recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - “HD” kvalitet på Viaplay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

“HD” kvalitet på Viaplay

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: “HD” kvalitet på Viaplay
    Sendt: 08-April-2018 kl. 18:47
Jeg har ved flere lejligheder set, at enkelte sportsbegivenheder på Viaplay har været mulige at afspille i UHD. Der har tidligere været fodboldtopkampe, og i dag er der også Formel 1 i UHD.

Når jeg afspiller i UHD er kvaliteten betydeligt bedre end normalt, hvilket man kan fristes til et tænke, er logisk nok, hvis det da ellers ikke var fordi, at mit tv slet ikke er et UHD-tv, men derimod et almindeligt Full HD-tv.

Skyldes forbedringen slet og ret, at Viaplays normale HD-signal bare er så ringe?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 19:36
mon ikke du rent faktisk bare får et FHD signal ind fra viaplay? jeg har desværre ikke viaplay, men du burde nok kunne se på deres hjemmeside hvad der sendes med og hvilke bitrater. 
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @lex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 23:55
Jeg har også Viasat UHD
Må ærligt indrømme, at jeg ikke kan se forskel på UHD udsendelserne i direkte sammenligning med “almindelig” HD kanalerne (CL og F1) på min LGB6, Marantz 6011 og Viasat UHD Box. Marantz app siger 4K input og 4K output :-) Jeg søger detaljer på tilskuerpladserne og på bilerne, men HD og UHD er stort set det samme. Lidt ligesom “Kejserens nye klæder”. Youtube demoklip 4K HDR ser til gengæld fremragende ud
Er der nogen, der oplever det samme ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 09:57
Har I overvejet at kontakte Viaplay og udbede forklaring? Det lyder da ikke tilfredsstillende.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 14:03
Viasats HD signal ER ringe! Lad TVet lave en Picture and Picture,- Sat vs. OTA DVB af eksempelvis DR1 og i vil straks se forskellen! Markant endda!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 14:15
ifølge digitalt.tv så skulle UHD ligge omkring de 24mbit/s https://digitalt.tv/viaplay-lancerer-4k-sport-serier-film-1080p/

Og umiddelbart ser det også ud til at være hevc de bruger, så 24mbit variabel burde egentlig være ganske ok. MEN sport er nu notorisk slemt, især fodbold. Primært på grund af græsset og opløsningen kan give så detaljeret et billede at der ganske enkelt ikke er nok båndbredde at gøre med for at kunne give flydende bevægelser på græs, uden at det bliver blocky og udvandet.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 19:08
Lidt forvirring her,- snakker vi Viaplay eller Viasat?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 20:11
hvori består forvirringen beovox? alle andre taler da kun om viaplay. 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 21:27
Jeg må tilstå jeg ikke kan se den store forskel på viaplay hd eller viaplay 4k når det drejer sig om fodbold - fik ikke set formel 1 i weekenden men håber på en større forskel når der er Kinas grand prix i weekenden
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @lex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 07:12
@beovox
For mit vedkommende er det Viasat via parabol og den nye UHD Box (kanal 30 default). Jeg har talt med Viasat om det, at det måske var nogle begrænsninger i mit udstyr / opsætning, men det har jeg kontrolleret grundigt efterfølgende (bla. skiftet forstærkeren til Marantz 6011, der fuld ud understøtter UHD), så det tror jeg ikke at det er (Marantz app’en viser 4K i både input og output. For at se Viaplay UHD på TV’et skal jeg have en Chromecast Ultra. Det har jeg ikke lige i øjeblikket. Skuffende kvalitet er det i hvert fald, spændende om VM i fodbold i UHD på TV2 bliver lige så skuffende 😊 Kejserens nye klæder .
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 11:52
Hjælp mig lige lidt her,- jeg kører sat signalet til Viasat direkte i TVet uden box og Viaplay via HTPC,
Siger i at UHD er tilgængeligt via nettet ? For så ville lidt vejledning til hvor i fandt det vække stor glæde her Smile
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

@beovox
For mit vedkommende er det Viasat via parabol og den nye UHD Box (kanal 30 default). Jeg har talt med Viasat om det, at det måske var nogle begrænsninger i mit udstyr / opsætning, men det har jeg kontrolleret grundigt efterfølgende (bla. skiftet forstærkeren til Marantz 6011, der fuld ud understøtter UHD), så det tror jeg ikke at det er (Marantz app’en viser 4K i både input og output. For at se Viaplay UHD på TV’et skal jeg have en Chromecast Ultra. Det har jeg ikke lige i øjeblikket. Skuffende kvalitet er det i hvert fald, spændende om VM i fodbold i UHD på TV2 bliver lige så skuffende 😊 Kejserens nye klæder .


Du svarer jo selv på dit eget spørgsmål, en ting er at din boks konverterer signalet til 4K, men gør det jo ikke til 4K uden en Chromecast Ultra, dvs du sidder og ser et opskaleret HD signal og derfor er kvaliteten ikke bedre for dig.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu