recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD HTPC med 780G
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD HTPC med 780G

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af finnogangela finnogangela skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Dette forekommer at være en tåbelig diskussion hvor folk taler forbi hinanden og hvor forskellige prioriteringer ikke er tilkendegivet tilstrækkelligt

Ovenstående forekommer mig at være en anelse kategorisk, uden at du egentlig angiver, hvad du sigter til.

Trådens titel er "HD HTPC med AMD 780G" og der er så forskellige tilbagemeldinger/sætten spørgsmålstegn ved og sammenligninger mht:

- strømforbrug

- priser

- ydelse (Video/lyd) etc.

Du bør selv være i stand til at skelne mellem indlæg, der forsøger at klarlægge 780G´s muligheder og begrænsninger ift. at danne grundlag for en billig, alsidig og højtydende HTPC

- og indlæg med andre prioriteringer (dog henleder sidstnævnte ganske relevant opmærksomheden på Intels kommende IGP-løsning).

Tror de fleste af os blot forsøger at blive klogere her...

(Dette skrevet på E6600/Abit IP35-E/8600 GTS etc. - primært opgraderet fra P4, fordi DDR-2 ram er svinebillige :-) - jeg bliver dog altid interesseret, når nyt HW rykker afgørende på et/flere punkter)

Det kan da godt være at du synes, hvilket i princippet er min tilgang underordnet. Hvis der er tale om ceteris paribus, for hvad angår funktionalitet, ydelse og investeret krone , er der vel næppe tvivl om mit budskab: Der vel ingen grund til at side at glæde sig over at man har fået en på papiret teknisk overlegen løsning når nu man ikke kan bruge den til en skid i forhold til at vise HD og afspille musik, og man så tilmed har betalt næsten dobbelt pris.

FIY:1 Har jeg før Ken-t, pizzabager osv, gjort opmærksom på hhv gf8200 og 780g er fremragende til HTPC, endda i dette forum..... Jeg har desuden begrundet mine argumeter teoretisk. Derudover har jeg rent faktisk selv haft begge boards i en HTPC som jeg selv har sat op, hvilket jeg kan have min tvivl om hvorvidt hoveddebatørende i denne tråd har.

FIY 2:Ift dit allerede indkøbte hardware rykker 780g ikke noget som helst, det er hverken dårligere eller bedre i et HTPC miljø, men det er dyrere. Hvorfor mit indlæg angiveligt virker stødende på dig.....Det er jeg ked af hvis det gør..

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
finnogangela Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 23:55

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Det kan da godt være at du synes, hvilket i princippet er min tilgang underordnet. Hvis der er tale om ceteris paribus, for hvad angår funktionalitet, ydelse og investeret krone , er der vel næppe tvivl om mit budskab: Der vel ingen grund til at side at glæde sig over at man har fået en på papiret teknisk overlegen løsning når nu man ikke kan bruge den til en skid i forhold til at vise HD og afspille musik, og man så tilmed har betalt næsten dobbelt pris.

FIY:1 Har jeg før Ken-t, pizzabager osv, gjort opmærksom på hhv gf8200 og 780g er fremragende til HTPC, endda i dette forum..... Jeg har desuden begrundet mine argumeter teoretisk. Derudover har jeg rent faktisk selv haft begge boards i en HTPC som jeg selv har sat op, hvilket jeg kan have min tvivl om hvorvidt hoveddebatørende i denne tråd har.

FIY 2:Ift dit allerede indkøbte hardware rykker 780g ikke noget som helst, det er hverken dårligere eller bedre i et HTPC miljø, men det er dyrere. Hvorfor mit indlæg angiveligt virker stødende på dig.....Det er jeg ked af hvis det gør..

Du skal såmænd ikke være ked af det...

No offence - jeg har stor respekt for din teoretiske og praktiske viden omkring emnet + at du deler ud af den til alles bedste. Derfor ved jeg også godt, hvor jeg skal søge guldkorn, når jeg løber ind i praktiske problemer mht. HTPC opsætning :-)

Jeg reagerer på din generalisering; tåbeligheden har du klart beskrevet i dine  2 sidste indlæg, men der er IMO intet tåbeligt i at forsøge at klarlægge plusser og minusser ved et nyt produkt. Mht. 780G/GF8200´s understøttelsen af de nye lydformater f. eks. vidner de talrige indlæg i udenlandske fora tværtimod om, at dette er nødvendigt..

Jeg er helt klar over, at jeg mht. hardwareunderstøttet HD-visning intet vinder ved at investere i 780G frem for mit nuværende HW (dét er, udover ramprisen, den anden grund til, at mit system ser ud som det gør).

Teknik- og støjsvaghedsnørden i mig interesserer sig imidlertid til stadighed for kompakte, strøm"svage" (læs: støjsvage) løsninger - jeg kan udmærket forestille mig en lille 780g kasse under tv´et - uden at det behøver at overflødiggøre min nuværende maskine.

Redigeret af finnogangela - 15-Marts-2008 kl. 23:56
Til top
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 22:43
Findes der et nyere alternativ til GA-MA78GM-SH2 her anno 2009?
Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 04:23

Oprindeligt skrevet af Harder Harder skrev:

Findes der et nyere alternativ til GA-MA78GM-SH2 her anno 2009?

med amd CPU, nej.. der findes marginalt nyere chipsæt, men forbedringerne er stort set minimale. men man må jo næsten vente at der kommer noget nyt her til cebit i marts.. det ville jeg da regne med..

der findes G45 til intel chipsæt som er nyere end 780G, men om det er bedre, prisen taget i betragtning vil jeg sige nej, men det er jo op til den enkelte.

Til top
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 20:17

Ok. Tak!.

Så bør man jo nok vente - også til der kommer noget, der er certificeret til Windows 7... Enig?

Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu