Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Emne: HD lyd og almindelig 5.1 dts lyd Sendt: 26-September-2009 kl. 11:57 |
Havde en lidt sjov debat som nok gik lidt højt. Men en påstår at man ikke kan hører forskelle mellem disse lyd spor og det hele var et religionsspørgsmål og ikke andet. alså på samme anlæg hvorfor skulle man ellers købe en forstærker med hdmi eller analog. Vi kunne jo nøjes med en som havde coax/optisk. for efter 5 min kunne man ikke hører forskel. Det samme med tv. det er jo rigtig nok, hvis man er vandt til en ringere kvalitet. Men det er netop grunden til man køber noget bedre. Man kommer jo frem og tilbage i en lada, men en bmw er bedre. men efter 5 min kan man ikke mærke forskel  har aldrig været ude for en med den holdning.
|
 |
Ponduus
Bruger
Oprettet: 16-August-2008
Point: 238
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 12:39 |
Ja det kan man.
Var til Av-Precisions arrangement omkring HD-lyd og der var der en hørbar forskel mellem filmsekvenser, hvor der blev brugt almindelig dts og HD-lyd. Forskellen var ikke stor, bevares. Men den var der.
Ellers et underligt argument din kammerat havde i jeres diskussion. Hvorfor skulle man gå tilbage til noget ringere, bare fordi man er blevet vant til den nye og bedre standart. Det giver altså ingen mening..
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 12:53 |
Ponduus
Men Hd lyd er jo netop detajler i lyden og der findes både dårlige og gode udgivelser. men hvis lyden ikke er så god på dvd, bliver lyden sikkert heller ikke rigtig god på blu-ray. det er min erfaring med blu-ray.
giver dig helt ret og burde nok havde stoppet noget før. Men jeg giver mig jo ikke hvis jeg mener mit argument holder.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 14:22 |
Den er ene er nok ham tråden handler om
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 14:44 |
det hele virker mere nyanceret. Når man for alvor drejer på volumen, kan man sagtens høre at hd er langt mere behageligt og velopløst. Men der findes også rigtig gode dvd indspilninger
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 14:51 |
p.las skrev:
det hele virker mere nyanceret. Når man for alvor drejer på volumen, kan man sagtens høre at hd er langt mere behageligt og velopløst. Men der findes også rigtig gode dvd indspilninger | er helt enig dvd indspilninger kan netop lyde rigtig godt. Men derfra og så benægte der ingen for forskel er. Men vi kommer nok ikke meget længere i den sag. for vi er nok 99.9 enige alle sammen om at HD lyd er mere velopløst.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 14:55 |
HD lyden er da klart bedst.
Men der er da nogle af de udgivelser som er i dts 6.1, de ligger da tæt på. Men stadig synes jeg det er bedre i HD.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 15:01 |
Svært at generalisere. Jeg har BDer med DTS HD Master lyd, der er ringere end et par af de bedste DVDer med DTS lyd.
Omvendt så har jeg også oplevet at HD lydsporet har været så fint og detaljeret at jeg er blevet helt salig af det. Det er helt sindsygt så godt det kan fremstilles, men bliver det desværre ikke altid.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 15:11 |
Ja kampus
men de vil sikkert også lyde dårligt på dvd. Der er netop stor forskel i lyden. Det er ikke et format skyld, men producenten helt fra start. Men stadig vil det samme spor lyde bedre i HD som Flemning også siger.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 15:16 |
Nogle film jeg glæder mig vildt til, det er ringenes herre trilogien. For det er nogle af de allerbedste overhovedet på dvd. Dts 6.1. Det er sådan alle dvd skulle have været. Så hvordan bliver de ikke på BD.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Ponduus
Bruger
Oprettet: 16-August-2008
Point: 238
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 15:17 |
Kvaliteten af lydsporet, må det være HD eller ej, er jo bestemt af hvor godt det er blevet mixet. Der er jo både gode og dårige lydspor uanset format.
Men generelt set så må HD-lyd lyde bedre, da lyden ikke er blevet komprimeret...
|
 |
kennethbrdk
Guld medlem
Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 09:12 |
Synes klart, at der er stor forskel på alm dts, som slet ikke er dårlig og så HD lydspor. Lyden på bluray er ligeså stor en fornøjelse for mig som billedet er. Selvfølgelig varierer det fra udgivelse til udgivelse, men det gør det jo også på dvd.
|
 |