|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Det kan da godt være at du synes, hvilket i princippet er min tilgang underordnet. Hvis der er tale om ceteris paribus, for hvad angår funktionalitet, ydelse og investeret krone , er der vel næppe tvivl om mit budskab: Der vel ingen grund til at side at glæde sig over at man har fået en på papiret teknisk overlegen løsning når nu man ikke kan bruge den til en skid i forhold til at vise HD og afspille musik, og man så tilmed har betalt næsten dobbelt pris. FIY:1 Har jeg før Ken-t, pizzabager osv, gjort opmærksom på hhv gf8200 og 780g er fremragende til HTPC, endda i dette forum..... Jeg har desuden begrundet mine argumeter teoretisk. Derudover har jeg rent faktisk selv haft begge boards i en HTPC som jeg selv har sat op, hvilket jeg kan have min tvivl om hvorvidt hoveddebatørende i denne tråd har. FIY 2:Ift dit allerede indkøbte hardware rykker 780g ikke noget som helst, det er hverken dårligere eller bedre i et HTPC miljø, men det er dyrere. Hvorfor mit indlæg angiveligt virker stødende på dig.....Det er jeg ked af hvis det gør.. |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
finnogangela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2004 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Du skal såmænd ikke være ked af det... No offence - jeg har stor respekt for din teoretiske og praktiske viden omkring emnet + at du deler ud af den til alles bedste. Derfor ved jeg også godt, hvor jeg skal søge guldkorn, når jeg løber ind i praktiske problemer mht. HTPC opsætning :-) Jeg reagerer på din generalisering; tåbeligheden har du klart beskrevet i dine 2 sidste indlæg, men der er IMO intet tåbeligt i at forsøge at klarlægge plusser og minusser ved et nyt produkt. Mht. 780G/GF8200´s understøttelsen af de nye lydformater f. eks. vidner de talrige indlæg i udenlandske fora tværtimod om, at dette er nødvendigt.. Jeg er helt klar over, at jeg mht. hardwareunderstøttet HD-visning intet vinder ved at investere i 780G frem for mit nuværende HW (dét er, udover ramprisen, den anden grund til, at mit system ser ud som det gør). Teknik- og støjsvaghedsnørden i mig interesserer sig imidlertid til stadighed for kompakte, strøm"svage" (læs: støjsvage) løsninger - jeg kan udmærket forestille mig en lille 780g kasse under tv´et - uden at det behøver at overflødiggøre min nuværende maskine. Redigeret af finnogangela - 15-Marts-2008 kl. 23:56 |
||
![]() |
||
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() |
|
Findes der et nyere alternativ til GA-MA78GM-SH2 her anno 2009?
|
||
Med venlig hilsen
Claus Harder |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
med amd CPU, nej.. der findes marginalt nyere chipsæt, men forbedringerne er stort set minimale. men man må jo næsten vente at der kommer noget nyt her til cebit i marts.. det ville jeg da regne med.. der findes G45 til intel chipsæt som er nyere end 780G, men om det er bedre, prisen taget i betragtning vil jeg sige nej, men det er jo op til den enkelte. |
||
![]() |
||
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() |
|
Ok. Tak!. Så bør man jo nok vente - også til der kommer noget, der er certificeret til Windows 7... Enig? |
||
Med venlig hilsen
Claus Harder |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |