|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
morteno ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-September-2007 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 18-September-2007 kl. 20:09 |
Jeg har ledt og ledt (også i dette forum), men kan ikke finde hoved eller hale på dette spørgsmål. Jeg håber at I kan kaste lidt lys over sagen.
Jeg skal have købt et fladskærmsfjernsyn som får signalet fra et mediecenter. Skærmen regner jeg med skal være 37" da der er ca. 3m fra fjernsyn til sofa. Vigtigt for mig er, at skærmen er god til at vise tekst, dvs. læsning af emails, brug af browser/internetsurfing osv, foruden at bruges til en del optagelser af analog tv og afspilning af diverse film (ikke noget i Full HD signal lige foreløbig). Problemet er, at jeg ikke kan lure om det giver mening at købe et Full HD fjernsyn. Fordele ved Full HD: - mere "fremtidssikret" - flottere tæt på (men tæt på kommer jeg nok aldrig til at sidde) Mulige ulemper ved Full HD: - flere opskaleringsproblemer end ved normal HD? - problemer med opskalering af signal fra mediecenter, såfremt dette ikke sender i 1920x1080? - prisen Jeg har overvejet at købe enten et Samsung LE37R86BD (HD) eller et LE37M86BD (Full HD). Prisen er godt den samme, så spørgsmålet er, om der er ulemper forbundet med at hoppe på Full HD-vognen eller om jeg er ligeså godt stillet ved "bare" at købe et HD-fjernsyn? Dette skal ses i lyset af at jeg forventer at bruge fjernsynet med signal fra et mediecenter - og kun i fjern fremtid og med mindre sandsynlighed køber en ekstern HD-DVD/BlueRay-afspiller. DVD-drevet i MCE'en vil agere afspiller. Jeg har læst Er dit TV stort nok til 1080p? og ud fra det virker det ikke som om jeg bør købe et Full HD-fjernsyn, men hvis de koster det samme, og der ikke er ulemper ved Full HD, så er valget vel nemt? Desuden har M86 umiddelbart bedre tekniske specifikationer (så vidt jeg kan forstå), så det tæller også for dét fjernsyn. /Morten PS. Valget af Samsung er i stor grad baseret på at det er et af de flotteste på markedet. Udseendet betyder en del for valget, og det er ikke valget af lige Samsung der er mit primære formål med denne tråd. PPS. Jeg har et Geforce 7600GS grafikkort nu - overvejer at opgradere til 8600GT hvis det bliver Full HD, så der ikke er problemer på dén front. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |