|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |
kasper svanberg ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-August-2008 Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Hej Har også prøvet løsningen med dvbsbridge og dvbviewer, men uden succes. Jeg kan stadig ikke få hd-kanalerne frem i vmc. Havde tv2sporthd og MTVhd før, men de er begge væk nu. ØØV. Ved installation af dvbviewer er det da nødvendigt at installere floppydtv bda driver eller hva? Kender ikke rigtigt programmet
Jeg kan stadig ikke få hd-kanalerne frem i vmc. Havde dog tv2sport og MTVhd før men de er begge væk nu. ØØV. |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Jeg har installeret floppy ftv driverne som fiji, dvs. dvb-t emulering. Det er også dette setup dvbviewer bruger. Husk at læs pdf dokumentet, som er med i dvbsbridge, så tror jeg du kan få success. Ellers står jeg gerne til rådighed |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Ja - dvbviewer skal du bruge DBA driver
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
kasper svanberg ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-August-2008 Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Nu er det gået helt galt. Jeg installerede dvbviewer osv, og fulgte pdf guiden, men kunne ikke få plugin menuen frem, og der var intet der virkede. Ville lave system restore, men ændringer på kanalopsætning/ floppydtv i vmc kan åbenbart ikke restores. Var nødt til at installere vista på ny. H8red - Var det floppydtv 5.1 beta driver du brugte, siden du skriver: "Jeg har installeret floppy ftv driverne som fiji, dvs. dvb-t emulering"?? De kan nemlig installeres som vmc tvpack driver, men det kan jeg slet ikke få til at virke! Så nu er det helt forfra igen...... lort |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Hej Kasper her er hvordan jeg har installeret. 1. installeret nyeste beta drivere som tv-pack, hvis disse drivere mærker du har dvb-c laver de alligevel en dvb-t emulering. 2. valgte yousee transponder liste. 3. lavede en scan i vmc efter kanaler, den fandt alle på nær hd. 4. installerede dvbviewer. 5. scannede kanaler i dvbviewer med "firedtv mce" transponder listen. Den kan du kopiere fra din installations mappe over i "programdata\cmuv\dvbviewer\transponder" så vidt jeg husker. (programdata mappen er skjult) hvis du skriver stien manuelt kan du få den at se... 5. checkede at jeg kunne se kanaler i dvbviewer, lukkede den ned igen. 6. installerede dvbsbridge - reboot 7. installedere dvbsbridgedv og konfigurede denne efter pdf dokumentet 8. stoppede dvbsbridge servicen med konfigurator programmet 9. kopierede den nye dvbsbridgemce.dll fil ind i de to mapper, som beskrevet på tgb side 16 .. etc. 10. startede dvbviewer, højreklikkede i vinduet. Under plugins valgte jeg mine kanaler. Husk at minimum tune ind på en kanale, ellers gemmer programmet ikke din liste. 11. reboot 12. lavede en ny tv opsætning i vmc, valgte den nye tuner, dvbsbridge. Unlod den anden. 13. så at den fandt mine kanaler 14. voila... tror jeg... dette var som jeg umiddelbart husker det. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen. Jeg kan ikke få 5.1 driveren til at virke på floppydtv. Scanningen finder ingen kanaler, og firedtv support tool viser mærkelige ting. Prøver nu med alm. driver, og så din metode ovenfor. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen Installationen virkede med 4.5 driver og din fremgangsmåde. Men jeg brugte denmark TDC transponder og den har ikke kanal5hd med. Hvordan får jeg nu kanal5HD ind? Kan jeg bruge en transponderfil fra 5.1 beta driveren? |
|
![]() |
|
![]() |
ja det skulle jeg mene, men så skal du lige scanne med dvbviewer forfra. Jeg bruger den transponder der hedder yousee. Bare find den i installations sættet og dobbeltklik på den. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok det er super. Fik du løst dine standby problemer? (du skrev vidst på thegreenbutton ik?)' Men tak for hjælpen. Fedt endelig at have HD kanaler. |
|
![]() |
|
![]() |
Kanon, at det virker... Jeps mine standby problemer ser ud til at være med mst tool :) |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hejsa
Jeg har leget lidt med DVBSbridge, og ville lige høre om nogen har fået det til at virke med BDA drivere. Jeg kan nemlig kun få det til at virke med EMU driver, og såvidt jeg kan se er det jo i princippet bare Overlay fra den digitale tuner der sendes til DVBsbridge, så burde det jo også at virke med BDA'ere. Når jeg spørger så er det fordi jeg har for vane at dele mine Tunere ud via DVBserver/Unicast, men dette kan ikke bringes til at virke med EMU drivere da DVBserver(DVBviewer vil godt) ikke vil kommunikere med FireDTV CAM service. Unicast virker fremragende med BDA og her kan DVBserver bare bruge commoninterface programet til at tilgå CAM. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Tror desværre ikke det virker uden dvb-t emu. Den får sin modificeret stream uden h.264 flag fra dvbsbridge og bruger så dvb-t emu transponder registreringerne til, at scanne med som normalt. Sådan har jeg ihvertfald fattet det, aner ikke om jeg har ret... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |