|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
|
Men jeg synes nu den referede tekst er rimelig tydelig. Det bør være de lossless lydformater der er tale om her. Men du kan jo have ret, så det er da værd lige at undersøge helt, før jeg køber. Dog synes jeg ikke på noget tidspunkt at have set noget lignende stå omkring 3800 modellerne. Jeg mener egentlig det var Patriarken der i et andet forum sagde, at de (3800 modellerne) ikke kunne outputte lossless lyd. Har du info omkring mulighederne mht. 4800?? |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
3xxx kan IKKE outputte mere end 2 LPCM kanaler via HDMI. ATI Radeon 4xxx kan (HDMI 1.3 kompatibel) ligesom Intel G35, Nvidia Geforce 8200/8300 IGP kan. ALLE gfx kort hvor man skal luse et kabel(SPDIF) over i grafikkort fra lydkort virker IKKE....Hvadenten du trækker et SPDIF fra lydkort til grafikkort(og videre via HDMI) eller fra lydkort til forstærker så er akildeshælen SPDIF, der ikke har tilstrækkelig båndbredde.... Redigeret af Patriarken - 27-Juni-2008 kl. 06:46 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1368 |
![]() |
|
Ingen af kortene reklamere med at de kan outputte losslesslyd.. har ihvertigfald ikke fundet nogen steder der siger at de nye 4800 kort kan.. Men både 3800 og 4800 kortene siger/sagde at de havde "HD lyd" men med det mente de nok bare at man kunne få lyd gennem hdmi udgangen da gfx kortet jo har sin egen lydchip.. Men som Patriarken siger så understøtter de jo hdmi 1.3 nu.. men stadig ingen der har skrevet at det giver lossless lyd.. |
||
![]() |
||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
|
Jeg mener bare, at jeg har set et sted, hvor de skrev, at de kunne outputte alle de nye HD formater (som i min terminologi er det samme som lossless lyd). Jeg vil da stadig væer lidt varsom, men jeg går da ud fra, at det er som Patriarken siger, at de kan outputte de krævne 24-bit/96 kHz. |
||
![]() |
||
![]() |
|
hmmm, ifølge club 3D's specifikationer tyder det ikke på, at kortene kan outputte lossless lyd:
Læg især mærke til: Mig bekendt er AC3 og DTS ikke 8 kanalers LPCM. Jeg håber det er en fejl, eller at der i nogle af kortene er indbygget chip, som kan outputte rigtig HD lyd, og ikke bare den gamle slags. Ellers må jeg jo ty til de lydkort som ASUS snart kommer ud med. Redigeret af tosa - 27-Juni-2008 kl. 12:49 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Dolby har 7.1 kanals lyd, der dog ikke må sammenlignes med HD formaterne, da det er noget helt andet. http://www.dolby.com/consumer/home_entertainment/roomlayout. html
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |