Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
johnq
Bruger
Oprettet: 02-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
|
Emne: HD kanaler ikke fundet :/ Sendt: 14-Januar-2009 kl. 14:57 |
Jeg bruger FloppyDTV og Windows 7 med Canal Digital og kan ikke få MCE til at finde nogle HD kanaler (jeg finder ca. 5 i FireDTV, hvoraf EurosportHD hakker og resten viser sort billede med støj).
Hvad kan jeg prøve at gøre for at få det til at virke? På forhånd tak!
|
 |
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 14:59 |
Du skal køre med Fiji Beta drivere....
|
 |
johnq
Bruger
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 15:46 |
Jeg hentede Beta MSDTVVDEC.DLL og forsøgte følgende:
1. Take ownership of the file (File -> Properties -> Security -> Advanced -> Owner -> Edit then select yourself. 2.
Give yourself full control over the file (File -> Properties ->
Security -> Edit then select Users and check the box for Full
Control. 3. Run Command Prompt as administrator. Then type "regsvr32 -u msdtvvdec.dll" and hit Enter. *** HER FIK JEG EN FEJL (The module "msdtvvdec.dll" was loaded but the call to DllUnregisterServer failed with error code 0x80070005.) MEN FORTSATTE MED PUNKT 4 og 5 4. Rename MSDTVVDEC.DLL to MSDTVVDEC.DLL.BAK 5. Copy Beta DLL to the system32 folder and type "regsvr32 msdtvvdec.dll" in Command Prompt and hit Enter.
Jeg scannede i MCE og den fandt en HD kanal, som når jeg valgte den fik jeg beskeden "This channel is scrambled".
Gør jeg det forkert?
|
 |
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 16:43 |
Dine eh.** services må ikke køre når du tager ownership og "replacer" filerne... Hvis filerne er i brug(og det er de hvis ehrecvr.exe kører) skal alle services der starter med "eh" stoppes derefter:(nemmeste er er at starte i safemode)
"C:\windows\system32\takeown.exe" /f "C:\Windows\System32\MSDTVVDEC.DLL" |
Derefter:
"C:\windows\system32\icacls.exe" C:\Windows\System32\MSDTVVDEC.DLL /grant ADMINISTRATORS:F /Q |
Derefter kan du replace'e dine dlls....
Redigeret af Patriarken - 14-Januar-2009 kl. 16:44
|
 |
johnq
Bruger
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 18:33 |
Jeg prøvede dit forslag men jeg tror jeg må have glemt at installere noget for der var ikke nogen gammel msdtvvdec.dll fil at jeg overskrev.. Jeg kopierede msdtvvdec.dll direkte ind i system32 uden nogle problemer (men prøvede også din kode). Signalet er stadig scramblet i MCE
Jeg har en ren installation af Windows 7 og Digital-Everywhere's 5.3.N beta drivere, intet andet. Er der noget jeg mangler at installere (TV pack 2008 eller lign)?
Og tak for at du har ville hjælpe!
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 20:12 |
johnq skrev:
Jeg prøvede dit forslag men jeg tror jeg må have glemt at installere noget for der var ikke nogen gammel msdtvvdec.dll fil at jeg overskrev.. Jeg kopierede msdtvvdec.dll direkte ind i system32 uden nogle problemer (men prøvede også din kode). Signalet er stadig scramblet i MCE
Jeg har en ren installation af Windows 7 og Digital-Everywhere's 5.3.N beta drivere, intet andet. Er der noget jeg mangler at installere (TV pack 2008 eller lign)?
Og tak for at du har ville hjælpe!
|
den msdtvvdec.dll er ikke til Windows 7, men til Vista, til Windows 7 behøver du ikke lave de numre, der fungere HD kanaler uden hack..
Hvorfor de så ikke fungere på din skal jeg ikke kunne sige, dem jeg har hørt om det virker har yousee eller stofa.
|
 |
johnq
Bruger
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 21:35 |
Ok, det forklarer jo ihvertfald at dll hacket ikke virkede :).
Er der noget med at man kan registrerer thor 3/5 et eller andet sted, så MCE kan finde alle HD kanalerne? Eller er det ligemeget når man bruger DVB-T simulation i FloppyDTV?
Jeg har ikke kunne få HDTV til at virke i 1/2 år, så det ville være rart, hvis jeg kunne få det til at virke.
|
 |