recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD lyd på HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD lyd på HTPC

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

husk nu at undersøge det ordentligt inden du køber.. Mit 3870 kort kom også med lange forklaringer om at man kunne få hd lyd ud gennem hdmi porten men det viste sig kun at være normal lyd og ikke de nye formater..

Men jeg synes nu den referede tekst er rimelig tydelig. Det bør være de lossless lydformater der er tale om her. Men du kan jo have ret, så det er da værd lige at undersøge helt, før jeg køber.

Dog synes jeg ikke på noget tidspunkt at have set noget lignende stå omkring 3800 modellerne.
Men det kan være der er nogen herinde som kan sige det med sikkerhed (om 4800 kortene har mulighed for at outputte lossless lyd).

Jeg mener egentlig det var Patriarken der i et andet forum sagde, at de (3800 modellerne) ikke kunne outputte lossless lyd. Har du info omkring mulighederne mht. 4800??

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 06:42
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

husk nu at undersøge det ordentligt inden du køber.. Mit 3870 kort kom også med lange forklaringer om at man kunne få hd lyd ud gennem hdmi porten men det viste sig kun at være normal lyd og ikke de nye formater..

Men jeg synes nu den referede tekst er rimelig tydelig. Det bør være de lossless lydformater der er tale om her. Men du kan jo have ret, så det er da værd lige at undersøge helt, før jeg køber.

Dog synes jeg ikke på noget tidspunkt at have set noget lignende stå omkring 3800 modellerne.
Men det kan være der er nogen herinde som kan sige det med sikkerhed (om 4800 kortene har mulighed for at outputte lossless lyd).

Jeg mener egentlig det var Patriarken der i et andet forum sagde, at de (3800 modellerne) ikke kunne outputte lossless lyd. Har du info omkring mulighederne mht. 4800??

3xxx kan IKKE outputte mere end  2 LPCM kanaler via HDMI.  ATI Radeon 4xxx kan (HDMI 1.3 kompatibel)  ligesom  Intel G35,  Nvidia Geforce 8200/8300 IGP kan.

ALLE gfx kort hvor man skal luse et kabel(SPDIF) over i grafikkort fra lydkort virker IKKE....Hvadenten du trækker et SPDIF fra lydkort til grafikkort(og videre via HDMI) eller fra lydkort til forstærker så er akildeshælen SPDIF, der ikke har tilstrækkelig båndbredde....

Redigeret af Patriarken - 27-Juni-2008 kl. 06:46
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Ingen af kortene reklamere med at de kan outputte losslesslyd.. har ihvertigfald ikke fundet nogen steder der siger at de nye 4800 kort kan..

Men både 3800 og 4800 kortene siger/sagde at de havde "HD lyd" men med det mente de nok bare at man kunne få lyd gennem hdmi udgangen da gfx kortet jo har sin egen lydchip..

Men som Patriarken siger så understøtter de jo hdmi 1.3 nu.. men stadig ingen der har skrevet at det giver lossless lyd..

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 12:14

Ingen af kortene reklamerer med at de kan outputte losslesslyd.. har ihvertigfald ikke fundet nogen steder der siger at de nye 4800 kort kan..

Men både 3800 og 4800 kortene siger/sagde at de havde "HD lyd" men med det mente de nok bare at man kunne få lyd gennem hdmi udgangen da gfx kortet jo har sin egen lydchip..

Men som Patriarken siger så understøtter de jo hdmi 1.3 nu.. men stadig ingen der har skrevet at det giver lossless lyd..

Jeg mener bare, at jeg har set et sted, hvor de skrev, at de kunne outputte alle de nye HD formater (som i min terminologi er det samme som lossless lyd).

Jeg vil da stadig væer lidt varsom, men jeg går da ud fra, at det er som Patriarken siger, at de kan outputte de krævne 24-bit/96 kHz.
Det var jeg sikker på, at de gamle 3800 kort og alle de kort der kræver S/PDIF overførsel ikke kunne.

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 12:46

hmmm, ifølge club 3D's specifikationer tyder det ikke på, at kortene kan outputte lossless lyd:

Oprindeligt skrevet af club3d club3d skrev:

HDMI Video and Audio

A system with an Club 3D HD 4800 Series graphics card can help enhance the HD entertainment experience by providing a seamless connection to an HDTV or home theater system. With built-in 7.1 surround sound audio (AC3 / DTS ), the new GPUs and graphics cards support single cable connection directly to a compatible HDTV, projector or receiver. This single cable carries both the HD video and 8 channel audio for a clean, high definition connection. The Club 3D HD4800 series graphics cards will be equipped with a special ATI Radeon DVI-I to HDMI adapter. These options give consumers more options and flexibility when connecting their PCs to monitors or home theaters for maximum enjoyment of HD content. The new GPU also supports xvYCC color which can display a wider range of color when connected to capable HDTVs.

Læg især mærke til:
With built-in 7.1 surround sound audio (AC3 / DTS ), the new GPUs and graphics cards support single cable connection directly to a compatible HDTV, projector or receiver

Mig bekendt er AC3 og DTS ikke 8 kanalers LPCM. Jeg håber det er en fejl, eller at der i nogle af kortene er indbygget chip, som kan outputte rigtig HD lyd, og ikke bare den gamle slags.

Ellers må jeg jo ty til de lydkort som ASUS snart kommer ud med.

Redigeret af tosa - 27-Juni-2008 kl. 12:49
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 13:33

Dolby har 7.1 kanals lyd, der dog ikke må sammenlignes med HD formaterne, da det er noget helt andet.

http://www.dolby.com/consumer/home_entertainment/roomlayout. html

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu