recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD i Vista med TV pack 2008
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD i Vista med TV pack 2008

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasper svanberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-August-2008
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: HD i Vista med TV pack 2008
    Sendt: 09-September-2008 kl. 13:21

Hej

Det er nu lykkedes mig at se tv2sport HD, med fiji beta dll + powerdvd h.264/ AVC decoder i Vista mce og optage en lille bid. Så det at beta decoderen er "timebombed" som nogen siger, ved jeg nu ikke. Den er ihvertfald ikke udløbet endnu. 

Jeg får kanalen på, ved at vælge tv2sport HD som den første kanal ved livetv. Hvis jeg har været på andre kanaler før virker hd ikke, og omvendt.

Lyden skratter, og jeg kan se at ffdshow bliver brugt til lyd, selvom jeg i registry har valgt powerdvd audio decoder. Så det virker ikke lige nu.

Jeg kan poste nogle CLSID instillinger senere.

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 15:56

Det du siger er, beta dll kombineret med egen clsid 2 (powerdvd) virker.

Det vil sige at beta dll filen egentlig refererer til et codec som ikke er der. derfor tvinger du den til at bruge powerdvd.

Da jeg kiggede nærmere på clsid2 nøglen, kunne jeg se den referede til en ms dtv/dvd decoder i softella, det sjove var bare at der ikke var noget at aflæse på programstien. Altså manglede der et codec ?

Tror lige jeg vil prøve det du siger, kopier beta dll filen over istedet for den der ligger og ændre clsid 2 til at bruge powerdvd.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 16:03

Jeps, noget i den stil. Jeg har på alle clsid2 og clsid, brugt powerdvd decoder. Audio og video.

Hvis jeg gør det samme med officiel fiji dll, virker hd ikke.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 21:24

Her er mine registry CLSID

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Decoder]
"PreferredMPEG2AudioDecoderCLSID"="{93509808-E912-46EF-BB97- 0BFFE8655E60}"
"PreferredMPEG2VideoDecoderCLSID"="{C16541FF-49ED-4DEA-9126- 862F57722E31}"
"PreferredMPEG2VideoDecoderCLSID2"="{C16541FF-49ED-4DEA-9126 -862F57722E31}"
"PreferredMPEG2AudioDecoderCLSID2"="{93509808-E912-46EF-BB97 -0BFFE8655E60}"

Iøvrigt bruger jeg Floppydtv med 4.5 driver og nyeste firmware.

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 21:31

Tror måske at dit ffdshow lyd problem, skyldes en højere directshow filter merit.

Prøv at sæt ffdshow til "do not use" og se om den ikke nupper powerdvds.

Kan du bruge ms egen dolby digital decoder istedet, på både clsid og clsid2 til audio ?

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Tror måske at dit ffdshow lyd problem, skyldes en højere directshow filter merit.

Prøv at sæt ffdshow til "do not use" og se om den ikke nupper powerdvds.

Kan du bruge ms egen dolby digital decoder istedet, på både clsid og clsid2 til audio ?

Jeg har nu prøvet at slå ffdshow fra, uden held.

Men hvis jeg bruger microsoft dtv/ dvd decoder på begge audio cslid, som du siger, får jeg både lyd og billede.

Har dog lige bemærket at billedet hakker lidt og er ude af sync med lyden.

ØV

Men jeg vil prøve at rode lidt videre med det.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 06:26
Fremskridt....Godt arbejde!

Du skal indstille Lyd CLSID'erne til FFdshow Audio Decoder før FFdshow anvendes...

Der bruges i forbindelse med livetv ikke filterprioritering i normal forstand, CLSID'erne i MS DECODER entry'en bestemmer ene og alene hvad der anvendes. Virker de filtre der er angivet her ikke, er der ikke nogen fallback filtre....Dette er pr design....

I øvrigt kan du generelt ikke sådan bruge Merit systemet til særligt meget på Vista, da det er delvist udfaset. MTF (Media Transform) bruges blandt andet først, hvor dette er muligt via MFPMP(Media Foundation Protected Media Path) dernæst directshow(FFdshow og andre legacy filtre, hvis vi er kommet så langt ned af stien anvendes Directshow merit dog stadigvæk)

For hvad angår VMC er det kun relevant at tænke i disse baner til afvikling af MyVideos, MyMusic osv.....Dvs IKKE LiveTV. For at illustrere dette kan du sætte Windows Media Player til at afspille en MP3 med FFdshow Audio Decoder sat op som default handler for MP3....Resultat: Der sker intet ift at bruge directshow/FFdshow.....MP3'en afvikles med MFT/MFPMP.....

Redigeret af Patriarken - 10-September-2008 kl. 06:42
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 06:58

God forklaring...

Så forstår jeg bedre hvorfor jeg ikke altid kunne finde en rød tråd med de filtre.

Hvorfor har jeg stadigvæk problemer med at finde de åndsvage HD kanaler.

Har skrevet en lang smøre til digital-everywhere og ved hæftet en ini fil fra dvbviewer, som jeg har lavet med bda driverene.

For at være sikker på jeg havde de rette frekvenser, til at lave min transponder reg fil.

De kan dog bare ikke svare ordentligt, der er noget der spærrer for disse hd kanaler. De liger på noget højere a-pid og v-pid, kan det have noget med det at gøre ?

3 gange i træk er de kommet tilbage med det samme svar, ms understøtter ikke h.264" ... Ja for sat... det ved jeg godt, men hvorfor kan jeg ikke tune ind på de kanaler. De nægter at svare.... :)

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Hvorfor har jeg stadigvæk problemer med at finde de åndsvage HD kanaler.

Jeg løste det på denne måde (fjerde indlæg)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 17:58

Jeg har stadig alle HD kanaler (har ikke HD abonnement, men kanalerne vises i guiden), på nær Kanal5HD. Den er forsvundet i VMC og firedtv viewer.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu