recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD fra Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD fra Boxer

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 16:08
Det er jo nok mest af teknisk interesse
På den anden side, så vil jeg aldrig investere i et større boxer abonnement, hvis ikke jeg kan optage på en kanal samtidig med at jeg ser noget andet.
2 kanaler på en gang kan til nød gå, men når først man er vandt til en htpc løsning, hvor man kan se/optage på kryds og tværs som det passer en, så er det svært at skulle nøjes med de begrænsninger, som Boxer giver.
Synes da tit at man optager 2-3 kanaler på en gang i den bedste sendetid.

Redigeret af stefanb - 23-Februar-2015 kl. 16:09
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 18:28
Ja, jeg har jo også købt udstyr (manglede dog lige et CAM) til 4 samtidige decrypterede "streams", så man var nogenlunde garderet.

Det kunne være lidt interessant at høre hvordan dit setup ville virke med et andet Boxer kort.

Og så måske også høre om andres erfaringer efter at CI+ er sat på hold.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 12:34
Sad lige og legede lidt - med mine 4 tunere fra DD, ét CI + ét CAM, kan jeg dække samtlige kanaler fra MUX 3 - 6 samtidig !

Kan så bruge mine H7 til at dække MUX 1+2 - så kører vi :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 18:06
har i også problemer med lyden på tv2 HD er meget lav (i dvbviewer) hvis ikke, hvilket lyd codec bruger i?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af kbking kbking skrev:

har i også problemer med lyden på tv2 HD er meget lav (i dvbviewer) hvis ikke, hvilket lyd codec bruger i?
Kan måske hænge sammen med at DR har "nedgraderet" til stereo, mens TV2 stadig kører med Dolby Digital 5.1 
Jeg bruger ikke boxer, men Canal Digital så jeg ved ikke rigtig om det samme gør sig gældende for Boxer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 14:59
Så har jeg fået eksperimenteret lidt mere.
Jeg har haft lånt et andet boxerkort med stor pakke med en masse kanaler.

Men der er sådan set ikke noget der har ændret sig.
Jeg kan stadig ikke se mere end 1 kodet kanal pr. tuner og max 2 kanaler ved brug af flere tunere.

Derudover har jeg også fået opgraderet min server med div. nyt hardware, som krævede en re-installation af Windows.

Så det ser ud som om at 2 kanaler på en gang er det maksimale (med mit grej i hvert fald).
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 15:08
Min 14 dages "start" periode med alle gratis kanaler er nu udløbet, men de resterende kanaler kan stadig sagtens dekrypteres samtidig - på MUX4 kan jeg f.eks. stadig decryptere Charlie, Zulu og TV3 Puls samtidig - dette med min H7.

På mine DD har jeg kun 2 tilgængelige kanaler på hver MUX ( 5+ 6 ) men alle 4 kan decrypteres med samme CAM samtidig - naturligvis med 2 tunere.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 15:15
Kan du også se mere end 2 på en gang, hvis du altså har f.eks. 3 klienter?
Nr. 1 eller 2 stream går altid i stå hos mig, når jeg forsøger at starte nr. 3, selvom at det ser ud som om at serveren timeshifter på 3 stk.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 16:55
Hmmm næh, nu er der ihvertfald noget der driller - jeg har jo ellers lavet forsøget én gang men jeg må indrømme at jeg måske ikke har spolet tilstrækkelig langt ind i optagelserne, til at opleve problemer.

Som det ser ud lige nu, oplever jeg det samme som dig - med ét CAM kan jeg optage max. 2 kanaler uanset MUX og antal tunere. Øv !

Jeg vender lige tilbage, når jeg har checket lidt mere grundigt.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 17:18
Har ikke læst hele tråden, kun de sidste indlæg, men det fik mig til at tænke på denne: http://forum.team-mediaportal.com/threads/multichannel-decryption-improvements.95992/
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har ikke læst hele tråden, kun de sidste indlæg, men det fik mig til at tænke på denne: http://forum.team-mediaportal.com/threads/multichannel-decryption-improvements.95992/

Artiklen er jo gammel, og der er kommet adskillige versioner af MP siden. Om patchen er fulgt med, er jo så det store spørgsmål.

Hos mig, ser det ud som om hele begrænsningen ligger i mit CAM. Jeg kan til gengæld sagtens bruge samme CAM til optagelse af 2 kanaler på hver sin MUX ( med 2 DD tunere, som deler CAM )
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 18:57
Det var ikke pathcen jeg bemærkede, men disse to:
Do all tuners support multidecrypt?

No. Tuners from Digital Devices and the Hauppauge WinTV CI only support decrypting one channel at a time. Tuners from Technotrend and DigitalEverywhere already support multidecrypt in MediaPortal 1.1.x and 1.2.x. We are aiming to add multidecrypt support for Twinhan and KNC One tuners (and their clones like Terratec, Azurewave, Mystique etc.).

Do all CAMs support multidecrypt?

Unfortunately not. Only some CAMs support multidecrypt. Consult your CAM's manual, search Google, or ask other people here to see if it supports multidecrypt. Also, some CAMs can multidecrypt more channels than other CAMs. This is a CAM limitation. Use the CAM settings in TV Server to make TV Server respect your CAM's decryption limits.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu