recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD lyd på HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD lyd på HTPC

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
franco Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2006
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 09:49

Har lige prøvet at afspille film og musik med Power dvd 8 igennem onkyo 605.  Har til sammeligning prøvet ps3 med den samme film. Jeg ved ikke om jeg bliver kloger.

Jeg har prøvet med Bluray filmen Beowolf .

Ps3- på onkyon vises multi channel.

powerdvd- vises HDMI pass throug på onkyon, 48HZ.

Jeg kan ikke høre forskel mellem ps3 og powerdvd.

jeg er lidt itvivl dog om mine settings er rigtig i windows. under sounds i control panelen, kan jeg kun vælge 2 højtaler når jeg configurer højtalerne. jeg ved ikke om dette har betydning for HDMI.

Det andet er under HDMI configuration. er der kun Dolby, dts og AC3 jeg kan vælge mellem, men når jeg trykker på ''test'' få jeg beskeden at windows cannot afspiller formatet og vil derfor bliver slettet.

Er det normalt.

Til top
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 10:32
hehe, jeg brugte en halv dag i går da jeg skulle indkøre min nye onkyo 606 reciever. Min HTPC ville simpelhen ikke outputte AC3 eller DTS men kun 2 kanals pcm og jeg kunne heller ikke vælge 5.1 kanal i HDMI audio control men den kunne sagtens afspille DTS AC3 test filen. Det endte så med at jeg installere AC3 filter som jeg hentede på http://ac3filter.net/ gik ind i setting i ac3 decoderen og ændrede den til at outputte alt til SPDIF både AC3 og DTS. genstartede min htpc og vupti så var der dolby digital og DTS signal igennem HDMI.  det lyder måske lidt skørt men sådan fik jeg det til at virke.. når jeg sætter ac3 film på skifter min onkyo selv til Dolby Digital ligeledes med DTS så skifter recieveren også selv på displayet..

Redigeret af noob30 - 20-Juni-2008 kl. 10:34
Til top
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Oprindeligt skrevet af franco franco skrev:

Du kan ellers købe en Asus M3N-HDMI som understøtter HD lyd via HDMI.

Ja, problemet med at have HDMI i bundkortet, er at man er afhængig af at både lyden og billedet skal leveres fra bundkortet. I nogle tilfælde vil man jo gerne have et off-board grafikkort, da de som regel kan klare lidt mere, end onboard kan.

Men ASUS kommer vist nok meget snart med et nyt lydkort med indbygget HDMI (ASUS Xonar HDAV1.3). Jeg ved ikke helt hvordan med grafik, og integration, men der skulle være indbyggede HD video processorer i kortet.

En anden mulighed (som jeg ikke selv har studeret nøje) er brugen af Hybrid power i NVidia grafikkort/bundkort. Med hybrid-power kan man kombinere bundkort med grafikkort, og nogle af de grafikkort der har hybrid-power kommer med HDMI og mulighed for onboard lyd.

Jamen, det er jo lige sådan et kort jeg mangler som har support på de nye HD lyd formater.

Audio Sample Rate and Resolution

HDMI 1.3 Playback Format

-7.1 channel LPCM 192KHz/24bit
-Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, and DTS-HD Master Audio pass-through upgradeable by TotalMedia player

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af noob30 noob30 skrev:

Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Så mangler man bare noget som kan afspille fra harddisk hvis man tager backup :)

Hvis det er backup af BD benytter man vel PowerDVD..

Ikke ifølge google.
http://forum.videohelp.com/topic341092.html
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Eller du kan købe et ATi HD 4850 om ca. 14 dage :)

Har den indbygget Lydchip som kan videresende lossless lyd gennem HDMI?

Det skulle jeg mene :)

Du har ikke et link, hvor det er præciseret, vel?

For jeg har sq ledt meget længe efter lige præcis et GF kort, som kan outputte både HD lyd og billede via HDMI.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 07:55
Min opfattelse er at det er et lydkort, hvor man tilslutter udtaget fra grafikkortet. Det har jo HDMI ind/ud. Video signalet forbedres i forhold til det oprindelige. Har forstået det sådan, men det er måske ikke korrekt. Mener ikke det er et egentlig grafikkort, men i stedet for et lydkort med grafik forbedrende egenskaber.

Det er et PCIx1 kort, hvorfor det ikke kommer til at optage plads i en pcix 32 port.

Det kan så lever lyd og grafik videre - lyd i de formater der afcodes fra blu-ray. Og ikke begrænset til dolby digital 5.1 og DTS.

Virkelig hvad man har ledt efter.

Der er ikke nogen pris endnu, skulle komme i midten af juli. Syntes det ville koste 100$, lyder sansynligt.

Det kan også udvides med et tillægskort for analoglyd, også pci-e x1. det skulle virke uden elektrisk tilslutning. så det kan nok ikke volde problem. (intern fladkabel til moderkort)  
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 11:46

[/QUOTE]

For jeg har sq ledt meget længe efter lige præcis et GF kort, som kan outputte både HD lyd og billede via HDMI.

[/QUOTE]

Her er fra sapphires side

http://www.sapphiretech.com/dk/products/products_overview.ph p?gpid=244&grp=3

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 21:10

Her er fra sapphires side

http://www.sapphiretech.com/dk/products/products_overview.ph p?gpid=244&grp=3

Det er lidt sjovt, for som jeg ser det har dette grafikkort kun dvi og s-video output, hvor skal lyden komme med henne? Der står noget med HDMI dongle, arr nej tak. Ren HDMI port som er samlet med chip intern er nok at fortrække :o) Eller bundkort med dette chipset på ;o)

Redigeret af Mr. Anderson - 23-Juni-2008 kl. 21:11
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 07:05

Ahemm..

Lyden kommer skam fra hdmi stikket (dongle) det har det gjort siden de første HD versioner. Mit HD2600XT sender 5.1 via hdmi dongle.

Det er jo bare ATi ´s måde at designe på, nok grundet dem der også gerne vil bruge kortet til andet end htpc, ex. dual skærme .. :)

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 09:23
Jeg får en virus advarsel, nogen der ved hvad det er?

http://billedeupload.dk/showpic-1516.jpg

Hvem henviser til dette billede? Det slettes hos mig så jeg kan ikke se det?
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 12:44

Ahemm..

Lyden kommer skam fra hdmi stikket (dongle) det har det gjort siden de første HD versioner. Mit HD2600XT sender 5.1 via hdmi dongle.

Det er jo bare ATi ´s måde at designe på, nok grundet dem der også gerne vil bruge kortet til andet end htpc, ex. dual skærme .. :)

Ahhh, men så er der jo tale om oevrførsel af lyd via S/PDIF mellem lydkort og grafikkort. Men det vil jo ikke give mulighed for lossless lyd ud, da S/PDIF ikke har båndbredde til at sende lossless lyd.

Men ASUS' løsning lyder lovende, hvis det kan sammenholde grafik fra grafikkort med dets egen lyd, og outputte via HDMI. Det er den løsning jeg har ventet længe på - jeg har endda overvejet at købe BD-afspiller i afmagt over, at der endnu ikke eksisterede en løsning der betød/betyder, at man kan lave samme kvalitet via sin computer/mediacenter.

Dog er jeg lidt i tvivl om prisen for at lave muligheden i sin computer vs. prisen for en ekstern BD-afspiller.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 14:13
Tosa, hvorfor tror du egentlig at lyden har noget at gøre med spdif? ATI kortene har jo en lydchip på grafikkortet og er ikke forbundet med et lydkort.

Jeg tror ikke ASUS kan få mere en 5-600 for deres kort (eller tager det) Der er vist ikke analog udgang på det, det fås via et separat datterkort

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu