recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD Homerun og Glenten (Odense)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD Homerun og Glenten (Odense)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 14:50
Den blev pillet af igår og skiftet med den der fordeler, som jeg har købt.
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 15:04
Du kan ikke benytte en uforstærket fordeler. Dit signal vil reduceres til ca. 1/6 på alle udgange.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 15:07
Hm ... det troede jeg, at man kunne :(

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 15:24
Nå - når jeg er hjemme, må jeg lige afprøve forskellige senarier, teste og skrive herinde igen.

Hvis jeg nu skal have en fornuftig forstærker på, som gerne må have F-Stik, hvad er så bedst/billigst at købe?

Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 09:13
Helt enig. En splitter er forbudt. Da jeg havde Stofa fik jeg alvorlige problemer med HDHR allerede ved at splitte signalet til 3. At dine tv virker fint er ikke definitivt et udtryk for at signalvejen er perfekt, nok nærmere at de har bedre tunere eller på anden vis forstærker signalet inden det 'tunes'. HDHR er en af de mest følsomme tunere til mediacenter. Den er super lækker og var da den kom frem, ret unik til hjemmebrug. Den stiller også bare nogle højere krav til din infrastruktur i hjemmet.
Mvh. HamDenFede
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 10:15
Det er så noteret.
Bare for (for mig selv) at udelukke hele mit mediacenter, prøvede jeg lige at installere HD Homerun på min egen PC. 
Det gav samme resultat. 

Derfor - hvilken forstærker med split i, bør jeg anskaffe?
Gerne med F-connecter på, da jeg nu har de stik på mine kabler.

Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 10:55
Jeg har ikke et entydigt svar på det. Du kan finde en bruger af næsten alle forstærkere som ikke har været tilfreds. Men det kan lige så godt være brugeren som ikke indstiller forstærkeren ordentligt.

Senest har der været en historie på Flatpanels hvor denne:
http://www.av-cables.dk/antenneforstaerker/professionel-antenneforstaerker-4-vejs.html

blev skiftet ud med denne:
http://www.av-cables.dk/antenneforstaerker/triax-ifa-288-antenneforstrker-8-vejs.html

Her blev resultatet værre, selvom Triax skulle være et godt mærke og af ordentlig kvalitet.

Jeg står selv overfor at skulle købe en forstærker, og umiddelbart så hælder jeg til den første. Mest pga. af prisen, da man tilsyneladende ikke bliver dækket ind ved at købe en dyr forstærker. Men om det nu også er det bedste valg, det kan jeg godt være i tvivl om.

Du skal dog bruge 6 udgange, og derfor er den første model udelukket. Her skal du enten vælge Triax'en eller denne model:
http://www.av-connection.dk/?PGr=6253&ML=2106

Begge modeller bliver så vidt jeg ved benyttet af professionelle installatører. De koster dog også derefter!
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 10:58
Den første 4 vejs må vel egentlig kunne bruges.

Eftersom TV er fint, kunne man så:

- Lade to kabler gå fra min nuværende splitter til TV.
 - Lade 1 kabel går til forstærker, som derefter går til de 4 HD homerun tunere?

Eller hvad tænker du/I?

Der er jo væsentlig forskel i pris på dem, som du linker til.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 11:02
Og jeg vil gerne lige sige tak til jer alle, som har givet et input.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af noxity noxity skrev:

Jeg ville aldrig benytte en splitter. Hvor hver gang du splitter signalet vil signalet halveres plus du mister noget. Så brug altid en forstærker.

Men som der allerede er nævnt, så kunne en skitse og dine kabeltræk/type/længder være en god hjælp.
Vrøvl... Man skal kun bruge forstærkere når indgangssignalet ikke er højt nok, da forstærkere forstærker det hele... Og hvis man har støj i installationen, så forstærkes det også...
Desuden er for høj amplitude på indgangssignalet lige så slemt som for lav amplitude...
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af noxity noxity skrev:

Du kan ikke benytte en uforstærket fordeler. Dit signal vil reduceres til ca. 1/6 på alle udgange.
Endnu mere vrøvl!

Du taber kun de dB af indgangssignalet som udgangene er mærket med...

Hvis du f.eks. har 60 dB på indgangen af en Comega LLS06 fordeler, så har du 50 dB på ALLE 6 udgange, da der er et fordelingstab på 10 dB...
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 12:45
60 dB til 50dB -> ~3 * halvering = 1/8 af signalstyrken. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

I det her tilfælde har du pixeleringer uden brug af forstærker når signalet splittes, altså må signalstyrken være for lav. Derfor SKAL der bruges en forstærker hvis han nogensinde vil være fri for pixeleringer på alle 6 udgange.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu