recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD i år 2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD i år 2000

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Emne: HD i år 2000
    Sendt: 30-September-2009 kl. 14:11

Hi

sad og så THE KING OF QUEENS season 3 (DVD 3) fra 2000 og der snakker de om at få HDTV og se superball i HD

og i TV foretningen er alle deres HDTV, tykke billederørs HDTV ???

hvordan kan et CRT tv være et HDTV ?

og sendte de virklig superball 2000 i HD ?

cheers

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 14:36
Jeg ved ikke lige konkret med superbowl 2000, men ja, der har været HDTV
i USA i mange år, men selvfølgelig stigende og tilsvarende i TV-butikker.

Tidligere havde de også CRT med HDTV. De så p...godt ud, men var også
nogle store skrumler. De fungerer vel ligesom alle andre CRT, blot med et
højere antal linjer?
Til top
Thorbjørn88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-August-2009
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 14:41
Jeg mener også at man har kunne købe enkelte CRT tv herhjemme der var HD-ready. 
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 15:07
Grunden til at der overhovedet findes et interlaced HD format (1080i) er et levn af hensyn til HDTV med billedrør.

Allerede i de gode gamle laserdisc dage - før DVD - var der en hi-def variant der dog kun nåede at få begrænset udbredelse i Japan.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 16:36

ok, der kan man bare se

DK er godt nok bag efter (8år) for det var da først i 2008 at den første danske tv kanal sendte i HD, og Blu-Ray afspillere har vel heller ikke været på det danske marked til priser der var til at betale i særligt langt tid, for ikke at glemme BD filmne

men fladskærms HDTV har jo været på marked en del længere ???

og ikke nok med man skulle se SD på dem, så skulle der også zoom`s og forringe opløsningen yderligere pga. alle kanaler sendet i 4:3 eller "falsk" 16:9

det at stor set alle kanaler sender i "ægte" 16:9 i dag, er efter min mening den halve vej til HD

Redigeret af PLASMABOY - 30-September-2009 kl. 16:38
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 16:41
Gamle PC monitorer har jo i mange år haft nogle opløsninger, som var HD ready, så det er ikke så mærkeligt at de første hdtv var af crt typen.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

ok, der kan man bare se

DK er godt nok bag efter (8år) for det var da først i 2008 at den første danske tv kanal sendte i HD

Europa valgte en anden vej - USA har f.eks. aldrig haft SD i 16:9 - frem til stort set samme mål.

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

Blu-Ray afspillere har vel heller ikke været på det danske marked til priser der var til at betale i særligt langt tid, for ikke at glemme BD filmne

De danske priser har nok passet meget godt hvis du sammenligner amerikanske og danske priser på andre produkter.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 16:53
Mene at den første generation HDTV var analog, og det var kun amerikaner og japaner den fik glæde at det, og i Japan kunne man også en HD udgave af Laserdisken siden kom der en HD udgave af VHS formater (D-VHS) som igen den kun var amerikaner og japaner den fik glæde af.

Det er først med den digital udgave af HD, at vi få alvor fik HD til europa.

Og i Japan er med ved at prøve næste HDTV generation, nemlig Ultra High Definition (UHD) som skulle havde den opløsning på 7680x4320 pixeles, så HD udviklen slutte ikke og det HD format vi har i dag, er faktisk ved at værre lidt forældet, det blive nok de første der går over til UHD igen amerikaner og japaner.

Og i biograf er men ved at går over til 4K og vel snart også 8K (8K er det format der komme tæt på UHD), så det HD format vi har i dag er faktisk en form for SD format inden for HD.

Redigeret af Startrek - 30-September-2009 kl. 16:53
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 17:01
De første HD Ready tv var så vidt jeg ved CRT tv, I dag producerer kineserne Full HD CRT tv.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 17:06
Jeg har haft et CRT tv Sony 34" som jeg mener er HD-ready.  Det kostede 36.000 kr. for 15 år siden ca.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 17:21

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg har haft et CRT tv Sony 34" som jeg mener er HD-ready.  Det kostede 36.000 kr. for 15 år siden ca.

Lidt sjovt, da jeg har et tre år "gammelt" JVC CRT tv som "officielt" ikke er HD Ready, men jo bedre kildematerialet er, desto bedre er billedkvaliteten også. Forskellen på f.eks musikvideoer fra firserne og nutidige musikvideoer er enorm på MTV og VH1. CSI Miami som bliver produceret i HD står fantastisk flot. Og, det selv om jeg endnu kun har analog modtagelse. TV2 News f.eks står også super flot, så de bruger sikkert også nogle top kameraer.

Redigeret af Firebird - 30-September-2009 kl. 17:25
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Lidt sjovt, da jeg har et tre år "gammelt" JVC CRT tv som "officielt" ikke er HD Ready, men jo bedre kildematerialet er, desto bedre er billedkvaliteten også. Forskellen på f.eks musikvideoer fra firserne og nutidige musikvideoer er enorm på MTV og VH1. CSI Miami som bliver produceret i HD står fantastisk flot. Og, det selv om jeg endnu kun har analog modtagelse. TV2 News f.eks står også super flot, så de bruger sikkert også nogle top kameraer.

Ja men min søn har arvet dette fantastiske tv (som vejer 75 kg.) og det står stadig RIGTIGT godt.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu