recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD i år 2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD i år 2000

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg har haft et CRT tv Sony 34" som jeg mener er HD-ready.  Det kostede 36.000 kr. for 15 år siden ca.

Lidt sjovt, da jeg har et tre år "gammelt" JVC CRT tv som "officielt" ikke er HD Ready, men jo bedre kildematerialet er, desto bedre er billedkvaliteten også. Forskellen på f.eks musikvideoer fra firserne og nutidige musikvideoer er enorm på MTV og VH1. CSI Miami som bliver produceret i HD står fantastisk flot. Og, det selv om jeg endnu kun har analog modtagelse. TV2 News f.eks står også super flot, så de bruger sikkert også nogle top kameraer.

Ja men min søn har arvet dette fantastiske tv (som vejer 75 kg.) og det står stadig RIGTIGT godt.

Nogle CRT tv kan faktisk levere et kanon godt billede. Nogle gange "mistænker" jeg mit kun tre år gamle CRT tv for at være HD Ready, uden at JVC har betalt for at skrive HD Ready på det. Whatever, det er bedre end de fleste fladskærme som folk har købt i de senere år, men der er nu intet som slår en projektor når man skal se film. Man skal bare have pladsen til det... Til nyhederne kan jeg sagtens nøjes med mit 32 tommer CRT tv.  Sortniveauet er som på KURO G9, og dét er det HELE dagen. Lve it.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 18:09

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

hvordan kan et CRT tv være et HDTV ?

Kort sagt, ved at producere det sådan at elektronikken og billedrøret i det er forberedt for andre og højere scanningsfrekvenser end PAL og NTSC.

Lige som når en CRT computermonitor kan køre 2048x1536 eller 1920x1080. Det er jo også CRT, ikke sandt

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

og sendte de virklig superball 2000 i HD ?

Det går jeg da kraftigt ud fra at de gjorde. Japan og USA har været tidligere fremme med HDTV end vi har været i Europa. Jeg har kun modtaget og haft HDTV i godt 6 år her i Danmark, (eller rettere europa) fra satellit. Den gang var det også CRT jeg brugte til at se det med (Specifikt en CRT projektor)

Redigeret af TBC1 - 30-September-2009 kl. 18:50
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu