recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD lyd på HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD lyd på HTPC

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 15:15

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Tosa, hvorfor tror du egentlig at lyden har noget at gøre med spdif? ATI kortene har jo en lydchip på grafikkortet og er ikke forbundet med et lydkort.

Du har ret. JEg havde lieg glemt, at de inkluderede lydchip. Men efter hvad jeg har hørt (og kunnet tyde af specs) har de ATI grafikkort ikke kunnet håndtere lossless lyd, men kun normal DD og DTS.

Jeg tror ikke ASUS kan få mere en 5-600 for deres kort (eller tager det) Der er vist ikke analog udgang på det, det fås via et separat datterkort

OK, det lyder meget lovende - især hvis de som tidligere nævnt integrerer lyd og billede (som kommer fra grafikkort) i ét og man derfor kan outputte HD lyd og billede via HDMI. 5-600 er jo i den forstand en fair pris, osm jeg da er villig til at betale, hvis løsningen kan det jeg skal bruge den til.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 16:50

Tosa, hvorfor tror du egentlig at lyden har noget at gøre med spdif? ATI kortene har jo en lydchip på grafikkortet og er ikke forbundet med et lydkort.

Jeg tror ikke ASUS kan få mere en 5-600 for deres kort (eller tager det) Der er vist ikke analog udgang på det, det fås via et separat datterkort

Lydchip det er så meget sagt......Der er ingen DSP onboard. Alt opsætning foregår pr software, og der er faktisk kun tale om et passthrough interface, alla det man kender fra selv de billigste lydkort. Dvs det er driveren der sørger for at du kan route et HD-Lydsignal direkte via HDMI. Du er stadigvæk afhænig af dit software til den egentlige behandling af lyden...

Redigeret af Patriarken - 24-Juni-2008 kl. 16:53
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 17:23
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Der er lidt info ang. lyd her:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3338&p=2&a mp;a mp;cp=5

"To use the 8-channel LPCM output simply configure your media player to decode all audio streams and output them as 8-channel audio. HDMI output is possible courtesy of a DVI-to-HDMI adapter bundled with the card; AMD sends audio data over the DVI interface which is then sent over HDMI using the adapter."
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 23:06

Men er det ikke også fint nok, hvis ens receiver kan klare 8-kanalers LPCM (man behøver jo så ikke engang have en receiver der kan dekode HD formaterne)?

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 13:55

Med den løsning er man stadigvæk begrænset til 96khz pr kanal istedet for det mulige 192khz pr kanal som playstation 3 også gør.

LPCM er stadigvæk lossless som studie indspiling bare i anden form for kromprimering end DD og DTS lossless. De benøtter ikke højere rate end 96khz op til 7,1 kanal, hvor imod DD og DTS køre 192khz lossless signaler op til 7,1 kanal når vi snakker Blu-ray og HD-DVD. Sagen er så er man ikke rigtig kan høre forskel i de her kvaliteter ved mindre man har dedikeret rum og meget dyrt udstyr.

Har prøvet at finde et link som er troværdigt med faks men kunne ikke, har selv være til fordrag om dette enme.

Redigeret af Mr. Anderson - 25-Juni-2008 kl. 13:55
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2008 kl. 15:35
ja, jeg havde også opfattet, at det var 24-bit / 96 kHz der var kravet for at kunne overføre lossless lyd.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 11:20

Jeg faldt lige over følgende på MSI's hjemmeside omkring de nye ATI 4800 kort:

HDMI 7.1 Audio Output(Optional)
The ATI Radeon HD 4850 has a built in HDMI with HD audio support for one-plug HDTV connectivity. This unique feature is enabled with an intelligent DVI to HDMI adapter. The benefit of this approach is to preserve the traditional dual-DVI-I connectivity (with VGA support) that gamers demand while offering a seamless connection for big-screen HD gaming. No internal SPDIF or other audio cabling is required.
*The shipping version DVI-to-HDMI adapter may differ.

Så jeg går ud fra, at dette er kortet jeg har ledt længe efter (det behøver ikke være fra MSI). Det kan både klare grafikaccelerering, og outputte lossless lyd og HD billede via HDMI. Så jeg kan spille på min computer, og på samme tid bruge den som et mediacenter.

Nu venter jeg bare på at de komer i handlen (forhåbentlig til fornuftige priser).

Redigeret af tosa - 26-Juni-2008 kl. 11:24
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 12:25
De er i handlen, vi sælger dem allerede.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 16:19
ok, cool, hvem er vi??
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Jeg faldt lige over følgende på MSI's hjemmeside omkring de nye ATI 4800 kort:

HDMI 7.1 Audio Output(Optional)
The ATI Radeon HD 4850 has a built in HDMI with HD audio support for one-plug HDTV connectivity. This unique feature is enabled with an intelligent DVI to HDMI adapter. The benefit of this approach is to preserve the traditional dual-DVI-I connectivity (with VGA support) that gamers demand while offering a seamless connection for big-screen HD gaming. No internal SPDIF or other audio cabling is required.
*The shipping version DVI-to-HDMI adapter may differ.

Så jeg går ud fra, at dette er kortet jeg har ledt længe efter (det behøver ikke være fra MSI). Det kan både klare grafikaccelerering, og outputte lossless lyd og HD billede via HDMI. Så jeg kan spille på min computer, og på samme tid bruge den som et mediacenter.

Nu venter jeg bare på at de komer i handlen (forhåbentlig til fornuftige priser).

husk nu at undersøge det ordentligt inden du køber.. Mit 3870 kort kom også med lange forklaringer om at man kunne få hd lyd ud gennem hdmi porten men det viste sig kun at være normal lyd og ikke de nye formater..

Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 23:03
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107