recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD fra Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD fra Boxer

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er det sgu da dumt og ringe og fortælle dem det. De lever lykkeligt i uvidenhed Tongue
Det er ikke noget der sker ved en tilfældighed. De ved alt om hvad den aktuelle krypteringsform er. Det er en af de vigtigste bolværk de har mod pirat kikning. De kender alt til de gamle dage hvor man delte koder ud. så man kunne se med gratis
Men fedt hvis de har opgivet CI+, så kan det være jeg køber deres abb. og opsiger Canal Digital, men det forudsætter at jeg er garanteret at kunne modtage/optage via DVB-T

Det må da være lidt af et voldsomt "setback" at skifte fra Canal Digitals suveræne kvalitet, til Boxers ekstreme komprimering ? Smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 10:27

Det havde jeg ikke lige tænkt på. Har aldrig prøvet Boxer

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 12:20
#MCenterFreak
Hvor stor er din framerate på  Canal digital på f.ek.s TV2 HD 

Med Boxer svinger det mellem 4 til 6 Mbit, men det er et meget upræcist mål, fordi det afhænger af hvad billedet indeholder...
(det er tal fra dvbviewer i bunden af billedet)
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

#MCenterFreak
Hvor stor er din framerate på  Canal digital på f.ek.s TV2 HD 

Med Boxer svinger det mellem 4 til 6 Mbit, men det er et meget upræcist mål, fordi det afhænger af hvad billedet indeholder...
(det er tal fra dvbviewer i bunden af billedet)
Den ligger mellem 7,5 og 12 mbit på TV2 HD
TV3 (SD) ligger på 3,1 til 5,1 mbit
DR1 HD ligger p 7,1 til 9,2 mbit
DR1 HD via DVB-T ligger på 8,5 til 9 mbit
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 14:30
DR1 HD og DR3 HD fra 1W de sidste 3 dage


Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 19:03
Ja Canal digital har helt klart en bedre bit-rate.

Ser man boxers mux 6 så ser det ud til at der befinder sig 5 HD-kanaler i et DVB-T2 mux.
Et dvb-t2 mux er det ikke noget ca. 35 Mbit, der er der?

Det burde egentlig give mulighed for en rimelig høj bit-rate, særligt hvis hver kanal kan udnytte båndbredden dynamisk...

Men ovennævnte fra canal digital  er  bedre...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 17:24
Jeg kan stadig se HD kanaler uden brug af CI+ modul. Er der nogen i dette fora der kan supplere med oplysninger omkring dette skulle være permanent fra Boxers side. Jeg overvejer at købe denne
http://www.digital-devices.eu/shop/de/netzwerk-tuner/netzwerk-tv-tuner/221/dd-octopus-net-v2-c2t2/2-kabelip-netzwerktuner
fra digital devices. Men det ville selvfølgelig være rart at vide om denne tuner også kan bruges fremover. Altså ingen CI+ kryptering
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 12:09
Hej

Bruger DVBLogic/TVSource 5.1.0 og WMC7. Kan simpelthen ikke få TVSource til at finde Boxer MUX5/6 HD kanalerne? Også selvom jeg vælger "DVB-T Europe (Full frequency range)"?

Nogen der har noget godt input?

Still learning ...
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 15:30
Har du kontrolleret at du søger på de rigtige frekvenser med dvblogic? Du kan finde frekvenserne her:
http://digitalt.tv/tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af RMortensen RMortensen skrev:

Hej

Bruger DVBLogic/TVSource 5.1.0 og WMC7. Kan simpelthen ikke få TVSource til at finde Boxer MUX5/6 HD kanalerne? Også selvom jeg vælger "DVB-T Europe (Full frequency range)"?

Nogen der har noget godt input?


De to muxer sendes med DVB-T2, kan din modtager det ?

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 21:28
Tak for de to gode input!
Har prøvet med flere forskellige tunere, bl.a. Anysee E7 T2C som burde være DVB-T2 kompatibel. Jeg har kigget på det med frekvenserne og ud fra frekvensoplysningerne lavet nedenstående transponder fil og brugt den i DVBLink/TVSource. Finder da også alle MUX1-4 kanaler, men ingen Mux5-6 kanaler Ouch

[SATTYPE]
1=4062
2=DVB-T Denmark (BoxerTV MUX1-6)
[DVB]
0=6
1=730000,V,6900,
2=714000,V,6900,
3=738000,V,6900,
4=554000,V,6900,
5=778000,V,6900,
6=490000,V,6900,

Hjælp!
Still learning ...
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 23:47
Der kan evt. være problemer anysee T2C tuneren...

Ved Dvbviewer kan den ikke klare skift mellem DVB-T og DVb-T2.
Dog løst i en særlig udgave af drivers.

Men jeg synes den ovennævnte specifikation er lidt mærkeligt, ligner mest noget til kabel-.tv...

Det medleveret  software kan dog håndtere det, altså en mulighed til at undersøge om kanaler kan findes.

Anvender selv et technotrend C2T TV-kort, som fungerer uden problemer (dvbviewer)


Redigeret af avh - 25-Januar-2015 kl. 23:50
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu