|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
blueway ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 03-Maj-2010 kl. 09:55 |
Hej Alle,
Jeg søger jeres hjælp - til et for jer nok banalt problem, men for mig / min familie noget uoverskueligt problem !!!!
Vi har TDC kabel TV og det fungere nu udemærket, men da vi udelukkende er i besiddelse af en VHS/DVD optager (tanken var at skulle få overspillet de gamle VHS bånd til DVD), er vi lidt "bagud" i forhold til alle jer andre
![]() Nu er problemet det, at familien meget gerne vil optage div. programmer på forskellige tider af døgnet og se dem senere mv. Samtidige ville vi gerne have en DVD afspiller osv. og rigtig gerne i samme maskine og den SKAL være simpel at bruge da INGEN af os er tekniske.......
Er der nogen der kan hjælpe os med en løsning dvs. på DANSK og helst ikke for indviklet da vores behov faktisk er ganske simpelt - tror jeg nok !!
Vi har et Zepto tv med div. indgange - herunder HDMI / hvis det gør nogen forskel ?
Jeg ville være meget taknemmelig for lidt hjælp da jeg er gået helt "kold" på at læse om alverdens bokse / signaler / løsninger osv. osv. - er som sagt absolut ikke teknisk, men ville nu gerne kunne optage div. programmer og se dem senere.
På forhånd tusind tak for jeres hjælp
![]() Mange hilsner,
Steen
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Hvis i allerede har en VHS/DVD-optager, så kan den jo fint bruges med de analoge signaler, som YouSee leverer. Det kræver så bare, at i manuelt indstiller de enkelte timeroptagelser.
Hvis det skal være nemt og simpelt, så vil jeg klart anbefale YouSee's Samsung-boks med harddisk. Den er meget nem at bruge i forbindelse med optagelse idet dette kan opsættes via den elektroniske programoversigt og den giver samtidig mulighed for start forfra, tv-arkiv og Cinema (leje af film).
Samsung-boksen har dog ikke noget DVD-drev, så den kan ikke erstatte jeres eksisterende boks, men fint fungere sammen med denne.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Så er der jo også snart den nye Samsung HDD optager den har både T og C Tuner samt kortlæser og med BD/DVD afspiller. Den kommer på markedet til Juni.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() |
Og den koster? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Den vil være på omkring Kr. 4000 for den lille HDD (250Gb) og Kr. 5000 for den med 500Gb.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() |
uha, det var da dyrt syntes jeg.
Sådan en skal jeg ikke have. |
|
![]() |
|
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 959 |
![]() |
Jeg syntes det er billigt, men sådan er man jo forskellige, men lur mig om ikke andre
kommer med tilsvarende produkter og måske kan det gøres billigere Redigeret af johnny57 - 03-Maj-2010 kl. 17:55 |
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Man skal dog være opmærksom på, at den næppe vil give mulighed for start forfra, tv-arkiv og Cinema hos YouSee. Jeg forstår ikke helt den store interesse for den, da den jo reelt ikke kan meget mere end en standard PVR suppleret med en Bluray-afspiller. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
![]() |
hvor købes en PVR løsning?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det gøres hos udbyderen, hvis de har en sådan, det er ikke alle, Stofa f.eks har af uransagelige årsager ikke. Alle øvrige har mig bekendt en sådan.
|
|
|
|
![]() |
|
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
![]() |
Uden redigerings muligheder eller digital udgang til andet medie kan jeg nu heller ikke se hvad de kan bruges til, så er YS boksen lige så god og billigere.
|
|
![]() |
|
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
![]() |
hej hvad hedder samsung HDD modellen til dvb- c og er det sikker den er lige på trapperne ????.
hilsen agger
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |