
|
![]() |
|
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Det er netop dét som mange misforstår ved hele 1080p vs. 720 forholdet. Jeg er meget enig i Ottos artikel, men det er kun ét aspekt af sagen. Som jeg frygtede - og som jeg skriver i kommentarerne til artiklen - så har artiklen efterhånden medført en holdning der hedder: "Full HD er ligegyldigt med mindre skærmen er over 55"-60"". Det man skal forstå ved artiklen, er det teoretiske i en tæt-på-optimal detaljering ved henholdsvis et 720p og et 1080p signal. Det er rigtigt, at hvis du udnytter 720p signalet næsten optimalt, så vil et 1080p signal, som også udnyttes næsten optimalt, ikke give en særlig stor forbedring på f.eks. en 37 eller 42 tommer skærm. Men ligesom, at ingen skærme udnytter et 1080p fuldt ud, udnytter heller ingen skærme et 720p signal fuldt ud. Og det der rent faktisk sker, når mange producenter bevæger sig mod 1080p skærme, er, at de vil give et bedre billede end deres 768p skærme - eller hvad de nu har på programmet. Ikke blot fordi 1080p har højere opløsning, men fordi der er en lang række andre faktorer der spiller ind. Hermed ikke sagt, at man nødvendigvis skal købe en Full HD skærm - slet ikke - men der findes altså andre sider af sagen end lige den teoretiske tæt-på-optimale udnyttelse af henholdsvis 720p og 1080p signalerne, som Ottos artikel i mine øjne handler mest om. Redigeret af rasmuslarsen - 10-Maj-2007 kl. 16:00 |
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |