|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
barnonline ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2008 Sted: Kbh Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Oh, jeg starter altid med et clean image, bare sådan for at eliminere nogen af de potentielle fejlkilder.
Nu henter jeg digital everywheres beta driver ned og se hvad der så sker. |
|
![]() |
|
barnonline ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2008 Sted: Kbh Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Efter at have installeret betadriveren får jeg det hidtid bedste resultat, nemlig stillbilleder der bliver skiftet ud ca hver 3-5 sekund.
Sprutte hvæse græde ![]() |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
Det lyder som om der mangler et eller andet basalt for at HD virker for dig. Når nu blueray bare fungere så godt. Hvad bruger du til at se TV? Er du sikker på du bruger fx Cyberlinks H.264 codec til HD? Det er ikke altid nok bare at installere et codec, men det skal også have 'merit' frem for de andre codecs i systemet. PowerDVD er naturligvis hardcoded til at bruge CyberLink codecs, men det er VMC ikke. Har du overvejet DVBViewer? Der er det nemt at styre codecs og rendermode. FireDTV viewer er en gammel version af DVBViewer så den kan til nød bruges også. Men det kræver du dumper VMC og installere DBA drivers istedet. For mig køre HDTV bare perfekt med digital-everywhere 'ikke-beta' driverne med DBA drivers i DVBViewer. Edit: Efter nærlæsning så jeg du bruger MediaPortal. Køre du med TV server installeret eller uden? På Vista skal du bruge EVR rendermode for at Cyberlink codec kan accelerere H.264. Husk at have CommonInterface kørende i baggrunden ellers mister du kodet kanaler efter noget tid. Redigeret af Hodor - 27-December-2008 kl. 12:00 |
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er helt ening i din betragtning om der er et eller andet basalt der mangler.
Og det var også derfor at spørgsmålet i min første post post er: Hvad jeg spørger om: Hvordan kan jeg specifikt diagnosticere, med f.eks graphedit? Jeg kan ikke finde tvtunerkortet når jeg forsøger at lave en "connect to remote stream" (som jeg formoder at er det som jeg burde gøre) <længere jammer> Men jeg var godt klar over at stort set alle ville have en mental blokering over læse og forholde sig til mit spørgsmål, men istedet ville komme med spørgsmål af typen "har du prøvet xx?", og først når jeg havde svaret på alle spørgsmål og efterfuldt alle anvisninger, først da ville den mentale blokering forsvinde og folk ville være i stand til at læse hvad det egentligt er jeg spørger om. Beklager hvis jeg skærer alle over een kam, men indtil videre er der ingen som har givet anledning til andet ![]() </længere jammer> Jeg bruger XP med MP + tvserver normalt, men har også FireDTV installeret i mit "dagligdags setup". Men så har jeg så min "testharddsik" hvor jeg har afprøvet de fleste kombinationer, altid starende fra en clean install. Men jeg har ikke nogen problemer CI, hvad er nu det for noget? Når jeg skriver de fleste kombinationer, så MENER jeg det. For at være absolut sikker har jeg lavet scenarier med kun eet h264 codec installeret, så der ikke kunne være nogen tvivl. Nu da jeg har prøvet så mange forskellige kombinationer, og altid med det samme nedslående resultat, så tænkte jeg at jeg heller måtte analysere mig frem til hvor det går galt. Er der nogen der ved hvordan man gør det? |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Hvor godt antennesignal har du? Kan være at din htpc skal have lidt mere signal end en TDC box. Har du et antennesignal direkte fra antenneindgang til din bolig? Redigeret af Benu - 28-December-2008 kl. 10:37 |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Oh yes, den tanke slog mig også.
100% signalstyrke på alle kanaler med alle de værktøjer jeg har prøvet. (De fleste viser faktisk også signalstyrken under kanalscanning) Det står på min liste at hive htpc'en over til en anden bolig, for at se om det alligevel er noget med signalet at gøre. "Har du et antennesignal direkte fra antenneindgang til din bolig?" Æææh ikke forstået... Jeg har et stik i væggen, og så formoder jeg at TDC har et eller andet arrangement i kælderen eller på loftet af ejendommen. |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
Prøv at optage noget HDTV i 5 minutter uden du kigger på det (via server). Og så se om afspilningen er iorden igennem MP. Prøv også at afspille klippet med WMP hvis MP fejler. Evt. på et andet system. Hvis din TS optagelse er ok kan man sandsynligvis helt udelukke HW fejl. Du vil kunne 'afspille' eller analyze denne TS stump i graphedit og se hvilken filters der kommer i spil. http://www.softpedia.com/get/Tweak/Video-Tweak/K-Lite-Codec- Tweak-Tool.shtml med dette tool kan du slå codecs til/fra uden at skulle bruge install/uninstall. Den kan også rapporter defekte/fejlinstalleret codecs. Redigeret af Hodor - 28-December-2008 kl. 11:07 |
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|
![]() |
|
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Hodor: intressant forslag og endnu mere intressant resultat: Mediaportal chrasher når jeg forsøger at optage, men ikke når jeg forsøger at se.
ts filen kun lyd, og der er 5 minutters tavshed... Jeg poster nu min fejllog på team-mediaportals forum og ser hvad de får ud af det. Torpedo, jeg bor i kbh og jeg tror sgu jeg tager dig på ordet, jeg er i den grad løbet tør for talent. Mit hardware er følgende: Gigabyte bundkort GA-MA78GM-S2H m. onboard grafik. Tunere: Twinhan mantis 2033, Terratec Cinergy CI, og altså et flopptdtv. Ydermere har jeg også prøvet med et Asus bundkort A8N-VM CSM, grafikkort ati HD2600 XT. Så det som jeg endnu ikke har prøvet er et nvidia grafikkort. |
|
![]() |
|
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
Du stikker mig bare en PM når du er interesseret, så kan vi aftale nærmere. Jeg holder juleferie frem til 5. jan. så indtil da kan vi nemt finde en dag til at tæmme løven eller ihvertfald stille en diagnose...
|
|
![]() |
|
![]() |
Ang signalstyrke så er min erfaring at du kan bruge det til at lukke op og sk**e i. Min forrige kort Terratec og Technotrend sagde alle 100% og de fungere af h... til. Min FireDTV fungere perfekt på samme signal. Anyway. Når du end ikke kan optage så er problemet slet ikke isoleret til codecs. For de er slet ikke i spil når du ikke kigger på billedet samtidig. Enten er dine modtageforhold i skoven, eller så har du noget defekt/problem hardware (tuner eller firewire controller). Har du alle de tuner kort i maskienen på samme tid? Brug kun FloppyDTV i systemet for at fjerne evt samspilsproblem imellem tuners. Prøv evt optagelse med floppydtvs egen software. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
PROBLEMET ER LØST
Allerførst en stor tak til Torpedo, som var så behjælpelig at stille et fungerende system til rådighed og bruge en aften på at hjælpe mig. ![]() Det viste sig at være mine CAM'er der var problemet, det hjalp jo heller ikke at jeg havde to ens CAM'er, det gjorde det jo noget sværere at diagnosticere. Jeg have købt sådan nogen her, udfra en lign beskrivelse som her og dér virkede det jo temmeligt simpelt og ligetil. Hvad jeg ikke vidste var at CAM'erne konverterede mpeg4 signalet til et mpeg2 signal, som beskrevet her og som jeg så sidenhen fandt ud af, kun kunne håndtere SD signaler. Når vi satte Torpedos alm viacces cam i mine tunerkort, hhv. firedtv og terratec så viste de begge to HD kanalerne som man skulle forvente. Så nu skal jeg bare af med mine cam'ere og have nogen nye. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |