recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD fra Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD fra Boxer

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 21:53
Har nu prøvet at sætte en Terratec H7 usb tuner til en win8 bærbar. Den skulle også kunne modtage DVB-T2. Har sat den til samme antenne signal som mit TV, som sagtens kan modtage MUX5 & 6 HD Boxer kanaler. 

Installeret DVBViewer demo version og brugte standard installation og skannede efter DVB-T Europa Kanaler. Virkede helt fint - altså bortset fra at jeg heller ikke her finder nogen som helst af DVB-T2 kanalerne Dead

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Der kan evt. være problemer anysee T2C tuneren...

Ved Dvbviewer kan den ikke klare skift mellem DVB-T og DVb-T2.
Dog løst i en særlig udgave af drivers.


Vil prøve Anysee tuneren som det næste. Mht den særlige udgave af drivers - hvor jeg kan hitte disse?
Still learning ...
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af RMortensen RMortensen skrev:

Har nu prøvet at sætte en Terratec H7 usb tuner til en win8 bærbar. Den skulle også kunne modtage DVB-T2. 
Nej, den kan kun DVB-T/C:
• Digital TV reception via antenna & cable (DVB-T / DVB-C)

Mvh. JørgenT
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 23:43
Vedr. Anysee driver, anvender nogle fra pr. 1/4-2013

Fik dem ved henvendelse via mail direkte fra Anysee..

Har checket om det er anderledes nu, ser ikke ud til det...


Forøvrigt var der flere problemer med dette TV-kort...

Kunne ikke klare kodet kanaler med dvbviewer recording service, kun direkte i dvbviewer.

Det findes ikke ret mange DVB-T2 tv-kort, Anysee TC2 er ikke optimal.. 

Men uanset driver, kan anysee virke med deres eget programmel til DVB-T2 kanaler...


Redigeret af avh - 27-Januar-2015 kl. 08:33
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 07:41
Er der nogen som har det til at virke med DVBlink? 

Jeg har prøvet med den gamle udgave af Digital devices octopus net og med den, finder DVBlink ingen DVB-T2 kanaler. Måske DVBLink ikke er så god til DVB-T2?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 08:03
Slettet - kunne bare have læst tråden...Embarrassed

Redigeret af miri - 27-Januar-2015 kl. 08:08
miri
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af RMortensen RMortensen skrev:

Har nu prøvet at sætte en Terratec H7 usb tuner til en win8 bærbar. Den skulle også kunne modtage DVB-T2. 
Nej, den kan kun DVB-T/C:
• Digital TV reception via antenna & cable (DVB-T / DVB-C)

Mvh. JørgenT


I følge Datasheet PDF på samme side står der "External USB box for DVB-C and DVB-T / DVB-T2". Så den burde virker.
Still learning ...
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af RMortensen RMortensen skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af RMortensen RMortensen skrev:

Har nu prøvet at sætte en Terratec H7 usb tuner til en win8 bærbar. Den skulle også kunne modtage DVB-T2. 
Nej, den kan kun DVB-T/C:
• Digital TV reception via antenna & cable (DVB-T / DVB-C)

Mvh. JørgenT


I følge Datasheet PDF på samme side står der "External USB box for DVB-C and DVB-T / DVB-T2". Så den burde virker.
Hm.. - ja det har du ret i:

Bare underligt det ikke står angivet tydeligt under Product overview.

EDIT: Kan se PDF datasheet er ret ny  "Version 17.01.2014"
Har ikke tidligere set at H7 skulle være T2 kompatibelt. Kan det tænkes at det kun er nyere produktion det gælder for?
Har du original emballage som måske siger noget om T2?

Har du prøvet med Terratecs egen software kan finde noget ? (mener der må følge noget med, men som ikke er optimalt til reelt brug)

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 27-Januar-2015 kl. 15:29
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

EDIT: Kan se PDF datasheet er ret ny  "Version 17.01.2014"
Har ikke tidligere set at H7 skulle være T2 kompatibelt. Kan det tænkes at det kun er nyere produktion det gælder for?


Du har fuldstændig ret! Kiggede nærmere på deres hjemmeside - og fandt her to forskellige drivere. Den nye til en "Rev4" kan DVB-T2, ikke den gamle som jo nok er den jeg har Ouch Prøvede med Rev 4 driveren - men den ville selvfølgelig ikke godkende min tuner. Så blev den opklaret!

Ok, tilbage til Anysee tuneren: Her prøvede jeg at installere nye driver fra her, og kom i tanke om "Anysee CNO" (tray icon) som kører i baggrunden. I denne er der et sted man kan edit og scanne frekvenser. Troede egentlig kun at det var noget WMC og ikke DVBLogic TVSource brugte. Anyway: Efter at have lavet en genscan vha Anysee CNO kunne jeg nu godt scanne og finde alle MUX5&6 kanalerne i såvel DVBViewer og DVBLogic TVSource Big smile

Den dårlige nyhed er nu så blot at jeg IKKE rent faktisk kan se kanalerne Confused Hverken i DVBViewer eller WMC/TVSource. SUK!

Overvejer nu at købe et nyt kort ... Anysee bliver jeg vist ikke gode venner med.

Oprindeligt skrevet af kbking kbking skrev:

Jeg har et cine c/t , et duo flex c/t2 og et octopus twin ci fra digital devices. Og jeg bruger dvbviewer. Jeg kan se TV2 HD, TV3 HD, TV3+ HD, kanal 5 HD, 6'eren HD tv3sport1 HD, TV2 film HD og TV2 fri.


Hvor købte du octopus twin ci - kan kun finde DVB-C bundled løsninger til salg på nettet? Har du nogen erfaringer med andet end DVBViewer? Tuneren kan jeg godt finde.
Still learning ...
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Korsbæk Korsbæk skrev:

Er der nogen som har det til at virke med DVBlink?


Ikke endnu... se ovenfor


Redigeret af RMortensen - 27-Januar-2015 kl. 20:57
Still learning ...
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 21:27
Digital devises produkter kan købes direkte på producentens hjemmeside(http://www.digital-devices.eu) eller dvbshop.net.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 22:13
#Rmortensen
Med de driver, du linker til, kan anysee bringes til at virke med dvbviewer..
Men den er ikke i stand til at skifte mellem dvb-t og dvb-t2 kanaler.

Med anysee eget software kan skiftes til et dvb-t2 mux, herefter kan dvbviewer også vise DVB-t2 kanaler.

Hvis man så oven i det kører en klient/server løsning med dvbviewer, så virker kodet kanaler ikke...
Prøv at finde et andet kort, kan anbefale technotrend, som et udmærket kort.

http://www.dvbshop.net/TechnoTrend-Budget-CT2-4500-CI-inkl-Fernbedienung-TT-Viewer_1





Redigeret af avh - 27-Januar-2015 kl. 22:15
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Hvis man så oven i det kører en klient/server løsning med dvbviewer, så virker kodet kanaler ikke...
Prøv at finde et andet kort, kan anbefale technotrend, som et udmærket kort.

http://www.dvbshop.net/TechnoTrend-Budget-CT2-4500-CI-inkl-Fernbedienung-TT-Viewer_1


Tak for input. Blot lige så jeg er sikker på at jeg forstår: Du vil altså mene at hvis jeg skiter væk fra Anysee til fx TechnoTrend, så burde jeg kunne få et setup med DVBLink/WMC til at virke (WMC, ikke DVBViewer)?

Jeg hælder nok mere til Digital Devices da de har twin CI læsningen (vil gerne have to boxer tunere). Tak for links Korsbæk.

Still learning ...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu