|
“HD” kvalitet på Viaplay |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Tingkaer
Bruger Oprettet: 07-Marts-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 153 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg så Formel 1 i weekend og også Liverpool - Man C forleden. Begge ting kunne jeg tydeligt se forskel når jeg valgte 4K UHD "kanalen" kontra den alm HD "kanal" på viaplay.
Skuffende nok så var lyden i stereo, hvor jeg tidligere på yousee TV3 har fået 5.1 ud af f.eks. fodboldkampe. - Måske er det en indstilling jeg skal have slået til? Afspilleren var nvidia shield, marantz receiver og JVC 5900 projektor.
|
||
Tingkaer
Bruger Oprettet: 07-Marts-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 153 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Viaplay oplyser på deres hjemmeside at det normale HD format til sportsevents er 720p hvilket også kan forklare hvorfor du kan se forskel på alm HD og 4k UHD.
|
||
@lex
Bruger Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 242 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, Viasat (ikke Viaplay) UHD box'en (Samsung GX-VI680SJ) skal kunne vise Viasats Ultra HD-kanal (30) (out of the box) (uden Chromecast Ultra, som er nødvendig for at kunne vise UHD via Viaplay). Eller er jeg helt rundt på gulvet
|
||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Please, please, Er der nogen der gider svare på om i ser 4k Viaplay (IKKE VIASAT) over internetforbindelsen?
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Viaplays 4K-stream kan stadig kun ses via Chromecast Ultra. I får ikke streamet i 4K-opløsning, hvis I bruger browser på PC, hvis I caster til en Android TV-enhed eller hvis I bruger den indbyggede Viaplay-app.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hmmm, hvis man kan Caste må streamen jo nødvendigvis komme et eller andet sted fra? Hvad caster til Chromen. ? @ a complete loss here....
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Chromecast forbinder direkte til serveren hos Viaplay. Der er ingen mellemforbindelse via andre enheder.
(med mindre man skærmspejler, men det bør man generelt holde sig fra. I så fald får man højest HD)
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
JKJe
Bruger Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 131 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En kodi box kan også levere 4k fra viaplay (libreelec eller coreelec) ved ikke om andre kodi løsninger virker. Naturligvis med lovlig add-on og betalt adgang osv..
|
||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Windows 10 (nyeste) og Edge browser kan streame ViaPlay i 4K
Samt der er også DD5.1 (jeg har en NUC7i5 tilsluttet mit 4K TV via en AVR, HDMI 2.0 i alle led) |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |