|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ecozyz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 16-August-2007 kl. 14:09 |
Er de overhovedet kommet.
Altså full HD (TV) optagere, der kan optage 1920 x 1080i/p via HDMI ( "TV signalet" ) Jeg har en canal digital box med hdmi ud, og ville gerne både kunne optage det der kommer ud af boxen, og se det samtidigt.. Optagelserne er blot til hjemmebrug, så det er der vel ikke noget forkert i..? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
![]() |
Digital kopiering er forbudt. Derfor vil du ikke se nogen recordere af den type du efterlyser. Du vil kun kunne optage fra de analoge udgange. HDMI udgangen er beregnet til at slutte til dit TV. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du kommer aldrig til at kunne optage HDMI signalet - det forhindrer HDCP. Det er "forkert" (som i "ulovligt", jf. ophavsretslovens §75c) at bryde en kopibeskyttelse for at fremstille en kopi (og på det mere praktiske plan er udstyr til at omgå HDCP heller ikke noget du lige kan finde).
Hvis du vil lave optagelser i HD kvalitet, skal du have en STB med indbygget harddisk, som kan gemme transportstrømmen direkte. Så vidt jeg husker er der p.t. ingen officielt godkendte Canal Digital boxe med HDD og HDMI? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det er nu en overdrivelse; digital kopiering er tilladt til privat brug, men du må ikke omgå en teknisk foranstaltning (kopibeskyttelse) som HDCP for at fremstille en digital kopi (eller en analog kopi for den sags skyld). Jeg har set recordere med HDMI indgang i Japan, men på grund af HDCP må de have relativt begrænset anvendelse. Der er også det mere praktiske problem (for dem som er ligeglade med ophavsretsloven...) at udstyr til at omgå HDCP ikke er almindelig udbredt (som Macrovision fjernere). Redigeret af JesperLund - 16-August-2007 kl. 15:18 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
Der er endnu ingen HD-recordere på markedet, men de forventes på det tyske marked til efteråret..... Der skulle dog allerede være et par bokse på markedet med mulighed for optagelse på ekstern HDD. se: http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=49
|
|
miri
|
|
![]() |
|
ecozyz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Det er bestemt heller ikke for at begå noget ulovligt at jeg spørger.. det
er blot af interesse. Har ellers set sat boxe ( i tyskland) der kan "optage" sat signaler. både de eksisterende ( mpeg2 og mpeg4) og som skulle kunne håndtere ( forstå) nuværende standarter for satellit baseret TV og den kommende standart, der hedder noget med2..(DVB-S2) Tak for svar.. Kan se at min box også har en y pb pr udgang.. Må lige få tjekket hvad den sender ud..( full HD eller!?)( analogt/digitalt!?) ( og om der findes optagere der kan håndtere dette signal..) ( så kan den jo blot optage, mens jeg ser HDMI.. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
![]() |
Tag og kig på den nye Eycos S80.12 HD sat box på www.satforce.de. Den kan optage i HD på en ekstern harddisk. Optagelserne kan dog indtil videre ikke bearbejdes eller afspilles på en PC. Den y pb pr udgang du nævner er en component udgang. Det er den bedste analoge udgangstype. Flemming Redigeret af fltk - 16-August-2007 kl. 16:20 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Fornemmer at jeg er lidt tidligt ude, ellers ser den der S 80.12 HD ret
interessant ud.. der er bare ikke nogen pris ude på den endnu ( den kommer også først midt i september..) men alligevel, bare en forventning havde være interessant.. Tjekker lige om mit "component" analogt ud ( der jo har været godt nok i det professionelle miljø de sidste 20 år, indtil SDI holdt sit indtog ) kan skyde HD ud.. Tror det er "billigere" at investere i en "y Pb Pr HD optager", der har HDMI ud... Men igen, er sikkert også lidt tidligt ude i den sammenhæng.. Igen tak for svar.,. |
|
![]() |
|
![]() |
Set pris på 449 euro nævnt i diverse tyske fora og fagblade. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |