recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD Fury. Hvilken model?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD Fury. Hvilken model?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
schifferer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér schifferer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HD Fury. Hvilken model?
    Sendt: 11-Februar-2022 kl. 16:00
Jeg har en ældre surround forstærker, den er uden ARC, understøtter ikke de nye lydformater eller 4K. Jeg kan forstå, at løsningen er en HD Fury, men jeg er i tvivl om hvilken model jeg skal vælge?
Er det Diva eller Vertex 2?

Surround: SPA 23
Tv: Lg CX
Kilde Apple tv, skal snart have en dedikeret 4K afspiller. Har der kig på Panasonic UB820.
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2022 kl. 06:49
Hvad ønsker du at opnå ?
(Jeg har en vertex)
Bo
Til top
schifferer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér schifferer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2022 kl. 11:20
Der er to ting, jeg gerne vil opnå. Jeg vil gerne splitte lyd og billede, og hive earc fra TV til forstærkeren. Jeg kan se, at det understøtter begge modeller. Diva har så også amlight.
Jeg er bare usikker på, om det er den eneste forskel der er eller om der er andet jeg skal være opmærksom på, inden jeg bestiller?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2022 kl. 11:51
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
schifferer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér schifferer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2022 kl. 12:26
yes, men den understøtter så ikke Dolby True HD, som jeg også gerne vil have med.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2022 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af schifferer schifferer skrev:

yes, men den understøtter så ikke Dolby True HD, som jeg også gerne vil have med.
Det var jeg ikke klar over. Men sådan en HD Fury er da voldsomt kostbar, eller?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
schifferer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér schifferer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2022 kl. 14:28
HD Fury er voldsom dyr, det er også derfor jeg vil være helt sikker på, at jeg køber den korrekte fra start af.
Som jeg har forstået det, kan DTS Master HD og Dolby True HD, kun sendes via HDMI og ikke via coaxial eller optisk.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2022 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af schifferer schifferer skrev:

HD Fury er voldsom dyr, det er også derfor jeg vil være helt sikker på, at jeg køber den korrekte fra start af.
Som jeg har forstået det, kan DTS Master HD og Dolby True HD, kun sendes via HDMI og ikke via coaxial eller optisk.
Og det er korrekt, kun hdmi har tilstrækkelig båndbredde til HD lydformater.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2022 kl. 14:34
Vil det mon være billigere/nemmere med en ny receiver istedet?
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fimpe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2022 kl. 16:26
Hej jeg har en HD Fury AVR key jeg har købt brugt herinde. Har sat den til Apple TV 4K og fået 4K billede til Projektor og hdmi lyd til min gamle ikke 4k Reciever. Har købt en Denon Avr4700 så jeg har ikke brug HDfuryen mere. 

Hvor bor du? hvis det er i nærheden af Århus eller mellem Århus og Herning kan du prøve den. (og evt købe den billigt)
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu